Cena



Materiał uszczelnienia

Średnica [mm]

Skok gwintu [mm]

Kształt

Średnica uszczelnienia zewnętrzna [mm]

Ilość pinów [szt.]

Separator oleju odpowietrzenia skrzyni korbowej

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6211070~3324

FEBI
Separator oleju odpowietrzenia skrzyni korbowej FE36930
Długość [mm] 93.85
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
>9 szt.
VAICO
Separator oleju odpowietrzenia skrzyni korbowej V10-0899
Długość [mm] 184
Materiał uszczelnienia ACM FPM
Rodzaj zaworu zawór odpowietrzający
Tryb pracy Sterowany ciśnieniowo
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
>9 szt.
VAICO
Zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej V10-9732
Długość [mm] 189
Rodzaj zaworu zawór odpowietrzający zawór hermetyczny zawór dławiący
Tryb pracy Sterowany ciśnieniowo
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
VAICO
Separator oleju odpowietrzenia skrzyni korbowej V20-1112
Długość [mm] 61
Materiał uszczelnienia ACM FPM
Rodzaj zaworu zawór odpowietrzający
Tryb pracy Sterowany ciśnieniowo
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
>9 szt.
>9 szt.
VAICO
Zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej V10-4690
Rodzaj zaworu zawór odpowietrzający
Miejsce zabudowy Głowica silnika
Materiał FPM ACM Poliamid 6.6
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
>9 szt.
>9 szt.
>9 szt.
>9 szt.
GATES
Separator oleju odpowietrzenia skrzyni korbowej GATEMH912
Materiał Tworzywo sztuczne
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
>9 szt.
HENGST
Separator oleju odpowietrzenia skrzyni korbowej EAS423M04 D562
Typ filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 202
Średnica wewnętrzna [mm] 44
Do koszyka
 
(0)
Darmowy odbiór nawet w 15 minut w jednym z 250 sklepów Inter Cars
Planowane doręczenie jutro (czwartek)
>9 szt.
>9 szt.
HENGST
Filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej EAS906M
Średnica wewnętrzna [mm] 44 35
Średnica zewnętrzna [mm] 92
Wysokość [mm] 36
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Separator oleju odpowietrzenia skrzyni korbowej FE45182
Materiał Tworzywo sztuczne
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
OE VW
Separator oleju odpowietrzenia skrzyni korbowej 095 321 529
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
JC PREMIUM
Separator oleju odpowietrzenia skrzyni korbowej BSB008PR
Materiał Tworzywo sztuczne
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
VAICO
Zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej V20-0956
Długość [mm] 230
Materiał uszczelnienia ACM FPM
Rodzaj zaworu zawór odpowietrzający
Tryb pracy Sterowany ciśnieniowo
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
>9 szt.
FEBI
Separator oleju odpowietrzenia skrzyni korbowej FE104961
Długość [mm] 132
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
HENGST
Filtr powietrza EAS770M D359-2
Długość [mm] 229
Szerokość [mm] 178
Wysokość [mm] 64
Typ filtra Wkład filtra
Do koszyka
 
(0)
Darmowy odbiór nawet w 15 minut w jednym z 250 sklepów Inter Cars
Planowane doręczenie jutro (czwartek)
>9 szt.
>9 szt.
FEBI
Separator oleju odpowietrzenia skrzyni korbowej FE34830
Materiał Tworzywo sztuczne
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Separator oleju odpowietrzenia skrzyni korbowej FE176539
Materiał Tworzywo sztuczne
Rodzaj zaworu zawór odpowietrzający
Tryb pracy Sterowany ciśnieniowo
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
>9 szt.
>9 szt.
1 z 10 następna

Wszystko, co musisz wiedzieć o odmach i separatorach oleju w samochodzie

Mówiąc o samochodzie, często skupiamy się na wyglądzie, spalaniu czy osiągach, zapominając o wielu kluczowych elementach, które sprawiają, że pojazd działa prawidłowo. Jednym z nich jest odma silnika, często niedoceniana, ale niezwykle istotna. Współpracuje ona blisko z separatorem oleju, tworząc system, który jest niezbędny do prawidłowego działania skomplikowanej maszynerii, jaką jest auto spalinowe. Czym są odmy i separatory oleju i jakie pełnią funkcje? Jak wiadomo, niesprawny układ olejowy w szybkim czasie może przyczynić się do poważnych i kosztownych awarii. Zatem dość niepozorny podzespół, taki jak separator odmy, powinien być sprawny. To od odpowiada za prawidłowe ciśnienie w skrzyni korbowej. Temat wart jest przybliżenia i przed zakupem odmy czy separatora oleju dobrze jest dowiedzieć się więcej.

Odma i separator oleju: kluczowe elementy w samochodzie

To banał, ale wart przypomnienia, że w aucie każdy element ma swoje zadanie i znaczenie. Tak jest i w przypadku odmy silnika oraz separatora oleju. Odma to element, który odpowiada za odprowadzanie nadmiaru gazów z silnika. W starszych konstrukcjach była to zwykła rura, która uwalniała powietrze i inne gazy do atmosfery. Jednak te gazy były zanieczyszczone olejem i produktami spalania, co szkodziło środowisku. Dlatego też w nowoczesnych konstrukcjach zastosowano separator oleju. Jest to element, który skrapla olej znajdujący się w usuwanych gazach, a następnie kieruje go ponownie do układu smarowania silnika. Dzięki temu odmy w samochodzie są teraz bardziej przyjazne dla środowiska.

Jak rozpoznać uszkodzenie odmy lub separatora oleju?

Uszkodzenie odmy lub separatora oleju może prowadzić do wielu problemów w samochodzie. Mogą to być na przykład nadmierne zużycie oleju przez silnik, liczne wycieki środka smarnego czy niewłaściwa praca jednostki napędowej. Wiele z tych objawów może jednak towarzyszyć innym usterkom, dlatego zawsze warto wątpliwości skonsultować z mechanikiem. 

Jak dbać o odmę i separator oleju?

Aby odma i separator oleju działały prawidłowo, dobrze jest pamiętać o ich regularnej konserwacji. Ważne jest także korzystanie z wysokiej jakości oleju, gdyż tani olej może prowadzić do zatkania odmy. Regularna wymiana oleju i kontrola stanu odmy i separatora oleju pozwolą uniknąć poważnych problemów. 

Kiedy zlecić odpowietrzenie skrzyni korbowej?

Jak wiesz, odpowietrzenie skrzyni korbowej to istotny proces, dzięki któremu można uniknąć drogich w usunięciu usterek. Zatkana odma silnika, czyli układ odpowietrzający skrzynię korbową, jest symptomem, że warto rozważyć działania naprawcze. Mechanizm odpowietrzenia zaczyna się od podłączenia urządzenia do zaworu odmy. Wspomniane urządzenie jest wyposażone  sensory do monitorowania i regulacji ciśnienia gazów. Te gazy, zamiast trafiać do atmosfery, są kierowane do komory spalania. W kolejnym kroku z pomocą separatora wydobywane są pozostałości oleju. Co ważne, olej silnikowy z powrotem wędruje do miski, więc się nie marnuje, odpowiadając za smarowanie czy chłodzenie silnika.

Jak prawidłowo dbać o odmę i separator oleju?

Regularne kontrolowanie stanu odmy i separatora oleju to podstawa. Jeżeli zauważysz jakiekolwiek niepokojące objawy, takie jak niewłaściwa praca silnika, nadmierne zużycie oleju czy wycieki, powinieneś jak najszybciej zgłosić to mechanikowi. Pamiętajmy także, że tani (i) niedopasowany olej silnikowy może prowadzić do problemów, dlatego warto zawsze wybierać produkty wysokiej jakości.

Odma i separator oleju: kluczowe elementy w samochodzie

Odma i separator oleju to elementy, które często są niedoceniane, ale są niezwykle ważne z punktu widzenia prawidłowego działania samochodu. Dbałość o ich stan i regularna konserwacja pozwolą uniknąć wielu problemów i przedłużyć życie pojazdu. Oczywiście omawiane części kupisz w Inter Cars. W ofercie znajdziesz też inne elementy czy płyny eksploatacyjne związane z układem smarowania nie tylko silnika, w tym oleje silnikowe, filtry oleju, filtry mechanizmu różnicowego, oleje do skrzyń biegów etc.

Sekcja FAQ, czyli najczęściej zadawane pytania

Czym jest odma silnika?

Odma silnika to element odpowiedzialny za odprowadzanie nadmiaru gazów z silnika.

Czo to jest separator oleju?

Separator oleju to element, który skrapla olej znajdujący się w usuwanych gazach, a następnie kieruje go ponownie do układu smarowania silnika.

Jakie mogą być objawy uszkodzenia odmy lub separatora oleju?

Uszkodzona lub zatkana odma silnika lub (i) niedziałający separator oleju mogą powodować nadmierne zużycie oleju przez silnik, liczne wycieki środka smarnego czy niewłaściwą pracę jednostki napędowej.