Testy opon zimowych

Najnowszy test

Test opon zimowych 215/55 R17. Kto został liderem?

Redaktorzy niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport jak co roku zabrali grupę kilkunastu zimowek na tor i tam sprawdzili ich możliwości. Jakie są wnioski płynące z testu opon zimowych 215/55 R17? Otóż na rynku pojawiła się pewna nowość, która w trakcie prób spisała się wyśmienicie. I warto wyraźnie podkreślić fakt, że droga wytyczona przez model z Japonii nie jest standardem. Kolejna nowość zajęła bowiem… ostatnie miejsce na liście!

 

Dziennikarze niemieckiego magazynu każdego roku sprawdzają właściwości opon zimowych. Aby kierowca miał wszechstronny ogląd sytuacji, co sezon kontrolowany jest inny rozmiar ogumienia. Poza tym do konkurencji staje na ogół około dziesięciu produktów pochodzących z różnych segmentów. Jakie próby przewiduje badanie? Chodzi o stworzenie maksymalnie wielostronnego przekroju zadań drogowych. Właśnie dlatego w czasie testu opon zimowych modele są sprawdzane pod kątem przyspieszania, hamowania i działania sił bocznych. Każdy z testów odbywa się oczywiście w zróżnicowanych warunkach. Próby są tak skomponowane, aby przebiegały na nawierzchni suchej, mokrej i na śniegu.

 

Test opon zimowych 2019 – czemu rozmiar 215/55 R17?

 

Test opon zimowych przygotowany na rok 2019 zakładał kontrolę ogumienia w rozmiarze 215/55 R17. Skąd taka decyzja? Wielkość ta jest coraz częściej spotykana w różnej maści SUV-ach i crossoverach eksploatowanych w mieście. To rozmiar, który w perspektywie kilku nadchodzących lat odegra znaczącą rolę na rynku motoryzacyjnym. Lista konkurentów? Niemieckim redaktorom zależało na wszechstronności. Dlatego postawili na rynkowe nowości, ale też przyjrzeli się modelom zaprezentowanym w sezonach poprzednich. Na tym jednak kryterium doboru ogumienia nie zakończyło się. Redakcji Auto Motor und Sport zależało też na przekroju rynkowym. W efekcie w teście pojawiły się nie tylko modele z segmentu premium, ale i budżetowego oraz klasy średniej.

 

W badaniu pojawiły się takie opony jak:

  • Bridgestone Blizzak LM005
  • Vredestein Wintrac Pro
  • Goodyear UltraGrip Performance Plus
  • Continental WinterContact TS 850 P
  • Michelin Alpin 6
  • Hankook Winter i *Cept evo2 W320
  • Falken Eurowinter HS01
  • Toyo Snowprox S954
  • Pirelli Winter Sottozero 3
  • Giti GitiWinter W1
  • Nokian WR Snowproof

 

Modelem, który w teście opon zimowych Audo Motor und Sport poradził sobie naprawdę imponująco, a jednocześnie jest jedną z rynkowych nowości, okazuje się Bridgestone Blizzak LM005. Opona uzyskała notę na poziomie 8,8 punktu i może się pochwalić oceną ogólną bardzo dobrą. Jakie właściwości najbardziej zwróciły uwagę niemieckich dziennikarzy? Podczas prób drogowych zwracali oni uwagę na wysoką precyzję manewrów na śliskiej nawierzchni – bez względu na fakt czy ta była pokryta wodą, czy śniegiem. Poza tym japońskie ogumienie pozwalało na sprawną zmianę kierunku jazdy. Podczas zmiany pasa w trudnych warunkach drogowych nie miało nieprzewidywalnych zachowań. Na plus oponie Blizzak warto zapisać też krótką drogę hamowania.

 

Test opon zimowych 215/55 R17 Auto Motor und Sport 2019, Test opon zimowych 215/55 R17, Test opon zimowych Auto Motor und Sport 2019, Test opon zimowych Auto Motor und Sport, Test opon zimowych 2019, opony zimowe, zimówki, opony zimowe 215/55 R17, zimówki 215/55 R17
Fot. Materiały prasowe Bridgestone

 

O świetnym wyniku osiągniętym przez Bridgestone Blizzaka LM005 podczas testu opon zimowych 215/55 R17 Auto Motor und Sport zadecydowało w dużej mierze zaawansowanie. To japońska nowość, która została mocno dopracowana pod kątem technologicznym. Kierowca decydujący się na zakup tej zimówki może liczyć np. na nanoselektrywną technologię budowy składu mieszanki gumowej – Nano Pro-tech. Poza tym inżynierowie połączyli w konstrukcji bieżnika lamele wykonane w technologii 2D i 3D oraz zastosowali zygzakowate rowki z ustawionymi pod kątem krawędziami. Zwieńczeniem jest najwyższa w klasie nota A dotycząca przyczepności i skuteczności hamowania na mokrej nawierzchni.

 

Test opon zimowych Auto Motor und Sport – jakie jeszcze nowości?

 

W zestawieniu poza Bridgestone Blizzak LM005 pojawiły się jeszcze dwie nowości. Pierwszą był Goodyear UltraGrip Performance Plus, a drugą Nokian WR Snowproof. Co o nich mogą powiedzieć redaktorzy niemieckiego magazynu? W czasie testu opon zimowych Auto Motor und Sport 2019 Goodyear w rozmiarze 215/55 R17 bardzo dobrze spisał się w kwestii krótkiej drogi hamowania na suchej nawierzchni, a także wysokiego poziomu trakcji w sytuacji, w której na drodze zalega wilgoć i śnieg. Badanie ujawniło, że nowy UltraGrip ma tak właściwie jedną, ale dość zasadniczą wadę. A ta dotyczy naprawdę wysokiej ceny! Jedna sztuka ogumienia zostanie wyceniona na blisko 559 złotych. To jedna z wyższych wartości w segmencie premium dla tego rozmiaru.

Jak wypadł Nokian? WR Snowproof może się pochwalić notą zadowalającą. To jednak jeszcze nie powód do radości dla producenta. Z wynikiem na poziomie 6,2 punktu model zajął bowiem ostatnie miejsce w zestawieniu przygotowanym przez Auto Motor und Sport. Fińskie ogumienie zimowe uzyskał wynik aż o 2,6 punktu gorszy od Bridgestone Blizzaka LM005. Skąd tak niska nota? Ta jest podyktowana dwoma czynnikami o ogromnym znaczeniu. W pierwszej kolejności testy niemieckich dziennikarzy wykazały, że Nokia WR Snowproof bardzo słabo radzi sobie na mokrej nawierzchni. I dotyczy to nie tylko trakcji podczas jazdy w zakręcie, ale też np. hamowania. Wyniki były na tyle słabe, że wyżej od Nokiana uplasowała się nawet singapurska zimówka Giti.

 

Test opon zimowych 215/55 R17, Test opon zimowych, Test opon zimowych 215/55 R17 auto motor i sport, Test opon zimowych auto motor i sport, opony zimowe 215/55 R17, zimówki 215/55 R17, opony 215/55 R17, Test opon auto motor i sport, Test opon zimowych 215/55 R17 auto motor und sport, Test opon zimowych auto motor und sport. Test opon auto motor und sport
Fot. Materiały prasowe Nokian

 

Oczywiście test opon zimowych 215/55 R17 Auto Motor und Sport to nie tylko nowości z sezonu 2019. To też modele, które pojawiły się w sprzedaży w latach poprzednich. Przykład? Idealny stanowi chociażby Michelin Alpin 6. Francuska zimówka podczas prób zaaranżowanych przez Niemców poradziła sobie sporo gorzej od Goodyear`a i Bridgestone`a. Skutek? Redaktorzy Auto Motor und Sport przyznali jej notę wynoszącą 7,9 punktu – to dało jej miejsce w środku stawki i pozwoliło na ocenienie opony samochodowej Alpin 6 jako dobrej. Jakie są jej najmocniejsze strony? Niemcy mocno podkreślali, że zimówka dobrze poradziła sobie w próbach, które sprawdzały poziom trakcji podczas jazdy w zakręcie na mokrej nawierzchni. Dobrze spisała się też w czasie przejazdów na śniegu.

 

Test opon zimowych 215/55 R17 – podsumowanie:

 

To zimą na kierowców czekają najtrudniejsze i najbardziej zmienne warunki drogowe. Dlatego to w komplet opon zimowych warto zainwestować ze szczególną troską. Jak sprawdzić ogumienie przed zakupem? W warunkach drogowych prowadzący nie ma takiej możliwości. Musi się zatem wspierać badaniami takimi jak te – test opon zimowych Auto Motor und Sport. Jakie wnioski płyną z tegorocznej edycji prób? Tak naprawdę dwa. Po pierwsze na rynku nie brakuje opon, które nie boją się zimowych warunków. Po drugie cena nie zawsze daje świadectwo najlepszych właściwości drogowych. Podczas niemieckiego testu jeden z najdroższych modeli uplasował się bowiem w samym środku stawki. Lepiej spisały się modele tańsze wyprodukowane chociażby przez Bridgestone`a.

 

Czytaj inne testy

Testy opon letnich

Najnowszy test

Test opon letnich Auto Bild 2020 – rozmiar 245/45 R18

Auto Bild jak co roku wziął na warsztat serię opon letnich. Choć seria jest w tym przypadku pojęciem mało miarodajnym. Czemu? W końcu w badaniu pojawiło się aż 50 modeli pochodzących praktycznie ze wszystkich segmentów rynku! Tylko 20 z nich przeszło jednak do konkurencji gruntownie sprawdzających właściwości drogowe. Jaką wielkość ogumienia wybrali Niemcy? Test opon letnich Auto Bilda 2020 dotyczy rozmiaru 245/45 R18.

 

Dziennikarze niemieckiego magazynu Auto Bild każdego roku przygotowują test opon letnich i robią to z rozmachem! Co to oznacza? Po pierwsze popularną wielkość ogumienia. Tym razem do badania wybrany został rozmiar 245/45 R18 100 Y – a ten sprawdzi się nie tylko w limuzynie czy kombi segmentu D lub E, ale również np. większych SUV-ach i crossoverach. Po drugie szeroko zakrojony test przekłada się na naprawdę dużą grupę badawczą. W końcu na torze testowym zajętym przez Auto Bilda pojawiło się aż 50 modeli opon letnich pochodzących ze wszystkich segmentów rynku.

Próby badawcze przygotowane przez Niemców za każdym razem są takie same. Test opon letnich 2020 w pierwszym etapie zakłada dwa sprawdziany. Pierwszym jest kontrola drogi hamowania na mokrej nawierzchni. Pojazd testowy – a konkretnie BMW serii 5 – został rozpędzony do prędkości 80 km/h. Podczas drugiego sprawdzianu redaktorzy Auto Bilda sprawdzają drogę hamowania na suchym asfalcie. W tym jednak przypadku zwiększona jest prędkość pojazdu i sięga ona 100 km/h. W jaki sposób punktuje się modele? Sumuje się drogi hamowania. Zwycięża ten, który oferuje najmniejszą wartość.

 

Bridgestone Potenza S001, test opon letnich ADAC 2020, rozmiar 225/40 R18, opony letnie ADAC 2020, opony 225/40 R18, test opon letnich ADAC 225/40 R18
Fot. Materiały prasowe Bridgestone

 

Test opon letnich Auto Bild 2020. A najlepiej hamuje…

 

Jakie wyniki dało badanie? Pierwsze miejsce przypadło oponie letniej Michelin Pilot Sport 4. Po zsumowaniu wyników droga hamowania sięgnęła 61,9 metra. Na miejscu drugim na mecie pojawił się Nokian Powerproof z wynikiem na poziomie 62 metrów, a podium zamyka Bridgestone Potenza S001. W przypadku japońskiej opony letniej w rozmiarze 245/45 R18 całkowita droga hamowania wyniosła 62,2 metra. Klasyfikacja generalna została podzielona na trzy kategorie. Pierwsze 20 modeli zostało ocenionych pozytywnie, kolejne 19 uzyskało notę średnią, a 11 ostatnich złą.

 

Oferta opon Michelin Pilot Sport 4 – sklep Inter Cars

 

Test opon letnich Auto Bild 2020 w pierwszym etapie ma dla kierowców kilka zaskoczeń. Przykład? Wyjątkowo dobrze poradziły sobie tańsze modele ogumienia w postaci Apollo Aspire XP czy Laufenna S Fit EQ+. Pierwszy z konkurentów zatrzymał się na mokrej nawierzchni po zaledwie 30,3 metra i uzyskał wynik ogólny na poziomie 65 metrów – identycznie jak Hankook Ventus S1 evo3. Drugi model może się pochwalić średnią notą wynoszącą 66,6 metra. To tylko o 4,7 metra gorzej od lidera zestawienia – Michelina Pilot Sport 4.

Bezapelacyjnie najgorszy model? Mowa o niemieckiej oponie bieżnikowanej King Meiler Sport 3, która osiągnęła wynik na poziomie 84,2 metra. To dystans o 6,3 metra dłuższy od przedostatniego EP-Tyres Accelera Phi-R. Jeszcze gorzej prezentuje się wynik, gdy porównany go z najlepszym Michelinem. W takim przypadku różnica dystansów sięga 22,3 metra – to mniej więcej tyle ile, dają ponad cztery długości nadwozia Mercedesa klasy S w wersji Long! Klasyfikacja ogólna pierwszego etapu stanowiła jednak dopiero przedsmak. 20 najlepszych konkurentów przeszło bowiem do drugiej tury testów. A ta obfituje w serię prób wykonywanych zarówno na mokrym, jak i suchym asfalcie.

 

Gemessene Bremswege aus der Test-Vorrunde

Reifen

nass aus 80 km/h (in Meter)

trocken aus 100 km/h (in Meter)

Gesamt

Michelin Pilot Sport 4

29,8

32,1

61,9

Nokian Powerproof

29,1

32,9

62,0

Bridgestone Potenza S001

28,7

33,5

62,2

Continental PremiumContact 6

30,2

33,2

63,4

Kumho Ecsta PS71

29,0

34,9

63,9

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

30,8

33,2

64,0

Nexen N´Fera Sport

30,9

33,2

64,1

Vredestein Ultrac Vorti

31,3

33,4

64,7

Apollo Aspire XP

30,3

34,7

65,0

Hankook Ventus S1 evo³

30,3

34,7

65,0

Firestone Roadhawk

30,8

34,3

65,1

Fulda SportControl 2

31,7

34,2

65,9

Kleber Dynaxer UHP

32,3

34,1

66,4

Laufenn S Fit EQ+

32,6

34,0

66,6

Falken Azenis FK510

30,7

36,0

66,7

Toyo Proxes Sport

31,5

35,4

66,9

Dunlop SportMaxx RT 2

33,0

34,3

67,3

Zeetex HP 2000 vfm

31,8

36,0

67,8

Uniroyal RainSport 3

32,4

35,7

68,1

Maxxis Victra Sport 5

33,4

34,8

68,2

Źródło: Auto Bild

 

Auto Bild 2020: po próbie hamowania czas na prawdziwe testy!

 

W pierwszej kolejności niemieccy redaktorzy sprawdzali w jaki sposób opony zachowywały się na mokrej nawierzchni. I na początek wybrana została podatność na występowanie efektu aquaplaningu, czyli poślizgu wodnego. Modelem, który na prostej drodze pozwolił na osiągnięcie największej prędkości, okazał się Michelin Pilot Sport 4. Francuskie ogumienie pozwoliło BMW serii 5 na przyspieszenie do 99,1 km/h. Lokata druga przypadła Kumho Ecsta PS71 (98,5 km/h), a trzecia Maxxisowi Victra Sport 5 (97,2 km/h). Najsłabiej wypadła Fulda SportControl 2 (91,7 km/h) oraz Zeetex HP 2000 vfm (90,7 km/h).

Zaraz po aquaplaningu nadszedł czas na skontrolowanie drogi hamowania na mokrej nawierzchni. Próba została wykonana przy prędkości 100 km/h i najlepiej przeszedł ją Bridgestone Potenza S001. Japońska opona letnia wyhamowała BMW serii 5 na dystansie 44,9 metra. Kumho potrzebował większej odległości – dokładnie 45,3 metra. Trzeci wynik zanotował Nokian Powerproof – 45,4 metra. Najsłabiej w tym teście wypadł Maxxis Victra Sport 5 z drogą hamowania na poziomie 52,2 metra (to o 7,3 metra dalej od lidera!) oraz Dunlop SportMaxx RT 2 potrzebujący aż 51,6 metra na zatrzymanie auta.

 

Oferta opon Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 – sklep Inter Cars

 

Po hamowaniu na mokrym test opon letnich Auto Bilda 2020 zakładał próbę trakcji. Tor również został polany wodą i w tym przypadku również zwyciężył Bridgestone. Japoński model pozwolił na osiągnięcie w BMW serii 5 prędkości na poziomie 74,6 km/h. Nieco wolniejszy okazał się Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (74,3 km/h) oraz Nokian (73,9 km/h). Na dole listy znalazł się Uniroyal RainSport 3. Na tej oponie letniej redaktorom niemieckiego magazynu udało się osiągnąć prędkość wynoszącą zaledwie 67,7 km/h. To o blisko 7 km/h mniej od lidera. Na mokrej drodze Auto Bild sprawdził też tzw. przyspieszenie kątowe podczas jazdy po okręgu. I ponownie zwycięzcą okazał się Bridgestone, a zaraz za nim uplasował się produkt z logo Goodyear`a.

 

Michelin Pilot Sport 4S, Michelin, Pilot Sport 4S, Michelin Pilot Sport, BMW, BMW X3 M, BMW X4 M, opony Michelin Pilot Sport 4S, opona Michelin Pilot Sport 4S
Fot. Materiały prasowe Michelin

 

Test opon letnich Auto Bild 2020: a na suchym asfalcie…

 

Co z suchym asfaltem? Sprawdzian na dobrze przyczepnej nawierzchni stanowił jedną z ważniejszych prób testu opon w rozmiarze 245/45 R18. Dziennikarze Auto Bilda sprawdzili drogę hamowania ze 100 km/h, prędkość osiągniętą na krętej drodze oraz hałas generowany podczas jazdy. W pierwszej z kategorii najlepszy wynik osiągnął Michelin Pilot Sport 4. W jego przypadku droga hamowania wyniosła tylko 32,1 metra. Drugi okazał się Nokian z wynikiem na poziomie 32,9 metra, a trzeci Continental, Goodyear i Nexen N’Fera Sport. Wszystkie trzy opony letnie zatrzymały BMW serii 5 na dystansie wynoszącym 33,2 metra. Najgorzej w próbach spisało się ogumienie markowane logo Zeetexa i Falkena – ich wynik to okrągłe 36 metrów.

 

Oferta opon Vredestein Ultrac Vorti – sklep Inter Cars

 

Zwycięzcą testu opon letnich w kategorii prowadzenia na suchej nawierzchni został Vredestein. Model pozwolił na osiągnięcie na krętej drodze prędkości 117 km/h. Druga lokata przypadła Continentalowi (116,8 km/h), a trzecia Michelinowi (116,4 km/h). Zdecydowanie najwolniejszy okazał się Zeetex. Osiągnął szybkość wynoszącą 112,5 km/h. Zwycięzcą próby sprawdzającej hałas pracy stał się natomiast Nexen. Przy prędkości 80 km/h generował tylko 71 dB. Na przeciwnym biegunie znajduje się za to Bridgestone. Potenza S001 już podczas jazdy z szybkością 60 km/h hałasowała prawie tak samo jak Nexen – generowała aż 69,6 dB. Gdy samochód przyspieszył o kolejne 20 km/h, natężenie dźwięków podskoczyło do 73,6 dB.

Ważny aspekt dotyczący zakupu opon odnosi się do kosztów. Właśnie dlatego redaktorzy Auto Bilda postanowili przygotować kilka wyliczeń. Oponą oferującą najdłuższe przebiegi okazał się Continental PremiumContact 6. Pozwala na pokonanie 44 900 kilometrów. Druga lokata przypadła Falkenowi Azenis FK510 – ten jest w stanie przejechać jednak dystans aż o 5837 kilometrów mniejszy. Najmniejszy przebieg gwarantuje Kumho Ecsta PS71. W jego przypadku bieżnik przestanie gwarantować trakcję już po 22 450 kilometrach (a to połowa dystansu Continentala!). Ile kosztuje pokonanie każdych stu kilometrów? W przypadku Falkena tylko 11,9 euro, Goodyear`a 12,29 euro, a Continentala 12,81 euro. Najdroższy w eksploatacji okazał się Michelin (20,01 euro), a zaraz przed nim Fulda (19,90 euro) i Bridgestone (19,94 euro).

 

Vredestein Ultrac Vorti, test opon letnich ADAC 2020, rozmiar 225/40 R18, opony letnie ADAC 2020, opony 225/40 R18, test opon letnich ADAC 225/40 R18, Vredestein Ultrac Vorti
Fot. Materiały prasowe Vredestein

 

Test opon letnich Auto Bild 2020 – podsumowanie:

 

Po przeprowadzeniu wszystkich prób nadszedł czas podsumowań. Jaka opona letnia zwyciężyła w teście Auto Bilda 2020? Pierwsze miejsce zajęły dwa modele – Continental PremiumContact 6 oraz Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5. Pierwsza lepiej spisuje się na suchej nawierzchni, a druga na mokrej. Poza tym obydwie mogły liczyć na wysoką notę w kwestii trwałości i dobrze wykalkulowanych kosztów eksploatacji. Trzecia lokata przypadła Michelinowi. Pilot Sport 4 został doceniony za zrównoważone właściwości suchym i mokrym asfalcie, ale jednocześnie stracił nieco punktów w związku z wysokim kosztem codziennego użytkowania.

 

Oferta opon Continental PremiumContact 6 – sklep Inter Cars

 

Zaskoczenia? To z pewnością przynosi Laufenn. Produkowany w Indonezji S Fit EQ+ korzysta z technologii Hankooka. I to widać było podczas kilku prób prowadzonych przez niemieckich dziennikarzy. Właściwości opony letniej 245/45 R18 na suchym asfalcie zostały dość dobrze ocenione przez dziennikarzy Auto Bilda. Korzystnie wypadły również kwestie związane z kosztem pokonania każdych stu kilometrów (tylko 15,99 euro). Stąd Laufenn mógł liczyć na notę zadowalającą i tym samym uplasował się zaraz za produktem oferowanym przez swoją firmę-matkę. Mowa o oponie letniej Hankook Ventus S1 evo3.

 

Oferta opon Laufenn S Fit EQ+ – sklep Inter Cars

 

Zaskakujące jest też piąte miejsce przyznane modelowi Apollo Aspire XP. To ogumienie klasy ekonomicznej, które pojawiło się w rankingu zaraz za największymi markami segmentu premium. Apollo być może nie okazało się wybitne. Z drugiej strony dobrze sprawdziło się i na mokrym, i na suchym asfalcie. To jednak nie koniec, bo opona letnia gwarantuje również wysoką trwałość oraz bardzo korzystnie wyglądające wyliczenie przedstawiające koszty eksploatacji. Wielkim przegranym testu opon letnich Auto Bild 2020 został Zeetex HP 2000 vfm. Opona została słabo oceniona za właściwości na mokrym asfalcie oraz za możliwość pokonania jednego z najmniejszych przebiegów.

 

Test opon letnich Auto Bild 2020 – klasyfikacja generalna Top 20:

  • Continental PremiumContact 6 – ocena wzorowa – miejsce 1
  • Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 – ocena wzorowa – miejsce 1
  • Michelin Pilot Sport 4 – ocena wzorowa – miejsce 3
  • Vredestein Ultrac Vorti – ocena wzorowa – miejsce 4
  • Apollo Aspire XP – ocena wzorowa – miejsce 5
  • Nexen N’Fera Sport – ocena wzorowa – miejsce 6
  • Falken Azenis FK510 – 66,7 metra – ocena wzorowa – miejsce 7
  • Nokian Powerproof – ocena dobra – miejsce 8
  • Firestone Roadhawk – ocena dobra – miejsce 9
  • Fulda SportControl 2 – ocena dobra – miejsce 9
  • Bridgestone Potenza S001 – ocena zadowalająca – miejsce 11
  • Hankook Ventus S1 evo³ – ocena zadowalająca – miejsce 12
  • Laufenn S Fit EQ+ – ocena zadowalająca – miejsce 13
  • Dunlop SportMaxx RT 2 – ocena zadowalająca – miejsce 14
  • Kleber Dynaxer UHP – ocena zadowalająca – miejsce 15
  • Uniroyal RainSport 3 – ocena zadowalająca – miejsce 16
  • Kumho Ecsta PS71 – ocena warunkowo godna polecenia – miejsce 17
  • Maxxis Victra Sport 5 – ocena warunkowo godna polecenia – miejsce 18
  • Toyo Proxes Sport – ocena warunkowo godna polecenia – miejsce 19
  • Zeetex HP 2000 vfm – ocena warunkowo godna polecenia – miejsce 20

 

Czytaj inne testy