SNR Rolka napinająca paska rozrządu GT357.55
Zadaniem układu rozrządu jest sterowanie procesem napełniania cylindrów jednostki napędowej mieszanką paliwowo-powietrzną i usuwanie produktów jej spalania. Pasek rozrządu opasany jest na kole wału korbowego i jednej lub kilku rolkach, umożliwiających jego prawidłowe ułożenie, likwidujących jego wyciągnięcie i zapewniających bezpoślizgową pracę.
W wyniku nieprawidłowego naprężenia paska dochodzi do rozsynchronizowania ruchu tłoków i zaworów. Objawia się to nieregularną pracą silnika, nadmierną hałaśliwością, spadkiem mocy i zwiększonym spalaniem. Kontrolując pracę rolki napinającej należy sprawdzić stan jej ułożyskowania, czy nie posiada luzów oraz czy pracuje we właściwej płaszczyźnie. Zauważone nieprawidłowości w pracy układu rozrządu powinny być natychmiast naprawiane. Ich lekceważenie może prowadzić do zerwania zużytego paska podczas jazdy, co może prowadzić nawet do remontu silnika.
B00G272EFE | AMAZON (ASIN) |
058109243B | AUDI |
058109243D | AUDI |
1987949822 | BOSCH |
V55729 | CONTINENTAL CTAM |
ATB2009 | DAYCO |
ATB2086 | DAYCO |
T43123 | GATES |
HTG 185 | HUTCHINSON |
058 109 243 D | SEAT |
058 109 243 D | SKODA |
058 109 243 D | VW |
058109243B | VW |