Cena



Pasek rozrządu

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6215010~306

BOSCH
Pasek rozrządu 1 987 949 590
Szerokość [mm] 24
Liczba zębów [szt.] 146
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BOSCH
Pasek rozrządu 1 987 946 804
Szerokość [mm] 16
Liczba zębów [szt.] 116
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
DAYCO
Pasek rozrządu DAY94862
Szerokość [mm] 17
Liczba zębów [szt.] 104
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
DAYCO
Pasek rozrządu DAY941189
Szerokość [mm] 16
Liczba zębów [szt.] 103
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
DAYCO
Pasek rozrządu DAY94808
Szerokość [mm] 25.4
Liczba zębów [szt.] 140
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BOSCH
Pasek rozrządu 1 987 949 455
Szerokość [mm] 21
Liczba zębów [szt.] 81
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
DAYCO
Pasek rozrządu DAY94970
Szerokość [mm] 30
Liczba zębów [szt.] 141
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
CONTITECH
Pasek rozrządu CT 1189
Szerokość [mm] 18
Liczba zębów [szt.] 116
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
CONTITECH
Pasek rozrządu CT 939
Szerokość [mm] 26.4
Liczba zębów [szt.] 122
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
CONTITECH
Pasek rozrządu CT 1106
Szerokość [mm] 24
Liczba zębów [szt.] 190
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
INA
Zestaw paska rozrządu 530 0719 10
Liczba zębów [szt.] 97
Szerokość [mm] 25
Szerokość 3 [mm] 28.5
Średnica rolki [mm] 62
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
CONTITECH
Pasek rozrządu CT 1038
Szerokość [mm] 30
Liczba zębów [szt.] 152
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BOSCH
Pasek rozrządu 1 987 949 603
Szerokość [mm] 30
Liczba zębów [szt.] 141
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
DAYCO
Pasek rozrządu DAY941188
Szerokość [mm] 16
Liczba zębów [szt.] 118
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
GATES
Pasek rozrządu GAT5014
Szerokość [mm] 19
Liczba zębów [szt.] 54
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
DAYCO
Pasek rozrządu DAY94940
Szerokość [mm] 27
Liczba zębów [szt.] 126
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
DAYCO
Pasek rozrządu DAY94525
Do koszyka
 
(0)
Darmowy odbiór nawet w 15 minut w jednym z 250 sklepów Inter Cars
Planowane doręczenie jutro (środa)
>9 szt.
Cena regularna  
77.88
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
Darmowa dostawa od 300 zł
CONTITECH
Pasek rozrządu CT 1082
Szerokość [mm] 22
Liczba zębów [szt.] 104
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
CONTITECH
Pasek rozrządu CT 968
Szerokość [mm] 24
Liczba zębów [szt.] 190
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
DAYCO
Pasek rozrządu DAY941032
Szerokość [mm] 30
Liczba zębów [szt.] 160
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
CONTITECH
Pasek rozrządu CT 1190
Szerokość [mm] 10
Liczba zębów [szt.] 46
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
DAYCO
Pasek rozrządu DAY94947
Szerokość [mm] 25
Liczba zębów [szt.] 131
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
CONTITECH
Pasek rozrządu CT 920
Szerokość [mm] 30
Liczba zębów [szt.] 253
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
GATES
Pasek rozrządu GAT5395
Szerokość [mm] 25.4
Liczba zębów [szt.] 150
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
DAYCO
Pasek rozrządu DAY94730
Szerokość [mm] 23
Liczba zębów [szt.] 138
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
DAYCO
Pasek rozrządu DAY941019
Szerokość [mm] 25
Liczba zębów [szt.] 89
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BOSCH
Pasek rozrządu 1 987 949 685
Szerokość [mm] 12
Liczba zębów [szt.] 67
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
CONTITECH
Pasek rozrządu CT 1063
Szerokość [mm] 25
Liczba zębów [szt.] 144
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
CONTITECH
Pasek rozrządu CT 988
Szerokość [mm] 17
Liczba zębów [szt.] 96
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
DAYCO
Pasek rozrządu DAY941045
Szerokość [mm] 25
Liczba zębów [szt.] 116
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
1 z 31 następna

Pasek rozrządu – kluczowy element skomplikowanego układu

Pasek rozrządu to część składowa jednego z kluczowych elementów odpowiedzialnych za prawidłowe funkcjonowanie czterosuwowego silnika spalinowego – układu rozrządu. Odpowiada za przenoszenie napędu z wału korbowego na wałki rozrządu i zapewnia koordynację ruchu tłoków w cylindrach z pracą zaworów. Jego sprawność to sprawa wagi priorytetowej – awaria może doprowadzić do spotkania się zaworów z tłokami, co w większości wypadków skutkuje wykrzywieniem się zaworów, uszkodzeniem tłoków i prowadnic zaworów, a często nawet zniszczeniem głowicy silnika i pogięciem korbowodów. A to oznacza kosztowny remont lub nawet wymianę silnika. Dlatego interwałów wymiany paska rozrządu nie wolno pod żadnym pozorem lekceważyć.

Pasek rozrządu – jak jest zbudowany i na co zwrócić uwagę przy zakupie

Pasek rozrządu wykonany jest z odpornej na rozciąganie, ściskanie i ścinanie syntetycznej gumy, wzmacnianej poliamidem lub kevlarem. Do tego jego zęby pokryte są tworzywem odpornym na ścieranie. Co oczywiste, każdy producent samochodów podaje szczegółowe wytyczne co do długości paska i liczby zębów. Są one kluczowe do prawidłowego działania układu rozrządu. Nie ma więc paska uniwersalnego, pasującego do wielu silników. Owszem, w przypadku niektórych rodzin jednostek napędowych, także stosowanych przez konkurencyjne marki, sprawdzi się ten sam pasek, ale nie należy traktować tego jako regułę. 

Jak często wymieniać pasek rozrządu?

Nawet najbardziej wytrzymały pasek z czasem się zużywa – może się rozciągnąć albo zacząć gubić zęby. Może się nawet zerwać. Częstotliwość wymiany tego elementu precyzyjnie określa producent samochodu. Rozbieżności są ogromne – jedne firmy zalecają wymianę co 60 tys. km, ale są i takie, które uważają, że w ich silnikach paski wytrzymają nawet przebiegi rzędu 200 tys. km. Trzeba dodać, że doświadczeni mechanicy wiedzą, że wymiana przeprowadzona przed zalecanym interwałem to zawsze opcja godna rekomendacji. Wynika to z faktu, że producenci aut podając częstotliwość, biorą pod uwagę idealne warunki eksploatacji. 

Kiedy wymienić pasek rozrządu niezależnie od przebiegu?

Jest kilka sytuacji, w których należałoby dokonać wymiany niezależnie od wskazań producenta. Po pierwsze, wymiana rozrządu to jeden z elementów tzw. pakietu startowego, o którym należy pamiętać przy okazji zakupu samochodu używanego bez potwierdzonej historii serwisowej. Także mając do dyspozycji książeczkę serwisową, do zawartych tam informacji lepiej podchodzić nieufne. Fałszowanie wpisów w autach wystawianych na sprzedaż to niestety nadal dość popularna praktyka. Pasek należy wymienić także, gdy zauważy się jakiekolwiek jego uszkodzenie – np. pęknięcia i zabrudzenia olejem. Zwykle producenci podają też lata planowanej eksploatacji – zazwyczaj pasek rozrządu niezależnie od przebiegu należy wymieniać co 5-7 lat. 

Jakie elementy należy wymienić razem z paskiem?

Zwykle wspominając o okresowej wymianie rozrządu, mechanicy mają na myśli nie tylko wymianę samego paska, ale i elementów współpracujących. Wymienia się więc rolkę prowadzącą, napinacz i pompę wody (cieczy chłodzącej). Usterka któregokolwiek z tych elementów może doprowadzić do zerwania paska rozrządu, a to, jak już wspominaliśmy, może się skończyć nieodwracalnym uszkodzeniem silnika. Za jednoczesną wymianą paska i współpracujących z nim elementów przemawia też fakt, że w przypadku konieczności wymiany samej pompy chłodzącej trzeba demontować pasek. Do tego nowe podzespoły będą lepiej ze sobą współpracować. 

Z tych powodów czynności zwanej wymianą rozrządu nie wolno lekceważyć. Wyszukiwarka części według modelu auta pozwala na łatwy dobór odpowiedniego elementu, a doradcy Inter Cars obsługujący infolinię chętnie rozwieją ewentualne wątpliwości.

Szeroki wybór markowych zamienników 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór pasków rozrządu do jednostek napędowych stosowanych w autach z Europy, Azji czy Stanów Zjednoczonych. Bosch, Dayco, Contitech czy Gates gwarantują jakość porównywalną z paskami stosowanymi na pierwszy montaż. 

FAQ, czyli pytania i odpowiedzi

Ile kosztuje pasek rozrządu?

Najtańsze paski rozrządu kosztują 30-40 zł. Najdroższe to wydatek rzędu 400-500 zł. Do tego należy doliczyć współpracujące elementy. Na kompletny zestaw trzeba przygotować 200-1500 zł (i więcej przy niszowych modelach).

Czy można zamontować używany pasek rozrządu?

Nie jest to dobre rozwiązanie, zwłaszcza że cena nowego nie jest wygórowana. Używany pasek rozrządu może zerwać się w każdej chwili, niszcząc jednostkę napędową.

Co to znaczy, że silnik jest „bezkolizyjny”?

Termin ten dotyczy sytuacji, kiedy zerwanie paska rozrządu nie oznacza uszkodzenia innych elementów silnika. W takiej sytuacji wystarczy zamocować nowy pasek i, po prawidłowym ustawieniu zębów, można kontynuować jazdę. Obecnie jest niewiele silników „bezkolizyjnych” – mechanicy do tej grupy zaliczali niektóre starsze konstrukcje z 2 zaworami na cylinder. W praktyce każdy silnik wysokoprężny i silnik benzynowy z 3, 4 czy 5 zaworami na cylinder uznaje się za „kolizyjny”.