Cena



Miejsce zabudowy

6463
6450
4496
3546

Materiał

Grubość [mm]

Wysokość [mm]

Średnica wewnętrzna łożyska [mm]

Średnica zewnętrzna łożyska [mm]

Średnica wewnętrzna łożyska 2 [mm]

Średnica zewnętrzna łożyska 2 [mm]

Wysokość 2 [mm]

Średnica tłoczka [mm]

Z piastą

Z łożyskiem

Amortyzator

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6411000~854

BILSTEIN
Amortyzator 15-062192
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Długość [mm] 423
Długość 2 [mm] 636
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
KYB
Amortyzator KYB3440152
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 330
Długość 2 [mm] 520
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
KYB
Amortyzator KYB5540017
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Jednorurowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
VICMA
Przedłużenie mocowania amortyzatora pasuje do PEUGEOT
Kolor Srebrny
Do koszyka
 
(0)
5 szt.
VICMA
Przedłużenie mocowania amortyzatora
Kolor Srebrny
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
AKUSAN
Amortyzator SS 599672665
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Sposób mocowania amortyzatora Dolne widełki
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
ARNOTT EUROPE
Amortyzator MR-3568
Miejsce zabudowy Przód
Rodzaj amortyzatora Olejowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolna obejma Górna obejma
Do koszyka
 
(0)
6 szt.
ARNOTT EUROPE
Amortyzator MR-3852
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolny trzon Górny trzon
Długość [mm] 549
Długość 2 [mm] 382
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
ARNOTT EUROPE
Amortyzator SK-2779
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne widełki Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
8 szt.
ARNOTT EUROPE
Amortyzator SK-3354
Miejsce zabudowy Przód
Rodzaj amortyzatora Olejowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolna obejma Górna obejma
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
ARNOTT EUROPE
Amortyzator SK-3393
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolny trzon Górna obejma
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
ARNOTT EUROPE
Amortyzator SK-3888
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górna obejma Dolna opaska zaciskowa
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
ARNOTT EUROPE
Amortyzator ARNOTT EUROPE MR-5089
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolny trzon Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
6 szt.
ARNOTT EUROPE
Amortyzator SK-3602
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne widełki Górna obejma
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
ARNOTT EUROPE
Amortyzator SK-3605
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
System tłumienia drgań Regulacja elektroniczna
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
4 szt.
ARNOTT EUROPE
Amortyzator SK-3843
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolny trzon Górna obejma
Do koszyka
 
(0)
5 szt.
ARNOTT EUROPE
Amortyzator ARNOTT EUROPE MR-5088
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolny trzon Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
6 szt.
ARNOTT EUROPE
Amortyzator SK-3604
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
System tłumienia drgań Regulacja elektroniczna
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
ARNOTT EUROPE
Elektromagnes SK-3842
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolny trzon Górna obejma
Do koszyka
 
(0)
4 szt.
ARNOTT EUROPE
Amortyzator MR-3626
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
ARNOTT EUROPE
Amortyzator MR-5368
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Regulacja elektroniczna
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górna obejma
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
ARNOTT EUROPE
Amortyzator SK-2805
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
ARNOTT EUROPE
Amortyzator pneumatyczny SK-3012
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
ARNOTT EUROPE
Amortyzator SK-3059
Miejsce zabudowy Tył
Rodzaj amortyzatora Olejowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górna obejma
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
ARNOTT EUROPE
Amortyzator pneumatyczny SK-3217
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne widełki Górna obejma
Do koszyka
 
(0)
7 szt.
ARNOTT EUROPE
Amortyzator SK-3310
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górna obejma
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
ARNOTT EUROPE
Amortyzator SK-3311
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
5 szt.
ARNOTT EUROPE
Amortyzator pneumatyczny SK-3384
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
System tłumienia drgań Jednorurowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górna obejma
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
ARNOTT EUROPE
Amortyzator SK-3394
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne widełki Górna obejma
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
ARNOTT EUROPE
Amortyzator SK-3567
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
System tłumienia drgań Jednorurowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne widełki Górna obejma
Długość [mm] 507
Długość 2 [mm] 426
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
1 z 270 następna

Amortyzatory – co warto o nich wiedzieć

Zawieszenie należy tych podzespołów, które mają realny wpływ na komfort i bezpieczeństwo. Mimo tego spora rzesza kierowców bagatelizuje lub stara się nie zauważać sygnałów świadczących o usterkach resorów, amortyzatorów czy sprężyn. To spory błąd, szczególnie że zawieszenie samochodowe składa się z wielu elementów i usterka jednego podzespołu może w szybkim czasie przełożyć się na droższe w naprawie i poważniejsze awarie. Bagatelizowanie sygnałów świadczących o problemach z zawieszeniem może skończyć się kolizją – bezpośrednio lub pośrednio. Przykładem pośredniego wpływu mogą być np. niesprawne amortyzatory, które wydłużają drogę hamowania. I właśnie amortyzatory samochodowe warto przybliżyć, wspominając o ich budowie, roli czy żywotności.

Amortyzator w samochodzie – dlaczego jest tak ważny?

Oczywiście podstawową rolą amortyzatorów, jak wskazuje nazwa, jest amortyzacja, czyli tłumienie nierówności, które powstają podczas jazdy. Amortyzatory odpowiadają więc za komfort oraz za ogólną kondycję auta. Minimalizowanie drgań przenoszonych na karoserię czy podwozie jest ściśle powiązane z kondycją śrub i innych elementów łączeniowych. Również amortyzacja, co może nie być oczywiste, ma wpływ na stan elementów wewnątrz auta, w tym elementów plastikowych na desce rozdzielczej.

Sprawne amortyzatory samochodowe odpowiadają za przyczepność opon, w tym również za skuteczne hamowanie. Natomiast zużyte amortyzatory mogą zakłamywać pracę czujników ABS i ESP, czyli mają związek z wydłużeniem drogi potrzebnej do zatrzymania. 

Amortyzatory gazowe i olejowe

Obecnie w samochodach występują dwa rodzaje amortyzatorów. Gazowe (nazwa potoczna, bo w rzeczywistości są to amortyzatory gazowo-olejowe) oraz olejowe. Większą popularnością cieszą się amortyzatory gazowe, których praca zależna jest od przepływu gazu i cieczy, które bezpośrednio łagodzą drgania. Natomiast amortyzatory olejowe mają jako czynnik redukujący drgania tylko olej. Na pozór to niewielka różnica, ale zgodnie z prawami fizyki sam olej przepływa wolniej niż gaz oraz olej, które są w amortyzatorach gazowych, przez co amortyzatory olejowe działają jakby z opóźnieniem. 

Jak różnice między amortyzatorami gazowymi i olejowymi przekładają się na praktykę? Pierwsze (gazowo-olejowe) uznawane są za bardziej bezpieczne, bo skuteczniej tłumią drgania. Jednocześnie też zawieszenie staje się twardsze i tym samym mniej komfortowe. Amortyzatory olejowe natomiast mają pozytywny wpływ na komfort, ale nie gwarantują takiej precyzji prowadzenia (i hamowania) jak gazowe. Jeśli więc w Twoim aucie możesz zamontować bądź to amortyzatory gazowe, bądź olejowe, to kwestia wyboru zależy od tego, czy preferujesz komfort, czy pewność prowadzenia. 

Istotną kwestią dla wielu kierowców jest też cena nowej części. Amortyzatory olejowe, czyli oparte na starszej technologii, są zazwyczaj zauważalnie tańsze niż gazowe. 

Żywotność amortyzatorów

Podobnie jak innych elementów zawieszenia także żywotność amortyzatorów przede wszystkim zależy od nawierzchni. Znaczenie ma też styl jazdy. Kierowcy jeżdżący w długie trasy po autostradach i drogach szybkiego ruchu będą wymieniać amortyzatory w samochodzie znacznie rzadziej niż ci, którzy jeżdżą po mieście (dziury, torowiska, studzienki) czy po drogach lokalnych o gorszej nawierzchni. Według informacji producentów amortyzatorów żywotność powinna mieścić się w granicach 60-80 tys. km. Oczywiście są kierowcy, którzy na jednym, najczęściej fabrycznym, komplecie pokonywali nawet 200 tys. km. Są też inni, którzy musieli umawiać się na wymianę amortyzatorów po 30-40 tys. km.

Gdzie kupić amortyzatory?

Idealnym miejscem do zakupu amortyzatorów samochodowych jest internetowy sklep Inter Cars. W bazie jest ogromny wybór produktów pochodzących od najlepszych marek. U nas możesz kupić porządne markowe zamienniki takich producentów, jak: Monroe, Sachs, TRW, Meyle, Koni, KYB, Korea czy Febi. 

Pod żadnym pozorem nie należy kupować używanych amortyzatorów! Również regeneracja wzbudza wiele wątpliwości – zazwyczaj jest zwyczajnie nieopłacalna. Regenerację amortyzatorów można polecić jedynie wtedy, gdy nie można kupić nowych i wspomniana regeneracja jest jedyną opcją przywróceniu autu sprawności. Zatem to propozycja przede wszystkim dla właścicieli klasyków i innych rzadkich pojazdów

Sekcja FAQ

Jakie są objawy zużytych amortyzatorów? 

Symptomy  zużycia amortyzatorów obejmują pogorszenie sprawności amortyzacji, miękkie  zawieszenie, efekt bujania podczas jazdy oraz obecność widocznych uszkodzeń zewnętrznych.

Czy amortyzatory w samochodzie  trzeba wymieniać parami?

Bez wyjątku należy wymieniać amortyzatory parami. Wymiana pojedynczego elementu doprowadzi do pogorszenia się prowadzenia. Przy dużej różnicy w wydajności amortyzatorów na jednej osi oznacza to niebezpieczeństwo nie tylko podczas jazdy, ale i hamowania.

Jaka jest żywotność amortyzatorów samochodowych?

Zazwyczaj komplet na jednej osi powinien wystarczyć na 60-80 tys. km. Znacznie dłuższe przebiegi także są realne, podobnie jak przyspieszone zużycie elementów, oznaczające konieczność montażu nowego zestawu po 30-40 tys. km.