GKN Przegub trójpalczasty półosi 0.022107
Poprzez krzyżak wału napędowego przenoszony jest ruch obrotowy pomiędzy elementami wału napędowego pracującymi pod różnymi kątami. Pozwala to na stałe połączenie sztywno zawieszonej skrzyni biegów z tylnym mostem bez względu na położenie zawieszenia kół. Krzyżaki wału napędowego ulegają często zużyciu wskutek wypłukania smaru z ich łożysk, zbyt gwałtownego ruszania samochodem czy niesprawności innych elementów przeniesienia napędu.
Zużyty krzyżak wału napędowego przekłada się na stuki dochodzące spod podwozia. Jest to wynik nadmiernego luzu pomiędzy ramionami, które łączy krzyżak. Ponadto luz krzyżaka powoduje, że na układzie napędowym powstają znaczne drgania będące wynikiem pracy nawet prawidłowo wyważonych elementów wału w różnych osiach. Awaria krzyżaka może spowodować rozpięcie wału i jego wypadnięcie na drogę.
B00F418X72 | AMAZON (ASIN) |
22107 | ARTNR_Z_TCD |
VKJA 8946 | IC KROSY |
300592 | LÖBRO |
8950628 | SAAB |
VKJA 8946 | SKF |