Cena



Lampa 'czołówka'

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~5010070~6791
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Lampki czołowe warsztatowe – niezbędnik fana motoryzacji 

Odpowiednie oświetlenie podczas pracy w warsztacie czy garażu to rzecz niezbędna. Niestety nie zawsze lampy, które zamontowano w pomieszczeniu, są wystarczające. Dzieje się tak, gdy chcesz dotrzeć do trudno dostępnych miejsc w samochodzie bądź majsterkujesz pod autem. 

W przypadku mocno zaciemnionych powierzchni nieoceniona może okazać się lampa warsztatowa czołowa. Dodatkowe oświetlenie tego typu ma wiele zalet i znacząco może ułatwić Ci pracę. Na rynku dostępne są różne latarki czołowe. Decydując się na zakup, warto wybrać odpowiedni dla Ciebie model. 

Współcześnie produkowane lampki czołowe to poręczne urządzenia o niedużej wadze oraz odpowiednio dobranej mocy świetlnej. Jednak nie zawsze tak było. W przeszłości ten sprzęt nie miał tak wydajnych akumulatorów, a do emitowania światła wykorzystywane były zwykłe, nieenergooszczędne żarówki.  

Wiele lat temu rolę lamp czołowych spełniały tzw. karbidówki. Czołówki acetylenowe były dużo cięższe, ponieważ składały się ze specjalnego palnika montowanego na kasku oraz wytwornicy acetylenu. Światło emitowały w wyniku spalania gazu, natomiast do zainicjowania tego procesu potrzebne były karbid i woda. Czołówki tego typu były jednak mało poręczne. Jakość emitowanego światła także była dużo gorsza od tego, które wytwarzają współczesne latarki wyposażone w diody LED. 

Na co zwrócić uwagę przy wyborze lampki czołowej warsztatowej? 

Lampy warsztatowe przenośne to niezwykle przydatne urządzenia. Jednak podczas wyboru odpowiedniego sprzętu musisz zwrócić uwagę na kilka szczegółów. Przede wszystkim warto zdecydować się na asortyment markowy, pochodzący od uznanych producentów. Takie latarki czołowe znajdziesz w sklepie Inter Cars. Markowy sprzęt da Ci gwarancję tego, że posłuży bezproblemowo przez długi czas  

Trzy, bardzo istotne parametry to:  

  • moc oraz jakość zastosowanych diod LED,  
  • zasilanie, 
  • funkcjonalność czołówki.  

Dobrą czołówkę warsztatową cechuje ogromna wytrzymałość na różne czynniki zewnętrzne. Ze względu na charakter prac warsztatowych powinna być odporna na upadki, wstrząsy oraz wilgoć. Spełnienie tych trzech kryteriów jednak nie wystarczy. Bardzo istotna jest także ogólna wytrzymałość całej konstrukcji oraz dopasowanie. Niejednokrotnie może się zdarzyć, że lampa warsztatowa czołowa będzie przez Ciebie używana przez długi czas. Dlatego tak ważne jest, aby była prawidłowo dopasowana do Twojej głowy, a co za tym idzie – wygodna w użyciu. 

Lampki czołowe – na jaki rodzaj zasilania się zdecydować? 

Dwa najpopularniejsze rodzaje zasilania to bateryjnie bądź za pomocą akumulatora. Jedno i drugie rozwiązanie ma swoje wady i zalety. W przypadku zasilania tradycyjnymi bateriami na korzyść przemawia łatwa procedura wymiany oraz ogólna dostępność baterii.  

Należy jednak pamiętać o stosunkowo częstej konieczności wymiany baterii oraz o tym, żeby zawsze mieć zapasowe sztuki pod ręką. W innym przypadku czołówka może wyładować się w najmniej spodziewanym momencie, a Ty pozostaniesz bez źródła światła. Na niekorzyść tego rozwiązania przemawia także dość problematyczna utylizacja zużytych baterii. Ten typ zasilania nie jest więc rozwiązaniem proekologicznym. Chociaż oczywiście możesz stosować zamiast baterii akumulatorki AA czy AAA.

Lampy warsztatowe przenośne mogą być także zasilane za pomocą akumulatorów. Rozwiązanie tego typu jest bardzo wydajne i oszczędne. Nawet latarki wyposażone w bardzo mocne diody LED potrafią działać przez naprawdę długi czas, jeżeli są zasilane ogniwami akumulatorowymi. Nie byłoby to możliwe w przypadku zwykłych baterii.  

Kolejną zaletą akumulatorów to możliwość wielokrotnego ładowania. Jest to po prostu praktyczne i wygodne w późniejszym użytkowaniu. Jeżeli jednak zamierzasz używać latarki przez dłuższy czas, warto wcześniej naładować ją do pełna, aby nie rozładowała się w trakcie pracy. 

Nie zapominaj o odpowiednim źródle światła 

Źródło światła w lampie warsztatowej jest bardzo ważne. To ono przekłada się bezpośrednio na funkcjonalność całej latarki. Obecnie w lampach czołowych w tej roli występują wydajne i energooszczędne diody LED. Jest to rozwiązanie dużo lepsze niż tradycyjne żarówki. Przed zakupem zwróć uwagę na barwę, jaką emitują diody. Może być ciepła, neutralna bądź zimna. Natomiast najpopularniejszym kolorem światła stosowanym w lampach czołowych jest kolor biały. 

Bardzo istotna jest także jasność promieni. W przypadku prac warsztatowych dobrym rozwiązaniem wydaje się lampa czołowa o stosunkowo dużej jasności światła. Niejednokrotnie w przypadku precyzyjnych prac to właśnie taki rodzaj światła będzie potrzebny. Dobrze oświetli on konkretny obszar. Odległość oświetlania nie ma tu większego znaczenia. 

Wybór odpowiedniej lampy czołowej warsztatowej jest niezwykle istotny, ponieważ pozwala w należyty sposób zadbać o komfort pracy. Im będzie jaśniej, tym lepsza precyzja i szybkość działania. 

Sekcja FAQ

Jaką lampkę czołową wybrać? 

Lampkę czołową należy wybierać przede wszystkim według własnych preferencji i zadań, do których będzie Ci potrzebna. Trzeba pamiętać, że od zawsze najważniejszym parametrem każdego sprzętu warsztatowego jest Twój komfort. Można jednak wymienić najważniejsze cechy lampek, które przydadzą się w każdym scenariuszu. Mowa tu między innymi o wygodnym mocowaniu czołówki, które nie będzie przeszkadzać Ci podczas długich godzin spędzonych w garażu. Kolejną zaletą jest pojemna bateria, zwłaszcza jeżeli na co dzień pracujesz w nocy lub w ciemnych pomieszczeniach i nie chcesz przerywać majsterkowania, aby wymienić lub naładować akumulator. 

Ile kosztuje lampka czołowa? 

Dobre lampki czołowe zazwyczaj kosztują od 70 do kilkuset złotych. Całkowita cena zależy od jakości producenta, liczby lumenów i pojemności baterii. Warto dodać, że nie należy oszczędzać na tego typu sprzętach. Światło to kluczowy element podczas pracy, więc niezawodność latarki to bardzo ważna cecha, która może uratować wiele sytuacji. Oczywiście na rynku nie brakuje czołówek w cenie 15-30 zł, ale ich jakość jest co najmniej dyskusyjna. Podobnie jak przydatność w warsztacie.

Jaki jest zasięg lampy czołowej? 

Wszystko zależy od liczby lumenów (czyli strumienia świetlnego) poszczególnej lampy czołowej. Średnio od 200 do 400 lumenów wystarcza na około dwanaście metrów kwadratowych. Dokładną liczbę trudno określić, ponieważ wszystko zależy od jakości wielkości reflektora i diody. Można jednak ustalić, że do podstawowych prac warsztatowych 200 lumenów w stu procentach wystarczy. Jeżeli jednak chcesz dobrać bardziej wyspecjalizowany sprzęt, możesz skontaktować się z naszymi ekspertami, którzy pomogą Ci w wyborze.