FEBI Tarcza hamulcowa FE30197
Stan tarcz i okładzin odpowiada w dużej mierze za działanie hamulca, z tego powodu wymaga on regularnej konserwacji. W hamulcach tarczowych siła hamująca powstaje w wyniku tarcia wirującej wraz z kołem tarczy hamulcowej o nieruchome klocki. W przewodach hamulcowych znajduje się nieściśliwy płyn, który pod wpływem nacisku na pedał hamulca tłoczony jest do tłoków, które dociskają klocki hamulcowe do tarczy. Na skutek silnego tarcia tarcze ulegają stopniowemu zużyciu. Hamowanie jest efektem przekształcenia energii kinetycznej pojazdu w energię sił tarcia i cieplną wytworzone pomiędzy parą cierną.
Mocne zużycie tarczy hamulcowej lub klocków objawia się wibracjami zawieszenia podczas hamowania i niepokojącymi odgłosami, stukaniem tarcz o zaciski, przegrzewaniem układu i wydłużoną drogą hamowania. W przypadku stwierdzenia zużycia, korozji bądź uszkodzeń tarczy hamulcowej należy zawsze przeprowadzi wymianę dla kompletu elementów na danej osi. Jest to ważne ze względu na bezpieczeństwo, gdyż w przeciwnym wypadku może to prowadzić do nierównomiernego hamowania i ściągania pojazdu stwarzając zagrożenie na drodze.
Mająca 160 letnie doświadczenie firma FEBI ma w ofercie ponad 20.000 części zamiennych do samochodów o jakości wyposażenia oryginalnego
18906 | A.B.S. |
30197 | ARTNR_Z_TCD |
24.0113-0111.1 | ATE - TEVES |
DDF271 | FERODO |
DDF271-1 | FERODO |
08.1310.10 | IC KROSY |
5201-01-0004P | IC KROSY |
DDF271 | IC KROSY |
110 421 01 12 | MERCEDES |
1104200072 | MERCEDES |
111 421 02 12 | MERCEDES |
111 421 04 12 | MERCEDES |
1124210412 | MERCEDES |
A110 420 00 72 | MERCEDES |
A110 421 01 12 | MERCEDES |
A111 421 02 12 | MERCEDES |
A111 421 04 12 | MERCEDES |
A112 421 04 12 | MERCEDES |
WN106 | NECTO |
BS-8862 | OPTIMAL |
BS-8862C | OPTIMAL |
DBA271S | SIGMAUTO |
10 93 0197 | SWAG |
400.1006.20 | ZIMMERMANN |