Koreańskie opony samochodowe Nexen oferowane są w wielu modelach europejskich i amerykańskich marek samochodów. Znajdziemy je nie tylko w tak popularnych modelach jak Renault Clio czy Skoda Octavia, ale również w sportowym SUV-wie jak Porsche Cayenne czy masywnym pick-upie jak RAM 3500.

Porsche Cayenne

Jeden z najszybszych dostępnych SUV-ów na rynku, nawet wersja podstawowa generuje ponad 300 KM, a topowy wariant dysponuje zapasem mocy na poziomie ponad 500 KM. Dzięki takiemu potencjałowi auto w zależności od wersji osiąga ,,setkę’’ w czasie od 4 do około 6 s, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na 245-286 km/h. To samochód, który doskonale łączy cechy rasowego auta sportowego i rodzinnego. Już w standardzie mamy tutaj napęd 4×4 oraz automatyczną skrzynię biegów.

Volkswagen Polo

Volkswagen Polo to wzór w segmencie B. Auto miejskie, które na tle konkurentów wyróżnia się rewelacyjnym prowadzeniem oraz dobrą jakością wykończenia wnętrza. Samochód oferuje też wiele ciekawych wersji silnikowych, w tym usportowioną 200-konną odmianę GTI. Polo ma też bardzo bogate wyposażenie jak na swój segment. Może mieć między innymi wirtualny kokpit, asystenta martwego pola, aktywny tempomat czy w kolorowe wstawki na desce rozdzielczej.

Samochód dysponuje też ponadprzeciętnym bagażnikiem o pojemności 350 l, tyle nie mają nawet niektóre auta kompaktowe. Co ciekawe, niezależny instytut Euro NCAP uznał ten model za najbezpieczniejsze auto w klasie w 2017 roku. Nowością jest tutaj oferowany w standardzie system zapobiegający potrąceniu pieszych.

Volkswagen Caddy

Caddy to samochód dostępny jako rodzinny kombivan lub jako auto dostawcze. Ma przesuwne tyle drzwi, bardzo dużo miejsca nad głową oraz wiele praktycznych schowków. Po złożeniu tylnych foteli otrzymujemy idealnie płaską powierzchnię bagażową z bardzo niskim progiem ładunkowym. Jego pojemność w wersji użytkowej to nawet do 4 m³. Co ciekawe, producent oferuje również odmianę uterenowioną z napędem 4×4, większym prześwitem oraz ze specjalnymi plastikowymi elementami chroniącymi karoserię.

Seat Ibiza fot. Seat

Seat Ibiza

Seat Ibiza to w dużej mierze Volkswagen Polo ,,ubrany’’ w nieco inną, bardziej dynamiczną sylwetkę. To główny argument, który przemawia za zakupem hiszpańskiego auta, oczywiście zaraz obok atrakcyjnej ceny. Tu podobnie jak w Polo mamy do wyboru wiele ciekawych opcji wyposażenia dodatkowego, mocne jednostki napędowe (zarówno benzynowe jak i wysokoprężne), przestronne wnętrze oraz doskonałe własności jezdne. Nie jest to Volkswagen, ale też niewiele mu do niego brakuje.

Skoda Superb

Skoda Superb dostępna jest w dwóch wariantach nadwozia, jako liftback oraz kombi. To auto na granicy segmentu D i E. Choć ceną i wyposażeniem bliżej temu modelowi do tej pierwszej klasy to jego przestrzenne wnętrze mogłoby konkurować nawet z autami klasy luksusowej, przynajmniej jeżeli chodzi o ilość miejsca. Jest tutaj wiele ciekawych rozwiązań z Volkswagena Passata, w tym dynamiczne zapewniające bardzo dobre osiągi i rozsądne zużycie paliwa silniki. Decydując się na ten model otrzymujemy dobre własności jezdne, mocną jednostkę napędową, bogate wyposażenie, całkiem przyzwoite wykończenie wnętrza w futurystycznej karoserii i oczywiście w dobrej cenie.

Skoda Octavia

Octavia to reprezentant segmentu C, choć patrząc na gabaryty można by ją sklasyfikować w klasie średniej. Podobnie jak w przypadku Superba jej największą zaletą jest stosunek ceny do ilości miejsca we wnętrzu. Co ciekawe, jest w tym modelu więcej przestrzeni niż w odpowiedniku ze stajni Volkswagena, Golfie. Znajdziemy tutaj wiele praktycznych schowków, a urządzenia pokładowe zostały zaprojektowane głównie z myślą o jak najprostszej i jak najbardziej ergonomicznej obsłudze. Do wyboru jest tutaj kilka silników. Najsłabszy ma moc 116 KM, a topowa usportowiona wersja RS generuje aż 245 KM.

Skoda Fabia fot. Skoda

Skoda Fabia

O ile Seat Ibiza to propozycja dla tych, którzy cenią technologię Volkswagena, ale nie podoba im się niemiecki design, to Fabię zaprojektowano dla klientów szukających auta nieco tańszego od Polo. Pomimo niskiej ceny zakupu i tak możemy liczyć na dość bogate wyposażenie (system monitorowania martwego pola, system wspomagania parkowania, 5-calowy dotykowy ekran nawigacji, światła w technologii LED) i doskonałe własności jezdne. Jest tutaj również wiele praktycznych schowków i uchwytów.

Skoda Rapid

Rapid to propozycja dla tych, którzy szukają auta segment B, ale w nadwoziu liftback. Jest to też ciekawa alternatywa dla większej, ale droższej Octavii. Auto może pochwalić się przestronnym wnętrzem z wieloma ciekawymi rozwiązaniami praktycznymi, do wyboru jest szeroka oferta silników o mocy od 75 do 125 KM. Topowa wersja ma tempomat, czujniki parkowania, klimatyzację automatyczną, podgrzewane przednie fotele oraz chromowane dodatki ozdobne.

Dostępna jest też specjalna odmiana Monte Carlo z kolorowymi fotelami, wstawkami deski rozdzielczej w lakierze nadwozia, przyciemnionymi reflektorami, czarną lotką oraz z 16-calowymi srebrno-czarnymi alufelgami.

Fiat 500

Mały 3-drzwiowy hatchback, reprezentant segment A. Wskrzeszona legenda, samochód stylistycznie nawiązuje do model 500, który pod koniec lat 50. zmotoryzował Włochy. Poprzednik to budżetowa konstrukcja, która miała trafiać do jak największej rzeczy klientów. Generacja współczesna celuje w znacznie węższą grupę odbiorców. To samochód w stylu retro, który przypadnie do gustu przede wszystkim osobom zwracającym uwagę na design. Niemal każdy element tego małego włoskiego auta jest dopracowany pod względem stylistycznym.

Fiat 500L fot. Fiat

Fiat 500L

Fiat 500L to minivan, który powstał na fali sukcesu reaktywowanego modelu 500. Co prawda wiele detali łączy go z mniejszym ,,bratem’’, ale jednak pierwsze skrzypce grają tutaj praktyczność i ergonomia, a design schodzi na dalszy plan, szczególnie we wnętrzu. Patrząc na sylwetkę 500L widać już znacznie więcej podobieństw do modelu 500. Bagażnik ma około 400 l, to najwięcej w klasie. Poza tym dysponuje podwójną podłogą, którą można ustawiać aż na 3 półkach. Równie przestronne jest też wnętrze. Miejsca zarówno na nogi jak i nad głową nie brakuje.

Fiat 500X

500X to kolejne wcielenie modelu 500, tym razem terenowe. Samochód oprócz ciekawego, oryginalnego designu w stylu retro oferuje też napęd 4×4 oraz większy prześwity. Auto dysponuje 3 trybami ustawienia napędu. Co prawda, nie jest to typowa terenów, ale SUV, który dobrze sprawdzić się zarówno na asfalcie jak i na drogach gruntowych bez większych wzniesień. Największą zaletą tego modelu jest jednak mnogość aranżacji kolorystycznych wnętrza. Pod maską 500X pracują dość dynamiczne silniki, najsłabszy ma 120 KM, a topowa odmiana generuje 170 KM.

Fiat Tipo

Fiat Tipo to budżetowe auto kompaktowe dostępne w trzech wariantach nadwozia, jako: hatchback, sedan oraz kombi. Jego głównym atutem jest cena, ale nie można przejść obojętnie również obok wysokiego komfortu jazdy, a także ciekawych jak na tak tanią konstrukcję opcji wyposażenia (takich jak multimedialny system info-rozrywki czy automatyczna skrzynia biegów) oraz dynamicznych silników. Auto zapewnia również całkiem przyzwoity poziom przestronności. To dobra alternatywa dla francuskich, niemieckich i japońskich, dużo droższych konkurentów.

Fiat Ducato fot. Fiat

Fiat Ducato/RAM Promaster

Ducato to bardzo pojemne auto dostawcze dostępne w kilku wariantach nadwozia jako kombivan, furgom oraz z indywidualnie wybraną zabudową. Ładowność auta to od około 1 do 2 ton. Najmniejsza odmiana ma przestrzeń ładunkową o pojemności 8 m³, w przypadku największej jest to aż 17 m³. Za dopłatą można wyposażyć auto w Bluetooth, odtwarzacz plików Mp3, Fiat oferuje też mechanizm zbliżony do szpery, a także asystenta pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, a nawet kamerę cofania. RAM Promaster to amerykański odpowiednik Ducato, który oferowany jest z mocniejszymi silnikami, w tym z jednostką 3,6 l V6 o mocy 284 KM.

Fiat Toro

Włoski pick-up bazujący na płycie podłogowe Jeepa Renegate, którego wyróżnia futurystyczny design, ale też i atrakcyjna cena. Pod maską auta może pracować 2-litrowy 170-konny diesla z rodziny JTD lub 138-konny silnik benzynowy o pojemności 1,8 l. Niestety auto nie jest oferowane w Europie, a na rynkach południowo-amerykańskich. Szkoda, bo to bardzo oryginalny projekt. Wygląda jak żywcem przeniesiony ze świata gier komputerowych lub z filmu science fiction.

Renault Clio

Jeden z popularniejszych w Europie przedstawicieli segmentu aut miejskich. Na tle konkurentów wyróżnia się przede wszystkim nowoczesnym designem oraz mnogością aranżacji wnętrza w różnych oryginalnych kolorach. Czwarta generacja auta jest na rynku już od 2012 roku, a pod jej maską mogą pracować silniki o mocy od 65 do 200, a nawet 220 KM. Dwie topowe wersje to usportowione odmiany R.S. EDC oraz R.S. EDC Trophy.

Renault Megane fot. Renault

Renault Megane

Megane to rodzinne auto kompaktowe dostępne w wersji hatchback, sedan oraz kombi. Tu również pierwsze skrzypce gra design. Sylwetka ma mnóstwo ciekawych załamań i nietypowych linii. Kunszt francuskich projektantów widać nawet w futurystycznie zaprojektowanych lampach i reflektorach, oczywiście w technologii LED. Oprócz oryginalnej dynamicznej stylizacji samochód może pochwalić się również atrakcyjną ceną. Auto może mieć pod maską silnik o mocy od 90 do aż 280 KM.

Renault Twingo

Jedna z ciekawszych propozycji w segmencie A. Wśród konkurentów dominują auta z napędem na przód i silnikiem umieszczonym również z przodu. Twingo ma napęd na tyłu i motory umieszczony z tyłu. Co to daje? Przede wszystkim znacznie lepszą zwrotności auta, a przecież to jedna z najważniejszych cech w typowo miejskich autach. Jego mocnymi stronami są również 2 pary drzwi (w tej klasie nie jest to takie oczywiste), a także duży wybór kolorów nadwozia i aranżacji wnętrza.

Dacia Lodgy

Dacia Lodgy to budżetowy rodzinny minivan. Auto jest dość spartańskie, ale broni się bardzo atrakcyjną ceną i wysokim poziomem przestronności we wnętrzu. Mimo niskiej ceny samochód może być wyposażony w nawigację z systemem info-rozrywki, zestaw głośnomówiący Bluetooth, a nawet w trzeci rząd siedzeń. Zawieszenie zapewnia przyzwoity komfort i bardzo dobrze tłumie wszelkie nierówności, auto ma też precyzyjny układ kierowniczy. To dobra propozycja dla klientów szukających taniego rodzinnego wozu, którzy nie chcą zrujnować domowego budżetu.

Dacia Dokker fot. Dacia

Dacia Dokker

Dokker to rumuński kombivan lub furgonetka, w zależności od wybranej wersji. Konstrukcyjnie bazuje na Renault Kangoo, ma też wiele podzespołów wspólnych z Mercedesem Citanem, ale jest od nich dużo tańszy. Oferuje praktyczne przesuwne tylne drzwi, a do bagażnika bez problemu zmieści się europaleta. Przestrzeń bagażowa ma nawet do 3000 l. Jest tutaj też wiele praktycznych schowków.

RAM 3500

RAM 3500 to jeden z największych pickupów dostępnych na rynku, któremu tak naprawdę bliżej do ciężarówki niż do auta osobowego. Źródłem napędu jest tutaj 6-cylindrowy rzędowy diesel o pojemności 6,7 l (390 KM) lub benzyna, V8 o pojemności 6,4 l i mocy 416 KM. Opcjonalnie samochód może być uzbrojony w napęd 4×4, w standardzie dostępny jest jednak napęd na tylną oś.

RAM Promaster City

RAM Promaster City to tak naprawdę Fiat Doblo, ale oferowany na amerykańskim rynku. To typowy furgon, czyli małe auto dostawcze. Źródłem napędu jest tutaj 178-konny silnik benzynowy o pojemności 2,4 l współpracujący z 9-biegowym automatem. Europejski odpowiednik oferowany jest również ze skrzynią manualną oraz ze znacznie oszczędniejszymi jednostkami wysokoprężnymi.

Chrysler Pacifica fot. Chrysler

Chrysler Pacifica

Chrysler Pacifica to średniej wielkości amerykański 7-miejscowy minivan. Oferuje bardzo przestronne wnętrze, bogate wyposażenie, komfortowo zestrojone zawieszenie oraz mocne jednostki napędowe. Pod maską auta pracuje 3,6-litrowy benzynowy silnik V6 o mocy 291 KM. Auto ma między innymi system aktywnej eliminacji hałasów, 20-calowe aluminiowe felgi oraz systemy ułatwiające bezpieczne parkowanie.