Powody, dla których Polacy kupują jednoślady, są różne: dojazd do pracy, dłuższe wycieczki za miasto czy zamiłowanie do motorsportu. Niezależnie od Twoich bez problemu znajdziesz coś dla siebie. Co więcej, pojazd nie musi być drogi. Przykładowo, motocykl turystyczny do 10 tys. zł to nie superokazja, ponieważ na rynku znajdziesz wiele takich ofert. Szukasz pierwszej maszyny, a może chcesz zmienić dotychczasowy pojazd? Zapoznaj się z naszym zestawieniem 5 polecanych modeli! 

Przy wyborze motocykla bardzo ważne są Twoje doświadczenie i umiejętności. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z jednośladami, wybierz model lżejszy, który łatwo się prowadzi. Ciężkie i dynamiczne maszyny trudno okiełznać, co dla nowicjusza wśród miłośników tych maszyn może być niebezpieczne. 

Na rynku znajdziesz wiele ciekawych propozycji dostosowanych do jazdy po mieście, na dłuższe wycieczki po asfalcie lub w terenie czy na torach wyścigowych. Przed zakupem odpowiedz sobie na kilka pytań. Po co Ci motocykl? Co jest dla Ciebie najważniejsze w poruszaniu się jednośladem? Ile pieniędzy chcesz przeznaczyć na jego kupno? Czy decydujesz się na model z drugiej ręki? W ten sposób wybierzesz dla siebie idealną maszynę!

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

baner Inter Cars

Motocykl do 10 tys. skrojony pod Twoje potrzeby 

Jeśli chcesz znaleźć dla siebie odpowiedni motocykl do 10 tys. zł, najpierw zdecyduj, jakie ma być jego przeznaczenie. Jeśli nie dostosujesz wyboru do swoich potrzeb, może się okazać, że szybko zaczniesz planować zmianę modelu. Na całe szczęście szeroka oferta producentów pomoże Ci dopasować jednoślad odpowiedni do Twojego trybu życia i doświadczenia. Oto kilka typów motocykli, które warto rozważyć.

Wszechstronny motocykl typu naked

Jest to model znakomity do jazdy po mieście. Nazwa tego typu pojazdu wywodzi się od angielskiego słowa „naked”, oznaczającego „nagi”. Został tak nazwany, ponieważ nie ma owiewek, będących osłonami silnika. Bez nich maszyna jest znacznie lepiej wentylowana. Wąska kierownica, umiarkowana wysokość siedzenia i niezbyt duży ciężar sprawiają, że motocykl ten jest zwrotny i dynamiczny. Wyróżnia go także zarówno wygodna, jak i stabilna pozycja zajmowana przez kierowcę – nie jest ani mocno pochylona, ani wyprostowana. To wszystko powoduje, że ten poręczny pojazd często gości na ulicach miast. Więcej na temat miejskich jednośladów znajdziesz w artykule: Motocykl do miasta – ranking 3 modeli.

Chopper, cruiser dla chcących się wyróżnić

Wygląd motocykla jest dla Ciebie równie ważny, jak jego użyteczność? Maszyny typu chopper to opcja dla perfekcjonistów, którzy potrafią poświęcić dużo czasu na dopracowanie swojego jednośladu. Główne zalety tych motocykli to: dobra widoczność, niezbyt duża wysokość siedzenia i komfort podróży. Wady? Są to maszyny, które ze względu na masę ciężko się prowadzi. W związku z tym nie jest to najlepszy wybór na pierwszy jednoślad.

Motocykl turystyczny do 10 tys. zł – dobry wybór dla długodystansowców

Kiedy wybierasz się w dłuższą podróż, potrzebujesz maszyny, która zapewni Ci nie tylko wygodną pozycję, ale też dobrą osłonę przed wiatrem. Na znaczeniu zyskuje też możliwość mocowania pojemnych kufrów czy sakw. Takie cechy wyróżniają jednoślady turystyczne. Pojemne zbiorniki paliwa to ich kolejny atut. Jednak za ten komfort trzeba „zapłacić” sporą masą motocykla i utrudnionym prowadzeniem.

Motocykle sportowo-turystyczne – połączenie dwóch światów

A może motocykl sportowo-turystyczny? Do 10 tys. zł z pewnością znajdziesz ciekawy model, który Cię zainteresuje. Ten rodzaj jednośladów łączy wszystko, co najlepsze z dwóch typów maszyn. W porównaniu do czysto sportowych motocykli te sportowo-turystyczne wyróżniają się wygodniejszą pozycją za kierownicą. Przekłada się na komfort jazdy na dłuższych dystansach. Z kolei w zestawieniu z „turystykiem” są lżejsze i łatwiejsze w prowadzeniu. 

Skutery maxi do miasta

Duże skutery przeznaczone dla mieszkańców aglomeracji miejskich często są wyposażone w silnik o pojemności większej niż 50 cm sześc. Zapewniają duży komfort jazdy i są praktyczne. Nisko położony środek ciężkości i automatyczne przekładnie nie wymagają szczególnych umiejętności od kierujących.

Niezależnie od tego, czy szukasz maszyny do jazdy po mieście, czy na dłuższe trasy, nie musisz od razu inwestować dużych pieniędzy. Bez większego kłopotu znajdziesz motocykl do 10 000 zł, który sprawdzi się na różnych dystansach i nawierzchniach.

Sprawdź również, czym charakteryzują się inne rodzaje motocykli. Więcej na ten temat znajdziesz w naszym artykule!

motocykl

Motocykl do 10 tys. – który model najlepszy?

Marzy Ci się motocykl turystyczny do 10 tys. złotych? A może szukasz pogromcy miejskich dróg? Szeroka oferta jednośladów z drugiej ręki może przytłoczyć ilością opcji, dlatego przychodzimy z pomocą. Zobacz naszą propozycję 5 modeli w przystępnej cenie. 

Yamaha XTZ 750 Super Tenere 

Jest to jeden z najbardziej uniwersalnych motocykli. Sprawdzi się na asfalcie i szutrowych nawierzchniach. Dla wielu to najlepsze enduro do 10 tys. zł. Jest nie tylko przyjemne w prowadzeniu, szybkie, niezawodne, ale również nie pali za dużo. Dwucylindrowy silnik oraz precyzyjna 5-stopniowa skrzynia biegów to gwarancja dynamicznej i płynnej jazdy. Jeśli szukasz turystycznego jednośladu, którym możesz podróżować z pasażerem, to znakomity wybór. Ten model bez problemu pomieści 2 osoby. 

Yamaha XTZ 750 Super Tenere w liczbach:

  • silnik: 2-cylindrowy o pojemności 749 cm sześc.; 
  • moc: 69 KM przy 7500 obr./min; 
  • maksymalny moment obrotowy: 67 Nm przy 6700 obr./min; 
  • prędkość maksymalna: 181 km/h;
  • średnie zużycie paliwa: 5,5-6 l/100 km. 

Honda NT 650 V Deauville

Ta maszyna na pewno zadowoli miłośników turystyki. Wygodna pozycja zarówno kierowcy, jak i pasażera, szyba gwarantująca ochronę przed wiatrem oraz zintegrowane kufry, to elementy niezbędne w dłuższej trasie. Kolejne plusy to lekkie prowadzenie, niezawodność oraz niskie koszty utrzymania. Dużym atutem jest trwałość tego modelu. Nawet egzemplarze z przebiegiem 100-150 tys. km mają nadal wiele do zaoferowania i nie wymagają częstych wizyt u mechanika.

Honda NT 650 V Deauville w liczbach:

  • silnik: dwucylindrowy o pojemności 647 cm sześc.; 
  • moc: 56 KM przy 7800 obr./min;
  • maksymalny moment obrotowy: 55 Nm przy 6300 obr./min;
  • prędkość maksymalna: 184 km/h;
  • średnie zużycie paliwa: 5,6 l/100 km.

BMW R 1100/1150 GS

BMW R 1100/1150 GS to duży turystyczny jednoślad, który pojawił się na rynku w 1994 roku. Ten elastyczny motocykl szosowo-turystyczny do 10 000 zł jest idealnym wyborem dla osób, które kochają konkretne pojazdy. Jednocześnie niezwykle dobrze się prowadzi i zapewnia komfort, nawet na długich dystansach. Producent wyposażył ten model w wyłączalny system ABS. W momencie premiery była to nowość w tym segmencie motocykli. Jednoślad miał seryjnie montowany wtrysk paliwa, osprzęt oraz moduł sterujący Boscha. Okazało się, że to rozwiązanie jest praktycznie bezawaryjne, a nawet jeśli pojawi się problem, to dostęp do nowych wtryskiwaczy nie sprawia większych problemów.

BMW R 1100/1150 GS w liczbach:

  • silnik: dwucylindrowy bokser o pojemności 1085 cm sześc.; 
  • moc: 80 KM przy 6800 obr./min;
  • maksymalny moment obrotowy: 97 Nm przy 5300 obr./min; 
  • prędkość maksymalna: 199 km/h,
  • średnie zużycie paliwa: 5,6-6 l/100 km.

Suzuki GSF 1200 Bandit 2000

To kolejny motocykl szosowo-turystyczny do 10 tys. zł, którego zakup warto rozważyć. Z jednej strony duży i ciężki naked uważany za świetną opcję dla mężczyzn, a z drugiej – całkiem przyjemny pojazd turystyczny, tani, trwały, elastyczny i oszczędny. Wygodna kanapa, ochrona przed wiatrem (w tym podwyższona szyba) – to wszystko gwarantuje satysfakcję kierowcy w trakcie jazdy. Biorąc pod uwagę cenę tej maszyny oraz to, co otrzymujesz w zamian, jest to bardzo racjonalny wybór. Moc, trwały silnik oraz wszystkie niezbędne elementy dobrego turystyka, a to wszystko stosunkowo niewielkim kosztem. Wielu pasjonatów motocykli doceni również specyficzny dźwięk podczas jazdy.

Suzuki GSF 1200 Bandit 2000 w liczbach:

  • silnik: czterocylindrowy o pojemności 1157 cm sześc.;
  • moc: 98 KM przy 8500 obr./min; 
  • maksymalny moment obrotowy: 92 Nm przy 6500 obr./min;
  • prędkość maksymalna: 220 km/h;
  • średnie zużycie paliwa: 6,3 l/100 km.

Kawasaki ZR-7 2001

Jeśli lubisz klasyczne konstrukcje, to jest opcja dla Ciebie. Wśród zalet tego jednośladu należy wymienić bardzo wygodną pozycję, komfortowe zawieszenie, świetną zwrotność oraz regulowane klamki hamulca i sprzęgła. Dużym plusem jest też cicha praca silnika. Do tego masz do dyspozycji duży zbiornik paliwa (22 litry), dzięki czemu nie będziesz musiał zbyt często zajeżdżać na stację. Sam motocykl jest także oszczędny, ponieważ spalanie na poziomie 5,5-6 l/100 km to całkiem niezły wynik. 

Nie musisz się również obawiać częstych i kosztownych wizyt w warsztacie. Kawasaki ZR-7 jest następcą Zephyra, z którego zachowano sprawdzoną i trwałą jednostkę napędową. Silnik cieszy się do dziś ogromnym uznaniem wśród użytkowników jednośladów japońskiej marki.

Kawasaki ZR-7 2001 w liczbach:

  • silnik: czterocylindrowy chłodzony powietrzem o pojemności 739 cm sześc.; 
  • moc: 76 KM przy 9500 obr/min, 
  • maksymalny moment obrotowy: 63 Nm przy 7300 obr./min;
  • prędkość maksymalna: 205 km/h;
  • średnie zużycie paliwa: 4,5-5,5 l/100 km.
motocykl

Na co zwrócić uwagę, kupując motocykl?

Istnieje kilka czynników, które powinieneś rozważyć, zanim zdecydujesz się na zakup jednośladu. Przed dokonaniem wyboru sprawdź dokładnie wszystkie propozycje pod kątem zarówno własnych oczekiwań, jak i parametrów technicznych. Oto kilka ważnych rzeczy, które powinieneś wziąć pod uwagę:

  • cena – nie wybieraj najtańszej oferty i porównaj cenę rynkową z oferowanym modelem. Kiedy jest ona zaskakująco niska, sprzedawca prawdopodobnie próbuje coś przed Tobą ukryć. Wybierając jednoślad, kieruj się rozsądkiem. Jeżeli odpowiednio się rozejrzysz, możesz bezpiecznie nabyć np. motocykl turystyczny do 10 tys. zł w dobrym stanie;
  • dokumenty – dokładnie przejrzyj dokumenty. VIN z dowodu rejestracyjnego porównaj z numerem wybitym na ramie. Ponadto warto porównać stan licznika z danymi z przeglądów;
  • serwisowanie – jeśli motocykl ma książeczkę serwisową, sprawdź, czy daty i przebieg serwisu pokrywają się z danymi znajdującymi się np. na stronie historiapojazdu.gov.pl;
  • stan techniczny – jeśli nie masz odpowiedniej wiedzy, zabierz ze sobą znajomego lub kogoś z rodziny. Warto również poprosić o ocenę mechanika czy diagnostę;
  • popularność modelu – w przypadku mniej znanych marek możesz mieć problem z dostępem do części zamiennych. Zastanów się, czy nie będzie Ci przeszkadzał długi czas oczekiwania na ich sprowadzenie.

Podczas gdy sprzedaż nowych motocykli rośnie powoli, rynek używanych od lat utrzymuje się na stabilnym i dosyć wysokim poziomie. Przeglądając ogłoszenia i odwiedzając giełdy motocyklowe, mam wrażenie, że z roku na rok stan sprzedawanych motocykli z drugiej ręki jest lepszy. To dobrze, że coraz częściej można zobaczyć w Polsce mocne i zadbane maszyny z lat 90., a nawet 80., które przy niedużych kosztach jeszcze wiele lat będą cieszyły wyglądem i dadzą sporo frajdy z jazdy – mówi ekspert marki Inter Cars.

Pierwszy motocykl – co wybrać?

Przede wszystkim pamiętaj, żeby dopasować model do swojego doświadczenia. Niewprawiony motocyklista może napotkać problemy w czasie manewrowania dużą i ciężką maszyną, nawet przy niedużych prędkościach. Z tego względu warto na początek kupić mniejszy, łatwiejszy w prowadzeniu motocykl turystyczny do 10 tys. zł, a ewentualnie później zainwestować w choppera czy model sportowy – w zależności od Twoich preferencji.

Jeśli jest to Twoja pierwsza maszyna, dobrą opcją na początku przygody z jednośladami będzie motocykl o pojemności 125 cm sześc. Ma wszystkie cechy pojazdu przeznaczonego dla niedoświadczonych kierowców. Jest lżejszy i mniej zrywny. Dzięki temu opanowanie go w trakcie nauki jazdy będzie dużo prostsze. Wiele modeli dostępnych jest w atrakcyjnej cenie. Bez trudu znajdziesz motocykl do 10 tys. zł o takiej pojemności silnika.

Pierwszy motocykl to ważny wybór. Sprawdź polecane 5 modeli!

Części zamienne do motocykli w Inter Cars

Każdy motocykl potrzebuje komponentów zamiennych, pielęgnacji oraz konserwacji. W Inter Cars znajdziesz dobrej jakości części, które sprawią, że Twoja maszyna posłuży Ci długie lata. Na pewno nie unikniesz wymiany części eksploatacyjnych m.in. klocków hamulcowych czy opon. Pamiętaj, że odpowiednie ogumienie to podstawa bezpieczeństwa na drodze. W bogatym asortymencie Inter Cars znajdziesz również niezbędne płyny eksploatacyjne np. oleje motocyklowe. To wszystko i wiele innych produktów znajdziesz w naszym sklepie.

Motocykl do 10 tys. zł – podsumowanie

Poznałeś już kilka różnych typów motocykli, m.in. modele typu naked, choppery dla osób chcących się wyróżnić, motocykle turystyczne do podróży długodystansowych, sportowo-turystyczne i skutery maxi do jazdy miejskiej. Przy wyborze motocykla uwzględnij takie czynniki jak cena, dokumenty, serwisowanie oraz stan techniczny. Zwróć uwagę, że doświadczenie i umiejętności są ważne podczas wyboru motocykla, zwłaszcza dla początkujących. 

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Jeśli stoisz przed wyborem jednośladu, warto rozważyć zakup dostosowany do Twoich oczekiwań. Jeżeli potrzebujesz go do jazdy po mieście – zastanów się nad motocyklem typu naked, lub skuterem. W przypadku dłuższych podróży rozejrzyj się za modelami szosowo-turystycznymi lub sportowo-turystycznymi.

Tak, jednak pod warunkiem, że jest odpowiednio zadbany. Zakup starszego motocykla może być odpowiednim wyborem, jeżeli dostępne są części zamienne, a jego stan jest zadowalający. Jeśli jesteś świadomy potencjalnych wyzwań i jesteś zainteresowany konkretnym modelem, starszy motocykl może zapewnić satysfakcjonujące doświadczenie jazdy.

Przede wszystkim skup się na jego najistotniejszych parametrach technicznych. Należy do nich m.in. pojemność silnika i waga maszyny. Często decydują one o tym, jak dany jednoślad jest zwrotny i jak się ona prowadzi — a od tego uzależnione jest Twoje bezpieczeństwo. Kolejny ważny aspekt to konstrukcja pojazdu. Do dyspozycji masz szereg zróżnicowanych możliwości – od imponujących chopperów, przez sportowe ścigacze, po terenowe enduro/cross.
Udostępnij artykuł
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Twój głos ma znaczenie!