SWAG Napinacz łańcucha rozrządu SW20100003
Układ rozrządu ze względu na powierzoną mu rolę należy uznać za jeden z ważniejszych układów w samochodach spalinowych. Steruje on pracą zaworów, które muszą otwierać się i zamykać w odpowiednim czasie.
W chwili obecnej coraz więcej konstruktorów do przenoszenia ruchu na wałek rozrządu stosuje przekładnie łańcuchową. Jest to rozwiązanie dużo trwalsze, mniej kłopotliwe w eksploatacji, jednak trochę droższe niż klasyczny pasek.
Żeby przekładnia łańcuchowa mogła pracować, łańcuch w jej układzie musi mieć odpowiedni naciąg - wtedy przeniesienie momentu obrotowego jest najbardziej skuteczne, najbardziej wydajne i najcichsze. Elementem odpowiadającym ze regulowanie naciągu jest napinacz.
Łańcuchy są praktycznie bezobsługowe, często dochodzi do zużycia silnika, a sama przekładnia łańcuchowa nie wykazuje żadnych objawów zużycia. Często na skutek niepoprawnej eksploatacji czy innych czynników może dojść do awarii przekładni. Należy wymienić wtedy jej wszelakie elementy, w szczególności napinacz.
Uszkodzenie napinacza charakteryzuje się głośną pracą układu rozrządu - charakterystycznym terkotaniem luźnego łańcucha. Występuje najczęściej na chwilę po rozruchu, kiedy łańcuch nie jest dostatecznie smarowany; dźwięk jest wtedy bardziej wyraźny.
SWAG to uznany na całym świecie producent artykułów dla branży motoryzacyjnej. Firma istnieje od 1954 i przez ten czas wyrobiła sobie niebywałą renomę. Logo SWAG na częściach to gwarancja jakości, niezawodności i niemieckiej precyzji.
B00BW7G9AA | AMAZON (ASIN) |
20 10 0003 | ARTNR_Z_TCD |
11 31 1 721 580 | BMW |
11 31 1 727 767 | BMW |
11 31 1 743 187 | BMW |
3450005 | EVR |
08688 | FEBI |
8688 | FEBI |
3450005 | IC KROSY |
551000810 | INA |