BOSCH Rozrusznik 0 986 016 330
Rozrusznik jest urządzeniem elektrycznym, które zapewnia rozruch silnika. Za każdym razem, gdy uruchamiamy silnik najpierw pracuje jego rozrusznik. Wbrew pozorom nie jest to skomplikowane urządzenie, jednak by działało poprawnie i niezawodnie producenci rozruszników są zmuszeni do używania w ich produkcji najlepszych materiałów i najnowocześniejszej technologii. W momencie podania napięcia z akumulatora koło zębate rozrusznika zazębia się z bieżnią umieszczoną w wiekszości przypadków na kole zamachowym silnika wymuszając obrót wału korbowego. We w pełni sprawnym silniku wystarczy, że w jednym z cylindrów zostanie wykonany suw ssania i sprężania, mieszanka zapali się, a silnik zaczyna pracować samoczynnie i niepotrzebna jest jego dalsza stymulacja źródłem zewnętrzym - czyli rozrusznikiem elektrycznym.
Ze względu na to, że rozrusznik przez krótki okres czasu musi obracać ciężkim układem złożonym z wału korbowego, korbowodów i tłoków, pobiera duży prąd rzędu 200-600A. Prędkość rozruchowa większości obecnie stosowanych silników zawiera się w przedziale 50-300 obr/min w zależności od typu silnika (benzynowy, o zapłonie samoczynnym), pojemności skokowej czy ilości cylindrów.
Należy zadbać o to, by rozrusznik w naszym aucie był w pełni sprawny, gdyż tylko wtedy można bezproblemowo uruchomić silnik. Żeby wykorzystać pełne możliwości rozrusznika musi on współpracować ze sprawnym akumulatorem o określonych parametrach dostosowanych do posiadanego auta.
Firma Bosch powstała w 1886 roku, jest czołowym producentem w branży techniki motoryzacyjnej. Praktycznie w każdym aucie jeżdzącym po drogach całego świata pracują podzespoły Bosch. Niegdyś Bosch specjalizował się głównie w elektrotechnice samochodowej, a obecną koncepcję rozruchu silników spalinowych w autach zawdzięczamy właśnie inżynierom Boscha.