NOT PRESENTED Klocek hamulcowy kpl. ICE180283
Klocki hamulcowe są bardzo ważną częścią układu hamulcowego, mają duży wpływ na jego poprawną pracę i skuteczność. Jednocześnie są elementem, który najszybciej się zużywa, dlatego należy je regularnie kontrolować i w razie potrzeby wymienić.
Informacja o zużyciu klocków hamulcowych, w niektórych samochodach, jest sygnalizowana kontrolką na desce rozdzielczej. Kierowca odczuwa też spadek skuteczności hamowania. Droga hamowania się wydłuża, wyraźniej zmienia się charakterystyka pracy pedału hamulca, a w momencie całkowitego wyeksploatowania, słyszalne są charakterystyczne dźwięki tarcia metalowej podstawy zużytego klocka o tarczę hamulcową. Doprowadzenie do wyżej opisanej sytuacji spowoduje też uszkodzenie tarczy hamulcowej. Regularna kontrola stanu układu hamulcowego jest niezbędna do zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Klocki hamulcowe zamocowane są w zaciskach hamulcowych i w trakcie hamowania dociskane są z ogromną siłą do tarczy hamulcowej. Powoduje to wycieranie się ich okładzin, a także generuje bardzo wysokie temperatury. Praca w tych niekorzystnych warunkach wymaga zastosowania do produkcji klocków specjalnych materiałów, które będą w stanie je znosić przez wiele tysięcy kilometrów.
IC-180283 | ABC |
986465941 | BOSCH |
FSK7581 | FORSTOP |
K7581 | FORSTOP |
0 986 465 941 | IC KROSY |
13.0460-4908.2 | IC KROSY |
20594 13,0 0 4 T4078 | IC KROSY |
20631 18,0 0 5 T406 | IC KROSY |
428381 | IC KROSY |
5201-10-0088P | IC KROSY |
598150 | IC KROSY |
BL1105B2 | IC KROSY |
C1C011PR | IC KROSY |
FDB402 | IC KROSY |
LP177 | IC KROSY |
WOKP1353.04 | IC KROSY |
C1C011 | JC_NR |
3504 | REMSA |