SNR Rolka napinająca paska rozrządu GE357.21
Zadaniem układu rozrządu jest synchronizacja cyklu pracy tłoków i zaworów. Napęd na wałek rozrządu przenoszony jest od wału korbowego silnika za pomocą przekładni pasowej, w skład której, poza paskiem, wchodzą także rolki prowadzące i napinacz zapewniający prawidłowe ułożenie paska i bezpoślizgową pracę. Poprawny naciąg i ułożenie paska wpływają na jego trwałość i kulturę pracy jednostki napędowej.
Objawami niewłaściwej pracy napinacza są piski paska na zimnym silniku, metaliczne odgłosy zacierających się łożysk, silne wibracje paska i klekotanie w górnej części silnika. Należy być wyczulonym na nieregularną pracę silnika i spadek mocy. Zignorowanie konieczności naprawy usterek w układzie rozrządu może prowadzić do zerwania paska podczas jazdy, co grozi wypadkiem lub uszkodzeniem silnika.
B00G277ZR6 | AMAZON (ASIN) |
06B 109 477 | AUDI |
06B 109 479 | AUDI |
V55493 | CONTINENTAL CTAM |
ATB2147 | DAYCO |
T43025 | GATES |
HEG 159 | HUTCHINSON |
PAR245 | IC KROSY |
RT1600 | IC KROSY |
06B 109 477 | SEAT |
06B 109 479 | SEAT |
VKM 21115 | SKF |
06B 109 477 | SKODA |
06B 109 477 | VW |
06B 109 479 | VW |