SNR Rolka napinająca paska rozrządu GT357.65
Zadaniem układu rozrządu jest sterowanie procesem napełniania cylindrów jednostki napędowej mieszanką paliwowo-powietrzną i usuwanie produktów jej spalania. Pasek rozrządu opasany jest na kole wału korbowego i jednej lub kilku rolkach, umożliwiających jego prawidłowe ułożenie, likwidujących jego wyciągnięcie i zapewniających bezpoślizgową pracę.
W wyniku nieprawidłowego naprężenia paska dochodzi do rozsynchronizowania ruchu tłoków i zaworów. Objawia się to nieregularną pracą silnika, nadmierną hałaśliwością, spadkiem mocy i zwiększonym spalaniem. Kontrolując pracę rolki napinającej należy sprawdzić stan jej ułożyskowania, czy nie posiada luzów oraz czy pracuje we właściwej płaszczyźnie. Zauważone nieprawidłowości w pracy układu rozrządu powinny być natychmiast naprawiane. Ich lekceważenie może prowadzić do zerwania zużytego paska podczas jazdy, co może prowadzić nawet do remontu silnika.
B009VGOE3I | AMAZON (ASIN) |
06B 109 243 | AUDI |
1 987 949 897 | BOSCH |
V55765 | CONTINENTAL CTAM |
ATB2313 | DAYCO |
55765 | EVR |
17948 | FEBI |
T43017 | GATES |
HTG 158 | HUTCHINSON |
E4S005JC | IC KROSY |
E4S005PR | IC KROSY |
531 0399 20 | INA |
QTT863 | QUINTON HAZELL |
06B 109 243 | SEAT |
VKM11115 | SKF |
06B 109 243 | SKODA |
06B 109 243 | VW |