Filtry


Cena



Producent

Miejsce zabudowy

32
31
16
17

Elementy kolumny / Osłony / Odboje AUGER

A~6415000
  • 1
  • 2
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

AUGER
Odbój gumowy, resorowanie AUG51765
Typ strzemiona (forma) 60 ShA
Wysokość wewnętrzna [mm] 56
Wymiar gwintu [mm] M10
Skok gwintu [mm] 1.5
Średnica wewnętrzna [mm] 25
Średnica zewnętrzna [mm] 76 90
Strona zabudowy Prawa Lewa
Do koszyka
 
(0)
4 szt.
AUGER
Odbój gumowy, resorowanie AUG86050
Wysokość [mm] 74
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Odbój gumowy, resorowanie AUG51352
Miejsce zabudowy Przód Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 119
Średnica [mm] 66 23
Grubość [mm] 119
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Odbój gumowy, resorowanie AUG51926
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 17
Średnica [mm] 75
Grubość [mm] 17
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Odbój gumowy, resorowanie AUG52059
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 121
Średnica [mm] 95 16
Grubość [mm] 121
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Odbój gumowy, resorowanie AUG51752
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 27
Szerokość [mm] 45
Grubość [mm] 27
Do koszyka
 
(0)
9 szt.
AUGER
Odbój gumowy, resorowanie AUG52998
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 33
Szerokość [mm] 70
Grubość [mm] 33
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Odbój gumowy, resorowanie AUG55971
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 57
Szerokość [mm] 58
Grubość [mm] 57
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Silentblock tulei resora AUG53272
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa
Długość [mm] 133
Grubość [mm] 133
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Odbój gumowy, resorowanie AUG51782
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Lewa
Długość [mm] 101
Szerokość [mm] 76
Średnica [mm] 67 17
Grubość [mm] 101
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Odbój gumowy, resorowanie AUG51783
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa
Długość [mm] 101
Szerokość [mm] 76
Średnica [mm] 67 17
Grubość [mm] 101
Do koszyka
 
(0)
8 szt.
AUGER
Odbój gumowy, resorowanie AUG53017
Długość [mm] 19
Szerokość [mm] 66
Grubość [mm] 19
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
AUGER
Odbój gumowy, resorowanie AUG60567
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Odbój gumowy, resorowanie AUG80244
Średnica wewnętrzna [mm] 106
Średnica zewnętrzna [mm] 112
Grubość [mm] 112
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Odbój gumowy, resorowanie AUG56268
Miejsce zabudowy Przód
Grubość [mm] 12
Do koszyka
 
(0)
3 szt.
AUGER
Odbój gumowy, resorowanie AUG55103
Grubość [mm] 20
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Podkładka
Grubość [mm] 2
Średnica wewnętrzna [mm] 95
Średnica zewnętrzna [mm] 130
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Odbój gumowy, resorowanie AUG51667
Średnica zewnętrzna [mm] 85
Szerokość [mm] 70
Wysokość [mm] 75
Miejsce zabudowy Przód Tył
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Odbój gumowy, resorowanie AUG51484
Średnica zewnętrzna [mm] 70
Wysokość [mm] 20
Miejsce zabudowy Przód
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Odbój gumowy, resorowanie AUG51489
Średnica wewnętrzna [mm] 19
Średnica zewnętrzna [mm] 96
Wysokość [mm] 96
Miejsce zabudowy Przód
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Odbój gumowy, resorowanie AUG51666
Średnica wewnętrzna [mm] 28
Średnica zewnętrzna [mm] 96
Wysokość [mm] 96
Wymiar gwintu [mm] M14
Skok gwintu [mm] 2
Miejsce zabudowy Przód
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Odbój gumowy, resorowanie AUG51763
Średnica wewnętrzna [mm] 13
Średnica zewnętrzna [mm] 70
Szerokość [mm] 70
Wysokość [mm] 70
Miejsce zabudowy Przód
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
AUGER
Odbój gumowy, resorowanie AUG55689
Długość [mm] 170
Szerokość [mm] 79 78
Wysokość [mm] 42
Miejsce zabudowy Przód
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Poduszka resora (odbojnik) AUG56284
Średnica wewnętrzna [mm] 5
Średnica zewnętrzna [mm] 93
Wysokość [mm] 98
Miejsce zabudowy Przód
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Odbój gumowy, resorowanie AUG51682
Długość [mm] 101
Szerokość [mm] 61
Wysokość [mm] 41
Wymiar gwintu [mm] M10
Skok gwintu [mm] 1.5
Miejsce zabudowy Tył
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Odbój gumowy, resorowanie AUG51996
Długość [mm] 100
Szerokość [mm] 89
Wysokość [mm] 28
Miejsce zabudowy Tył
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
AUGER
Zestaw naprawczy drążka stabilizatora AUG53231
Długość [mm] 101
Szerokość [mm] 66
Wysokość [mm] 40
Miejsce zabudowy Tył
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Odbój gumowy, resorowanie AUG55674
Długość [mm] 133
Szerokość [mm] 55
Wysokość [mm] 70
Miejsce zabudowy Tył
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Odbój gumowy, resorowanie AUG53233
Długość [mm] 101
Szerokość [mm] 46
Wysokość [mm] 30
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Odbojnik resora AUG54652
Średnica wewnętrzna [mm] 15.5
Średnica zewnętrzna [mm] 95
Wysokość [mm] 101
Wymiar gwintu [mm] M12
Skok gwintu [mm] 1.25
Do koszyka
 
(0)
10 szt.
1 z 2 następna

Elementy kolumny, osłony i odboje amortyzatorów – dlaczego są potrzebne w Twoim aucie?

Elementy zawieszenia pełnią kluczową rolę w systemie. Mają za zadanie zapewnić komfortową jazdę oraz chronić różne podzespoły przed nadmiernym zużyciem. Najważniejszymi komponentami układu zawieszania są amortyzatory. Jednak, żeby prawidłowo działały przez długi czas, muszą być odpowiednio zabezpieczone. Jeśli chcesz ochronić amortyzatory w swoim samochodzie przed nadmiernym zużyciem, powinieneś zadbać o stan osłon i odbojów. Jeśli tylko zauważysz, że mają jakieś uszkodzenia lub mocne oznaki eksploatacji, powinieneś je wymienić. Nie zwlekaj z tym. W naszym sklepie znajdziesz zarówno różnego rodzaju osłony, jak i odboje amortyzatora. Szeroki wybór sprawia, że praktycznie każdy kierowca może znaleźć takie, pasujące do jego auta.

Czym jest osłona amortyzatora?

Są to niewielkie, gumowe podłużne elementy o bardzo prostej konstrukcji, które nakłada się na amortyzator. Tworzą fizyczną barierę przed wcześniej wymienionymi czynnikami. Wszelkie zanieczyszczenia w postaci piachu, żwiru i innych elementów, ale także woda, mają negatywny wpływ na żywotność amortyzatorów. Odpowiednie ich zabezpieczenie pozwala zminimalizować ilość dostających się niepożądanych zabrudzeń czy substancji. Takie zadanie mają właśnie osłony amortyzatorów

Czym są odboje amortyzatora?

To także elementy, które mają za zadanie chronić amortyzator przed nadmiernym zużyciem. Działają jednak w inny sposób niż osłony amortyzatorów. Jedne i drugie się uzupełniają. Odbój amortyzatora to niewielki zaokrąglony komponent, który przymocowuje się bezpośrednio do amortyzatora. Wykonany jest z reguły z gumy lub innego tworzywa. 

Odboje amortyzatora, podobnie jak gumy, spełniają rolę ochronną, ale w inny sposób. Nie są przeznaczone do zabezpieczania przed czynnikami zewnętrznymi, ale mają za zadanie chronić sam amortyzator przed potencjalnymi uszkodzeniami, które mogą wystąpić w wyniku uderzeń o inne części pojazdu. Działają jak swoiste „amortyzatory dla amortyzatora”, pomagając w utrzymaniu stabilności i wydłużając jego żywotność. Chronią także przed nadmiernym kołysaniem się nadwozia. 

Ważną funkcją odboju jest umożliwienie swobodnego ruchu kół, zwłaszcza w przypadku samochodów wyposażonych w resory pneumatyczne.

Kiedy odboje i osłony amortyzatora są szczególnie ważne? 

Odboje i osłony spełniają funkcję przez cały czas. Jednak oczywiście im trudniejsze warunki na drodze, tym ważniejsze jest to, aby omawiane elementy były w dobrym stanie. Osłony amortyzatorów będą więc szczególnie potrzebne np. zimą. Wtedy oprócz wody na drodze może znajdować się sporo soli oraz różnych substancji chemicznych. Wszystkie te czynniki negatywnie wpływają na żywotność samych amortyzatorów, wyposażenie ich w odpowiednie osłony jest więc kluczowe. 

Niskiej jakości drogi z licznymi dziurami lub też nierówna nawierzchnia sprawiają, że układ zawieszenia pracuje bardzo intensywnie. Odbojnik amortyzatora jest wtedy szczególnie ważny. Jazda po kiepskiej jakości drodze powoduje duże ruchy w układzie zawieszenia, które omawiany komponent ogranicza, a tym samym zmniejsza ryzyko awarii. 

Kiedy zamontować odboje i osłony amortyzatorów?

Najlepszym sposobem na sprawdzenie ich stanu jest wizualny przegląd. Jeśli zauważysz na nich jakiekolwiek oznaki zużycia, to sygnał, że powinno się je wymienić. Oczywiście da się też odczuć podczas jazdy uszkodzenia. Świadczyć mogą o tym takie symptomy, jak różne dźwięki dochodzące z zawieszenia. Jeśli samochód prowadzi się nietypowo, nie amortyzuje także dobrze nierówności, to również może oznaczać, że osłony amortyzatorów są w złym stanie. 

Objawy wpływające na zachowanie samochodu mogą wskazywać na konieczność wymiany także innych elementów układu zawieszenia. Dlatego tak ważne jest regularnie sprawdzanie, w jakim stanie są odboje i osłony amortyzatorów. Powinno robić się to podczas każdego przeglądu. Nie jest to nic trudnego, a osłona amortyzatora czy odbój jest stosunkowo tanimi elementami Przynajmniej jeśli porówna się koszt do ceny całego amortyzatora. Odpowiednie dbanie o osłony i odboje pozwala zaoszczędzić na bardziej kosztownych naprawach.

Czym można skracać odboje amortyzatora?

Wielu kierowców zadaje takie pytanie, kiedy zamierza poddać swój samochód tuningowi lub autodetailingowi. Pamiętaj jednak, że nie powinno się w żaden sposób ingerować w odbojnik amortyzatora i jego konstrukcję. Skrócenie elementu obniży zawieszenie i być może faktycznie sprawi, że Twój samochód będzie lepiej wyglądał. Jednak tak potraktowany odbój amortyzatora nie będzie spełniać dobrze swojej funkcji. Naraziłbyś w ten sposób inne elementy układu zawieszenia na szybsze zużycie oraz uszkodzenia. 

Osłony i odboje do amortyzatorów – podsumowanie

Teraz już wiesz, jak ważną funkcję pełnią odboje i osłony amortyzatorów. W naszym sklepie znajdziesz części pochodzące od uznanych producentów, a szeroki wybór pozwala na dobór do setek modeli samochodów. Jeśli więc tylko potrzebujesz skutecznie ochronić amortyzatory przed uszkodzeniem, to wyposaż je w odboje i osłony.

FAQ

Jak dobrać odboje amortyzatorów?

Dobór odpowiednich odbojów amortyzatorów jest istotny dla zapewnienia prawidłowego działania układu amortyzacji pojazdu. Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę model i rodzaj samochodu oraz specyfikacje producenta. Odboje amortyzatorów powinny być dobrze dopasowane do konstrukcji zawieszenia, aby zapewnić optymalne tłumienie drgań i wstrząsów. Warto również zwrócić uwagę na materiał, z którego wykonane są odboje, aby zapewnić trwałość i wytrzymałość w trudnych warunkach drogowych.


Kiedy należy wymienić odboje amortyzatorów?

Wymiana odbojów amortyzatorów powinna być przeprowadzona w przypadku ich zużycia lub uszkodzenia. Należy regularnie sprawdzać stan odbojów podczas przeglądu samochodu lub w przypadku wystąpienia nieprawidłowych objawów, takich jak nadmierne wstrząsy, hałas lub nierówności w działaniu zawieszenia. Jeśli odboje są pęknięte, zużyte lub ich działanie jest osłabione, należy je natychmiast wymienić. Niedziałające odboje mogą prowadzić do uszkodzenia innych elementów zawieszenia oraz negatywnie wpływać na komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Do czego służą odboje amortyzatorów?

Odboje amortyzatorów pełnią ważną rolę w systemie zawieszenia samochodu. Ich głównym zadaniem jest ograniczanie ruchu amortyzatorów w skrajnych punktach, aby zapobiec nadmiernemu ich sprężaniu lub rozciąganiu. Odboje chronią amortyzatory przed uszkodzeniem, zapewniając optymalne warunki pracy. Ponadto, odboje amortyzatorów absorbują i tłumią energię generowaną podczas nierówności drogowych, hamowania i przyspieszania. Dzięki temu zapewniają one komfort jazdy, stabilność pojazdu i lepszą kontrolę nad prowadzeniem.