BILSTEIN Amortyzator sportowy B6 24-172936 tył pasuje do AUDI A3; SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, LEON, TOLEDO III; SKODA OCTAVIA II, SUPERB II, YETI; VW CC B7, GOLF PLUS, GOLF PLUS V, GOLF V, GOLF VI
Amortyzatory Bilstein z serii B6 i B8 to popularne amortyzatory sportowe. Polecane są dla tych wszystkich, którzy oczekują poprawy precyzji prowadzenia samochodu i bezpieczeństwa. Jest to idealne rozwiązanie dla kierowców lubiących dynamiczny styl jazdy, jak i biorących udział w rajdach i wyścigach.
Seria B6 łączy w sobie cechy amortyzatora ulicznego i sportowego. Pozwala to na zastosowanie seryjnych sprężyn, w które wyposażone jest auto. Są to trwałe amortyzatory polecane do aut o zwiększonym obciążeniu i modyfikowanych pod względem dążenia do najwyższych osiągów. Zapewniają optymalną przyczepność i zwiększoną stabilność prowadzenia. Poprawiają osiągi pojazdu, bez konieczności wymiany sprężyny na sportową.
Dostępne są amortyzatory gazowe dwururowe i jednorurowe Upside-down. Układ ten powoduje zmniejszenie masy elementów nieamortyzowanych.
Amortyzatory są jednym z elementów zawieszenia samochodu. Zadaniem amortyzatorów, zarówno przedniej, jak i tylnej osi, jest pochłanianie drgań wynikających z jazdy po nierównościach oraz stałe utrzymywanie przyczepności kół do nawierzchni. Sprawne amortyzatory nie tylko poprawiają komfort jazdy, ale i znacząco zwiększają bezpieczeństwo.
Źle funkcjonujące amortyzatory powodują, oprócz wspomnianych problemów z przyczepnością, wydłużoną drogę hamowania, niepewne prowadzenie pojazdu oraz występowanie znacznych przechyłów na zakrętach (tzw. efekt „bujania” i „pływania”) i nierównomierne zużycie opon na całej powierzchni.
Wśród amortyzatorów znajdują się amortyzatory sportowe i off-road. Dobierane są one w zależności od samochodu, preferencji kierowcy i warunków terenowych oraz wydarzenia, w jakim kierowca będzie brał udział.
Należy dokonywać cyklicznych przeglądów zawieszenia samochodu według zaleceń producenta i bezzwłocznie wymieniać zużyte części. Zaleca się regularne kontrolowanie stanu amortyzatorów na stacji diagnostycznej co 30 tysięcy kilometrów.
B0068NXMNA | AMAZON (ASIN) |
1K0 513 353 H | AUDI |
1K0 513 353 R | AUDI |
24-106108 | IC KROSY |
80501006 | KONI |
312 617 | SACHS |
1K0513029FA | VAG |
1K0513029FB | VAG |
1K0513029FJ | VAG |
1K0513029FT | VAG |
1K0513029GG | VAG |
1K0513029GH | VAG |
1K0513029GP | VAG |
1K0513029GT | VAG |
1K0513029HB | VAG |
1K0513029HE | VAG |
1K0513029HF | VAG |
1K0513029HJ | VAG |
1K0513029HK | VAG |
1K0513029HL | VAG |
1K0513029HM | VAG |
1K0513029HN | VAG |
1K0513029HQ | VAG |
1K0513029HT | VAG |
1KD 513 029 E | VAG |
1T0513029D | VAG |
1T0513029E | VAG |
1T0513029M | VAG |
1T0513029N | VAG |
1T0513029P | VAG |
1T0513029R | VAG |
3C0 513 049 CJ | VAG |
3C0513049AP | VAG |
3C0513049AQ | VAG |
3C0513049AR | VAG |
3C0513049AS | VAG |
3C0513049BD | VAG |
3C0513049BE | VAG |
3C0513049BF | VAG |
3C0513049BG | VAG |
3C0513049BH | VAG |
3C0513049BJ | VAG |
3C0513049BQ | VAG |
3C0513049BR | VAG |
3C0513049BS | VAG |
3C0513049CE | VAG |
3C0513049CH | VAG |
3C0513049CN | VAG |
3C0513049CP | VAG |
3CD 513 049 A | VAG |
561513049C | VAG |
561513049D | VAG |
5C0513025J | VAG |
5C0513029AJ | VAG |
5C0513029B | VAG |
5C0513029C | VAG |
5C0513029E | VAG |
1K0513029FJ | VW |
1K0513029HB | VW |
1K0513029HE | VW |
1K0513029HJ | VW |
1K0513029HM | VW |
1K0513029HQ | VW |
1T0513029D | VW |
1T0513029E | VW |
1T0513029M | VW |
1T0513029N | VW |
1T0513029P | VW |
1T0513029Q | VW |
1T0513029R | VW |
1T0513029S | VW |
JZW513025B | VW |
JZW513025N | VW |