Filtry


Cena



Producent

Miejsce zabudowy

5
5
1
2

Elementy kolumny / Osłony / Odboje OE BMW

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6415000
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

OE BMW
Górne mocowanie amortyzatora 33 50 6 767 010
Miejsce zabudowy Tył
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
OE BMW
Odbój gumowy, resorowanie 31 33 6 860 788
Miejsce zabudowy Dół
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
OE BMW
Dolne mocowanie sprężyny 31 33 6 759 452
Miejsce zabudowy Dół
Strona zabudowy Prawa Lewa
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
OE BMW
Zestaw ochrony przeciwpyłowej amortyzatora 31 33 6 789 375
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Do koszyka
 
(0)
10 szt.
OE BMW
Osłona amortyzatora 31 33 6 778 784
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
OE BMW
Osłona amortyzatora 31 33 6 856 437
Do koszyka
 
(0)
10 szt.
OE BMW
Odbój gumowy, resorowanie 31 30 1 507 220
Miejsce zabudowy Dół
Strona zabudowy Prawa Lewa
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
OE BMW
Dystans gumowy, resorowanie 31 33 1 091 867
Miejsce zabudowy Góra
Strona zabudowy Prawa Lewa
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
OE BMW
Miseczka sprężyny 31 33 1 090 479
Miejsce zabudowy Przód
Miejsce zabudowy 2 Dół
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
OE BMW
Dystans gumowy, resorowanie 31 33 1 091 864
Miejsce zabudowy Tył
Do koszyka
 
(0)
10 szt.
OE BMW
Miseczka sprężyny 31 33 1 096 664
Miejsce zabudowy Przód
Miejsce zabudowy 2 Dół
Strona zabudowy Prawa Lewa
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
OE BMW
Miseczka sprężyny 31 33 1 128 523
Miejsce zabudowy Przód
Miejsce zabudowy 2 Góra
Strona zabudowy Prawa Lewa
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
OE BMW
Dystans gumowy, resorowanie 31 33 6 764 372
Miejsce zabudowy Przód
Miejsce zabudowy 2 Dół
Strona zabudowy Prawa Lewa
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
OE BMW
Dystans gumowy, resorowanie 33 53 1 091 924
Miejsce zabudowy Tył
Miejsce zabudowy 2 Góra
Strona zabudowy Prawa Lewa
Do koszyka
 
(0)
4 szt.
OE BMW
Miseczka sprężyny 33 53 1 093 785
Miejsce zabudowy Tył
Miejsce zabudowy 2 Dół
Strona zabudowy Prawa Lewa
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
OE BMW
Górne mocowanie amortyzatora 33 53 1 093 786
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Do koszyka
 
(0)
10 szt.
OE BMW
Miseczka sprężyny 33 53 1 094 518
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
OE BMW
Miseczka sprężyny 33 53 1 133 670
Miejsce zabudowy Tył
Miejsce zabudowy 2 Góra
Do koszyka
 
(0)
8 szt.
OE BMW
Miseczka sprężyny 33 53 1 133 671
Miejsce zabudowy Tył
Miejsce zabudowy 2 Dół
Strona zabudowy Prawa Lewa
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
OE BMW
Tuleja dystansowa gniazda mocowania amortyzatora 33 53 1 136 385
Miejsce zabudowy Góra
Strona zabudowy Prawa Lewa
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
>9 szt.
>9 szt.
OE BMW
Górne mocowanie amortyzatora 33 52 6 764 418
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
OE BMW
Miseczka sprężyny 31 32 6 769 667
Miejsce zabudowy Przód Góra
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
OE BMW
Miseczka sprężyny 31 33 6 764 093
Do koszyka
 
(0)
7 szt.
OE BMW
Uszczelnienie, mocowanie amortyzatora 33 50 6 866 038
Miejsce zabudowy Tył Góra
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.

Elementy kolumny, osłony i odboje amortyzatorów – dlaczego są potrzebne w Twoim aucie?

Elementy zawieszenia pełnią kluczową rolę w systemie. Mają za zadanie zapewnić komfortową jazdę oraz chronić różne podzespoły przed nadmiernym zużyciem. Najważniejszymi komponentami układu zawieszania są amortyzatory. Jednak, żeby prawidłowo działały przez długi czas, muszą być odpowiednio zabezpieczone. Jeśli chcesz ochronić amortyzatory w swoim samochodzie przed nadmiernym zużyciem, powinieneś zadbać o stan osłon i odbojów. Jeśli tylko zauważysz, że mają jakieś uszkodzenia lub mocne oznaki eksploatacji, powinieneś je wymienić. Nie zwlekaj z tym. W naszym sklepie znajdziesz zarówno różnego rodzaju osłony, jak i odboje amortyzatora. Szeroki wybór sprawia, że praktycznie każdy kierowca może znaleźć takie, pasujące do jego auta.

Czym jest osłona amortyzatora?

Są to niewielkie, gumowe podłużne elementy o bardzo prostej konstrukcji, które nakłada się na amortyzator. Tworzą fizyczną barierę przed wcześniej wymienionymi czynnikami. Wszelkie zanieczyszczenia w postaci piachu, żwiru i innych elementów, ale także woda, mają negatywny wpływ na żywotność amortyzatorów. Odpowiednie ich zabezpieczenie pozwala zminimalizować ilość dostających się niepożądanych zabrudzeń czy substancji. Takie zadanie mają właśnie osłony amortyzatorów

Czym są odboje amortyzatora?

To także elementy, które mają za zadanie chronić amortyzator przed nadmiernym zużyciem. Działają jednak w inny sposób niż osłony amortyzatorów. Jedne i drugie się uzupełniają. Odbój amortyzatora to niewielki zaokrąglony komponent, który przymocowuje się bezpośrednio do amortyzatora. Wykonany jest z reguły z gumy lub innego tworzywa. 

Odboje amortyzatora, podobnie jak gumy, spełniają rolę ochronną, ale w inny sposób. Nie są przeznaczone do zabezpieczania przed czynnikami zewnętrznymi, ale mają za zadanie chronić sam amortyzator przed potencjalnymi uszkodzeniami, które mogą wystąpić w wyniku uderzeń o inne części pojazdu. Działają jak swoiste „amortyzatory dla amortyzatora”, pomagając w utrzymaniu stabilności i wydłużając jego żywotność. Chronią także przed nadmiernym kołysaniem się nadwozia. 

Ważną funkcją odboju jest umożliwienie swobodnego ruchu kół, zwłaszcza w przypadku samochodów wyposażonych w resory pneumatyczne.

Kiedy odboje i osłony amortyzatora są szczególnie ważne? 

Odboje i osłony spełniają funkcję przez cały czas. Jednak oczywiście im trudniejsze warunki na drodze, tym ważniejsze jest to, aby omawiane elementy były w dobrym stanie. Osłony amortyzatorów będą więc szczególnie potrzebne np. zimą. Wtedy oprócz wody na drodze może znajdować się sporo soli oraz różnych substancji chemicznych. Wszystkie te czynniki negatywnie wpływają na żywotność samych amortyzatorów, wyposażenie ich w odpowiednie osłony jest więc kluczowe. 

Niskiej jakości drogi z licznymi dziurami lub też nierówna nawierzchnia sprawiają, że układ zawieszenia pracuje bardzo intensywnie. Odbojnik amortyzatora jest wtedy szczególnie ważny. Jazda po kiepskiej jakości drodze powoduje duże ruchy w układzie zawieszenia, które omawiany komponent ogranicza, a tym samym zmniejsza ryzyko awarii. 

Kiedy zamontować odboje i osłony amortyzatorów?

Najlepszym sposobem na sprawdzenie ich stanu jest wizualny przegląd. Jeśli zauważysz na nich jakiekolwiek oznaki zużycia, to sygnał, że powinno się je wymienić. Oczywiście da się też odczuć podczas jazdy uszkodzenia. Świadczyć mogą o tym takie symptomy, jak różne dźwięki dochodzące z zawieszenia. Jeśli samochód prowadzi się nietypowo, nie amortyzuje także dobrze nierówności, to również może oznaczać, że osłony amortyzatorów są w złym stanie. 

Objawy wpływające na zachowanie samochodu mogą wskazywać na konieczność wymiany także innych elementów układu zawieszenia. Dlatego tak ważne jest regularnie sprawdzanie, w jakim stanie są odboje i osłony amortyzatorów. Powinno robić się to podczas każdego przeglądu. Nie jest to nic trudnego, a osłona amortyzatora czy odbój jest stosunkowo tanimi elementami Przynajmniej jeśli porówna się koszt do ceny całego amortyzatora. Odpowiednie dbanie o osłony i odboje pozwala zaoszczędzić na bardziej kosztownych naprawach.

Czym można skracać odboje amortyzatora?

Wielu kierowców zadaje takie pytanie, kiedy zamierza poddać swój samochód tuningowi lub autodetailingowi. Pamiętaj jednak, że nie powinno się w żaden sposób ingerować w odbojnik amortyzatora i jego konstrukcję. Skrócenie elementu obniży zawieszenie i być może faktycznie sprawi, że Twój samochód będzie lepiej wyglądał. Jednak tak potraktowany odbój amortyzatora nie będzie spełniać dobrze swojej funkcji. Naraziłbyś w ten sposób inne elementy układu zawieszenia na szybsze zużycie oraz uszkodzenia. 

Osłony i odboje do amortyzatorów – podsumowanie

Teraz już wiesz, jak ważną funkcję pełnią odboje i osłony amortyzatorów. W naszym sklepie znajdziesz części pochodzące od uznanych producentów, a szeroki wybór pozwala na dobór do setek modeli samochodów. Jeśli więc tylko potrzebujesz skutecznie ochronić amortyzatory przed uszkodzeniem, to wyposaż je w odboje i osłony.

FAQ

Jak dobrać odboje amortyzatorów?

Dobór odpowiednich odbojów amortyzatorów jest istotny dla zapewnienia prawidłowego działania układu amortyzacji pojazdu. Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę model i rodzaj samochodu oraz specyfikacje producenta. Odboje amortyzatorów powinny być dobrze dopasowane do konstrukcji zawieszenia, aby zapewnić optymalne tłumienie drgań i wstrząsów. Warto również zwrócić uwagę na materiał, z którego wykonane są odboje, aby zapewnić trwałość i wytrzymałość w trudnych warunkach drogowych.


Kiedy należy wymienić odboje amortyzatorów?

Wymiana odbojów amortyzatorów powinna być przeprowadzona w przypadku ich zużycia lub uszkodzenia. Należy regularnie sprawdzać stan odbojów podczas przeglądu samochodu lub w przypadku wystąpienia nieprawidłowych objawów, takich jak nadmierne wstrząsy, hałas lub nierówności w działaniu zawieszenia. Jeśli odboje są pęknięte, zużyte lub ich działanie jest osłabione, należy je natychmiast wymienić. Niedziałające odboje mogą prowadzić do uszkodzenia innych elementów zawieszenia oraz negatywnie wpływać na komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Do czego służą odboje amortyzatorów?

Odboje amortyzatorów pełnią ważną rolę w systemie zawieszenia samochodu. Ich głównym zadaniem jest ograniczanie ruchu amortyzatorów w skrajnych punktach, aby zapobiec nadmiernemu ich sprężaniu lub rozciąganiu. Odboje chronią amortyzatory przed uszkodzeniem, zapewniając optymalne warunki pracy. Ponadto, odboje amortyzatorów absorbują i tłumią energię generowaną podczas nierówności drogowych, hamowania i przyspieszania. Dzięki temu zapewniają one komfort jazdy, stabilność pojazdu i lepszą kontrolę nad prowadzeniem.