SNR Rolka napinająca paska rozrządu GT369.40
Zadaniem układu rozrządu jest synchronizacja cyklu pracy tłoków i zaworów. Napęd na wałek rozrządu przenoszony jest od wału korbowego silnika za pomocą przekładni pasowej, w skład której, poza paskiem, wchodzą także rolki prowadzące i napinacz zapewniający prawidłowe ułożenie paska i bezpoślizgową pracę. Poprawny naciąg i ułożenie paska wpływają na jego trwałość i kulturę pracy jednostki napędowej.
Objawami niewłaściwej pracy napinacza są piski paska na zimnym silniku, metaliczne odgłosy zacierających się łożysk, silne wibracje paska i klekotanie w górnej części silnika. Należy być wyczulonym na nieregularną pracę silnika i spadek mocy. Zignorowanie konieczności naprawy usterek w układzie rozrządu może prowadzić do zerwania paska podczas jazdy, co grozi wypadkiem lub uszkodzeniem silnika.
B0068MM4RG | AMAZON (ASIN) |
ADT37659 | BLUE PRINT |
V56959 | CONTINENTAL CTAM |
ATB2542 | DAYCO |
56959 | EVR |
30013 | FEBI |
T43121 | GATES |
CR 5236 | HERTH+BUSS JAKOPARTS |
J1142072 | HERTH+BUSS JAKOPARTS |
HTG 436 | HUTCHINSON |
13540-27011 JP | IC KROSY |
E42059 | IC KROSY |
533009410 | INA |
BE-241 | JAPANPARTS |
VKM71812 | SKF |
13540-27011 | TOYOTA |
1354027010 | TOYOTA |