SACHS Operator centralny sprzęgła 3182 600 193
Zadaniem sprzęgła ciernego jest łączenie lub rozłączanie silnika od reszty układu napędowego. Przenoszenie momentu odbywa się dzięki tarciu pomiędzy tarczą dociskową, a tarczą sprzęgła umieszczoną na wałku sprzęgłowym skrzyni biegów. Dzięki łożysku wyciskowemu i układowi sprężyn możliwe jest dosunięcie/odsunięcie tarczy dociskowej Sprężyny dociskowe zapewniają odpowiedni moment tarcia między dosuniętymi tarczami w trakcie pracy sprzęgła.
O problemach związanych z łożyskiem wyciskowym świadczą piski, głośna praca przy wciśnięciu pedału sprzęgła, wpadanie samochodu w drgania podczas używania pedału sprzęgła, trudności ze zmianą biegów. Zwlekanie z naprawą wadliwe działającego sprzęgła prowadzi do uszkodzenia pozostałych elementów układu napędowego, co wiąże się ze znacznym zwiększeniem kosztów usunięcia powstałych usterek.
Sprzęgła i amortyzatory założonej w 1895 roku firmy SACHS, stały się jednymi z najbardziej konkurencyjnych produktów na całym świecie. Firma słynie z najnowszych osiągnięć w branży motoryzacyjnej testowanych podczas wyścigów Formuły 1.