SNR Rolka napinająca paska rozrządu GT369.33
Zadaniem układu rozrządu jest sterowanie procesem napełniania cylindrów jednostki napędowej mieszanką paliwowo-powietrzną i usuwanie produktów jej spalania. Pasek rozrządu opasany jest na kole wału korbowego i jednej lub kilku rolkach, umożliwiających jego prawidłowe ułożenie, likwidujących jego wyciągnięcie i zapewniających bezpoślizgową pracę.
W wyniku nieprawidłowego naprężenia paska dochodzi do rozsynchronizowania ruchu tłoków i zaworów. Objawia się to nieregularną pracą silnika, nadmierną hałaśliwością, spadkiem mocy i zwiększonym spalaniem. Kontrolując pracę rolki napinającej należy sprawdzić stan jej ułożyskowania, czy nie posiada luzów oraz czy pracuje we właściwej płaszczyźnie. Zauważone nieprawidłowości w pracy układu rozrządu powinny być natychmiast naprawiane. Ich lekceważenie może prowadzić do zerwania zużytego paska podczas jazdy, co może prowadzić nawet do remontu silnika.
B009VGPYRI | AMAZON (ASIN) |
ADT37621 | BLUE PRINT |
ATB2461 | DAYCO |
56934 | EVR |
28283 | FEBI |
J1142044 | HERTH+BUSS JAKOPARTS |
E42033 | IC KROSY |
531019220 | INA |
1350546041 | LEXUS |
QTT481 | QUINTON HAZELL |
VKM71010 | SKF |
1350546041 | TOYOTA |