Sezon jesienno-zimowy dla kierowców potrafi być sporym wyzwaniem. Zmienna, często nieprzewidywalna, pogoda, pogorszone samopoczucie związane z niewielką ekspozycją na promienie słonecznie, ogólne znużenie… W takich warunkach, kiedy może nie być łatwo o koncentrację, szczególną uwagę warto zwrócić na detale. To widoczność jest jednym z kluczy, który odpowiada za bezpieczne i komfortowe dotarcie do celu.  Owszem, istotne znaczenie mają sprawne hamulce czy odpowiednio dobrane opony, ale bez możliwości oceny sytuacji trudno o szybką reakcję w sytuacji zagrożenia. A tę ułatwiają sprawne wycieraczki.

Smugi na szybie, świetlne refleksy, zabrudzenia, drgania podczas pracy – objawów zużycia wycieraczek może być więcej. Cztery wymienione należą do najczęstszych. Stąd tak ważny jest regularny serwis, polegający na wymianie zużytych elementów. Często wystarczy wymienić wyłącznie pióra, aby znów móc cieszyć się widocznością podczas opadów. Guma stosowana w piórach wycieraczek ma określoną żywotność – to zrozumiałe, choć najlepsze modele wytrzymają nawet do 500 tysięcy cykli pracy. To sporo, ale też w polskich realiach często oznacza to konieczność wymiany co pół roku. I nawet w autach używanych sporadycznie guma wycieraczki samochodowej ulega uszkodzeniu: utlenia się oraz niszczeje na skutek promieni UV i zmiennych temperatur. Kiedy nadejdzie czas wymiany, warto postawić na sprawdzonego producenta, na jakość marki, której wycieraczki stosowane są na pierwszy montaż. Bosch nie zawodzi, oferując kilka linii modelowych piór wycieraczek. Dla wymagających przygotował serię Aerotwin, której jakość i skuteczność znana jest setkom tysięcy kierowców nie tylko w Europie. 

baner Inter Cars

Wymiana piór wycieraczek – niekoniecznie w warsztacie

W przeważającej większości modeli samochodów zużyte pióra wycieraczek można bez trudu wymienić na nowe bez konieczności korzystania z serwisu. Owszem, udając się na większy przegląd, można zlecić wymianę wycieraczek, ale też niemal każdy kierowca poradzi sobie z tą czynnością samodzielnie i bez trudu. Trzeba pamiętać o dwóch aspektach. Pierwszym – dobór wycieraczki do modelu samochodu (to ważne zarówno ze względu na długość piór, jak i sposób montażu). Drugim – sam montaż, czyli stosowanie się do wytycznych w instrukcji. 

Chcąc zaoszczędzić jak najwięcej przy wymianie wycieraczek, sporo osób wybiera pióra uniwersalne. Ta opcja jednak jest tylko pozornie opłacalna. Uniwersalność także w tym przypadku ma sporo ograniczeń. W praktyce oznacza co najwyżej średnie dopasowanie do szyby pojazdu i tym samym przeciętną skuteczność. Można też zaoszczędzić, decydując się na wycieraczki no name, kupując je w hipermarkecie czy dyskoncie. Trzeba w tym przypadku mieć świadomość, że jakość takich produktów może być przypadkowa. Można więc kupić tanie wycieraczki samochodowe, które sprawdzą się całkiem dobrze, jak i wycieraczki, które nie dość, że będą mizernie oczyszczać szybę z deszczu czy śniegu, to jeszcze w szybkim czasie ulegną awarii. A przedwcześnie uszkodzona wycieraczka może przecież trwale uszkodzić szybę, zarysowując ją. Z tych powodów nie warto ryzykować, oszczędzając kilkadziesiąt złotych. Zbyt duże ryzyko, że oszczędności okażą się pozorne, do tego jazda z autem ze szwankującymi wycieraczkami łączy się z dyskomfortem i zwiększa ryzyko wypadku czy kolizji. 

Przeczytaj też: Wycieraczki do samochodu – jak o nie dbać i na co zwrócić uwagę przy montażu?

wycieraczki samochodowe

Bosch Aerotwin – bezprzegubowe wycieraczki na każde warunki pogodowe

Pogoda to czynnik, na jaki nie ma się wpływu. Ale negatywne aspekty związane z niesprzyjającymi warunkami podczas podróży samochodem można zminimalizować. Przypomnijmy – to widoczność jest kluczem, a częścią składową układanki porządne wycieraczki, sprawne pióra. Bosch specjalnie z myślą o kierowcach, dla których kompromisy w kwestii bezpieczeństwa, komfortu i trwałości są niedopuszczalne, stworzył linię Aerotwin. To niezawodne wycieraczki bezprzegubowe, dostępne w ogromnej liczbie wariantów. Dzięki temu bez trudu dopasujesz je do swojego auta. 

Wycieraczki Bosch – technologia w służbie kierowcy

Na pozór wycieraczki samochodowe tego samego typu, sprzedawane pod różnymi markami, niewiele różnią się od siebie. Ale to tylko pozory. Rzeczywistość prezentuje się zgoła inaczej, co doskonale widać na przykładzie wycieraczek Bosch Aerotwin. W modelu zastosowano innowacyjną mieszankę gumową z syntetyczną powłoką Power Protection Plus, co znacząco poprawiło trwałość – 30% więcej niż porównywalne produkty konkurencji. Na uwagę zasługuje również obecność szyn stabilizujących Evodium – odpowiadają za równomierny nacisk na szybę, co zwiększa skuteczność w odprowadzaniu wody oraz eliminuje występowanie pogarszających widoczność smug. 

Wycieraczki Bosch Aerotwin w liczbach

Liczby mają ogromną moc. Przemawiają do wyobraźni. Tak jest i w przypadku wycieraczek Bosch Aerotwin. 8541 – przeciętnie tyle litrów deszczówki jest usuwanych przez wycieraczkę podczas standardowego okresu eksploatacyjnego. 428 000 – tak ogromną powierzchnię, w metrach kwadratowych, oczyszcza wycieraczka Bosch od montażu w aucie do wymiany na nową. 500 000 – liczba cykli pracy silniczka wycieraczek, podczas których wycieraczki realizują swoje zadanie. A są jeszcze co najmniej setki tysięcy zadowolonych klientów rocznie, kilkadziesiąt marek samochodów (także niszowych) z Europy, Azji bądź Stanów Zjednoczonych, do których można dobrać wycieraczki premium Bosch Eurotwin oraz niezliczona liczba śniegowych płatków, które dla kierowców bywają utrapieniem, jakie znikają błyskawicznie i bez śladu, kiedy ma się sprawne wycieraczki samochodowe.

Bosch Aerotwin Retrofit – nowoczesne wycieraczki do klasycznego mocowania na hak

Opracowując serię wycieraczek bezprzegubowych Aerotwin, inżynierowie z firmy Bosch nie zapomnieli o właścicielach starszych modeli aut. To nie dziwi, bo przecież także właściciele takich aut powinni mieć dostęp do nowoczesnych technologii, zwiększających wygodę i bezpieczeństwo. Warto dodać czy może przypomnieć, że w nowszych pojazdach spotyka się wiele systemów mocowania – z założenia każdy z nich ma ułatwić wymianę wycieraczki i odpowiadać za dobre przyleganie do szyby. Ale w nieco starszych samochodach, jakich przecież nie brakuje na polskich drogach, stosowano inny system. Chodzi o mocowanie na hak (znane też mocowaniem typu U). Dlaczego ten system jest dziś właściwie nieobecny w nowych pojazdach? Odpowiedź jest prosta – aerodynamika, a tę w starszych wozach mogą poprawić detale, takie jak bezprzewodowe wycieraczki na przód ze spojlerem Bosch Aerotwin Retrofit

Wycieraczki samochodowe – podsumowanie, czyli kiedy jakość ma znaczenie

Na drobiazgach, a do takich można zaliczyć wycieraczki do samochodu, nie warto oszczędzać, szczególnie kiedy te pozorne drobiazgi mają wpływ na bezpieczeństwo. Zarówno właściciele nowoczesnych aut, jak i modeli kilkunastoletnich czy starszych, w tym klasyków i youngtimerów, zasługują na jakość. Zasługują na pewność, że podczas jesiennej czy zimowej niepogody szyba będzie skutecznie i sprawnie oczyszczona z wody i śniegu. Bez smug i świetlnych refleksów. Wycieraczki premium Bosch Aerotwin nie są drogie, do tego wymianę piór można przeprowadzić we własnym zakresie. Warto w nie zainwestować. 

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Jeżeli nie ma problemu z zapieczonymi śrubami (chodzi o szkielet), cała operacja powinna trwać do 15 minut. Ewentualne komplikacje mogą dotyczyć aut, w których demontaż pióra wymaga ingerencji w komputer pokładowy.

Standardowo wycieraczki (pióra) wystarczają na 6-12 miesięcy. Markowe produkty powinny posłużyć przez 500 tys. cykli. Należy pamiętać, że nie są to wskazówki wiążące, bowiem na żywotność mają wpływ warunki eksploatacji (w tym czynniki atmosferyczne i ewentualne zaniedbania).

Po pierwsze opony, jeżeli nadal poruszasz się na letnich. Po drugie, płyn do spryskiwaczy, gdyż ujemne temperatury wymagają więcej. Dobrze jest również zadbać o płyn chłodniczy oraz wycieraczki.

Udostępnij artykuł
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Twój głos ma znaczenie!