SNR Rolka napinająca paska rozrządu GT357.31
Zadaniem układu rozrządu jest sterowanie procesem napełniania cylindrów jednostki napędowej mieszanką paliwowo-powietrzną i usuwanie produktów jej spalania. Pasek rozrządu opasany jest na kole wału korbowego i jednej lub kilku rolkach, umożliwiających jego prawidłowe ułożenie, likwidujących jego wyciągnięcie i zapewniających bezpoślizgową pracę.
W wyniku nieprawidłowego naprężenia paska dochodzi do rozsynchronizowania ruchu tłoków i zaworów. Objawia się to nieregularną pracą silnika, nadmierną hałaśliwością, spadkiem mocy i zwiększonym spalaniem. Kontrolując pracę rolki napinającej należy sprawdzić stan jej ułożyskowania, czy nie posiada luzów oraz czy pracuje we właściwej płaszczyźnie. Zauważone nieprawidłowości w pracy układu rozrządu powinny być natychmiast naprawiane. Ich lekceważenie może prowadzić do zerwania zużytego paska podczas jazdy, co może prowadzić nawet do remontu silnika.
B00G27M6XE | AMAZON (ASIN) |
059 109 243 D | AUDI |
059 109 243 J | AUDI |
1 987 949 821 | BOSCH |
V55703 | CONTINENTAL CTAM |
ATB2139 | DAYCO |
T41095 | GATES |
HTG244 | HUTCHINSON |
108 173 JP5 | IC KROSY |
E4A040JC | IC KROSY |
E4A040PR | IC KROSY |
HP108 173 | IC KROSY |
SK008562 | IC KROSY |
059109243J | SEAT |
VKM11150 | SKF |
059109243J | SKODA |
059 109 243 D | VW |
059 109 243 J | VW |