Koreańska firma na dobre zadomowiła się w Europie. Opony Nexena są chętnie kupowane. Powód? Łączą zaawansowanie technologiczne z dobrą ceną. I sytuacja dotyczy nie tylko rynku ogumienia letniego, ale i wielosezonowego czy zimowego. Dziś przyjrzymy się dwóm szczególnym modelom dedykowanym sezonowi chłodnemu – mowa o Winguard Sport 2 i N’Blue 4 Season. Te opony Nexena zostały uznane przez ośrodki badawcze.

Nexen od lat funkcjonuje na rynku motoryzacyjnym w Europie. A efekty tej pracy widać chociażby w modelu Winguard Sport 2. Opona zimowa została doceniona w testach renomowanych ośrodków – Sport Auto i Auto Bild. Auto Bild przyglądał się Nexenowi dwukrotnie. Po raz pierwszy w roku 2017 wziął na warsztat rozmiar 225/50 R17, który ostatecznie uzyskał notę dobrą. W roku 2019 Niemcy postanowili przetestować zimówkę o bardzo podobnej wielkości – konkretnie 225/45 R17. Tym razem także dobrze sprawdziła się w starciu z konkurentami. Co z testem magazynu Sport Auto? W tym przypadku podczas prób drogowych pojawił się Nexen Winguard Sport 2 235/40 R18. Ocena? Ponownie dobra!

Fot. Materiały prasowe Nexen

Nexen Winguard Sport 2 – zimowa i… sportowa!

Zimówka z Korei tak dobre wyniki w testach zawdzięcza zaawansowanej technologii. Pierwszym jej elementem jest bieżnik zaprojektowany w kształcie litery V – ma gwarantować stabilną jazdę w warunkach zimowych. Dodatkowo ułożenie śladu zapewnia jeszcze jedną zaletę. Minimalizuje ryzyko blokowania się śniegu w kanalikach, a to ogranicza możliwość wystąpienia np. poślizgu śniegowego podczas jazdy w czasie opadów. Poza tym inżynierowie postawili na zwiększoną liczbę rowków i nacięć 3D oraz rozsiane po całej powierzchni bieżnika rowki w kształcie zygzaka. Ich rola? Dosłownie wgryzają się w powierzchnię śniegu. Dzięki temu nawet w trudnych warunkach drogowych utrzymują auto na zadanym przez kierowcę torze jazdy. Nexen Winguard Sport 2 to model stworzony z myślą o dynamice jazdy. Właśnie dlatego został dedykowany oponom pasującym do felg o wielkości od 17 do 19 cali.

Fot. Materiały prasowe Nexen

Sezon chłodny to jednak nie tylko opony zimowe. Kierowcy, którzy rzadko eksploatują auto, ewentualnie poruszają się głównie w mieście, mogą zdecydować się na ogumienie całoroczne. A jako że Nexen stawia na wszechstronność produktową, również i w tej kwestii ma ciekawą ofertę. Ważnym jej elementem jest model N’Blue 4 Season. Opona spotkała się z dobrymi opiniami w renomowanych testach. Jej możliwości sprawdzało ADAC i Auto Bild. Niemiecki automobilklub miał okazję przyjrzeć się rozmiarowi 175/65 R14 w roku 2018. Wynik? Nexen został zwycięzcą testu! Jeżeli chodzi o dziennikarzy Auto Bilda, ci sprawdzali model N’Blue 4 Season dwukrotnie – w roku 2019 i 2020. W obydwu przypadkach (rozmiary: 225/45 R17) badanie zakończyło się dla koreańskiej opony z wynikiem dobrym.

Nexena N’Blue 4 Season – do wszystkiego, czyli idealna do miasta

Uznanie ekspertów dla Nexena N’Blue 4 Season nie jest przypadkiem. Producent w trakcie prac nad nowym modelem wielosezonowym skupił się bowiem na trzech wartościach. Po pierwsze mocno pracował nad osiągami na suchej nawierzchni. A to zasługa m.in. nacięć występujących po zewnętrznych stronach śladu – stabilizują tor jazdy. Po drugie chciał żeby opona gwarantowała pełną sterowność w czasie deszczu. A wszystko za sprawą bieżnika zaprojektowanego w kształcie litery V – sprawnie odprowadza i wodę, i błoto pośniegowe. I po trzecie postawił na bezpieczeństwo jazdy na śniegu. A to zadanie zostało przypisane gęstej sieci lameli. Poza tym standardem w Nexenie N’Blue 4 Season jest trójwymiarowa powierzchnia bloków oraz nowoczesna mieszanka gumowa wzbogacona o krzemionkę.

Fot. Materiały prasowe Nexen

Oferta zimowa jasno pokazuje, że Nexen dba o wszechstronność oferty w Europie, ale i bardzo mocno inwestuje w technologię. To jednak nie jedyne pole rozwoju. Koreańczycy coraz silniej stawiają również na design opon. Przykład? Idealny stanowi model zimowy Winguard Sport 2. Ogumienie zdobyło w roku 2018 jedno z trzech prestiżowych wyróżnień w niemieckim konkursie iF Design Award. A co warto zaznaczyć, konkurencja była niemała. Udział zgłosiło aż 6400 projektów pochodzących z 54 krajów świata. Szczególną uwagę jurorów zwrócił kształt bieżnika. Konkretnie nagroda wynikała ze sposobu ułożenia rowków (w kształcie litery V) oraz sposobu zaprojektowania lameli śnieżnych.

Modele zimowe Nexena – podsumowanie:

Nexen wdarł się na rynek Europejski przebojem. Przebojem też utorował sobie drogę do dobrych wyników sprzedaży. Za tym przebojem stoi jednak inwestycja w technologię i spora ilość pracy. Gdyby nie to, koreańska firma nie mogłaby się dziś pochwalić współpracą z fabrykami takich marek, jak Porsche, Volkswagen, Renault czy Fiat. A fakt ten jest nie tylko ważny dla władz firmy, ale też stanowi kluczową informację dla kierowców. Pokazuje, że skoro modelom z Korei zaufały koncerny, Nexen może stanowić ciekawy wybór na rynku afterparts.

Udostępnij artykuł
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Twój głos ma znaczenie!