SWAG Napinacz łańcucha rozrządu SW10100012
Układ rozrządu ze względu na powierzoną mu rolę należy uznać za jeden z ważniejszych układów w samochodach spalinowych. Steruje on pracą zaworów, które muszą otwierać się i zamykać w odpowiednim czasie.
W chwili obecnej coraz więcej konstruktorów do przenoszenia ruchu na wałek rozrządu stosuje przekładnie łańcuchową. Jest to rozwiązanie dużo trwalsze, mniej kłopotliwe w eksploatacji, jednak trochę droższe niż klasyczny pasek.
Żeby przekładnia łańcuchowa mogła pracować, łańcuch w jej układzie musi mieć odpowiedni naciąg - wtedy przeniesienie momentu obrotowego jest najbardziej skuteczne, najbardziej wydajne i najcichsze. Elementem odpowiadającym ze regulowanie naciągu jest napinacz.
Łańcuchy są praktycznie bezobsługowe, często dochodzi do zużycia silnika, a sama przekładnia łańcuchowa nie wykazuje żadnych objawów zużycia. Często na skutek niepoprawnej eksploatacji czy innych czynników może dojść do awarii przekładni. Należy wymienić wtedy jej wszelakie elementy, w szczególności napinacz.
Uszkodzenie napinacza charakteryzuje się głośną pracą układu rozrządu - charakterystycznym terkotaniem luźnego łańcucha. Występuje najczęściej na chwilę po rozruchu, kiedy łańcuch nie jest dostatecznie smarowany; dźwięk jest wtedy bardziej wyraźny.
SWAG to uznany na całym świecie producent artykułów dla branży motoryzacyjnej. Firma istnieje od 1954 i przez ten czas wyrobiła sobie niebywałą renomę. Logo SWAG na częściach to gwarancja jakości, niezawodności i niemieckiej precyzji.
44041MR | 4U AUTOPARTS |
B018UM84R0 | AMAZON (ASIN) |
10 10 0012 | ARTNR_Z_TCD |
KCK0506 | ASHIKA |
6179 | BIRTH |
V3451000 | CONTINENTAL CTAM |
02KCT035 | DOLZ |
3451000 | EVR |
580083 | EVR |
17772 | FEBI |
TK08-1090 | FRECCIA |
EVR3451000 | IC KROSY |
551006910 | INA |
KDK-0506 | JAPANPARTS |
KJK0506 | JAPKO |
7001531 | KAMOKA |
7001564 | KAMOKA |
75858 | MAPCO |
1660500011 | MERCEDES |
A1660500011 | MERCEDES |
7492133 | METZGER |
CK5083 | SALERI SIL |
422159 | TRICLO |
8650 23010 | TRISCAN |
V30-2803 | VAICO |