SNR Rolka napinająca paska rozrządu GT357.35
Zadaniem układu rozrządu jest sterowanie procesem napełniania cylindrów jednostki napędowej mieszanką paliwowo-powietrzną i usuwanie produktów jej spalania. Pasek rozrządu opasany jest na kole wału korbowego i jednej lub kilku rolkach, umożliwiających jego prawidłowe ułożenie, likwidujących jego wyciągnięcie i zapewniających bezpoślizgową pracę.
W wyniku nieprawidłowego naprężenia paska dochodzi do rozsynchronizowania ruchu tłoków i zaworów. Objawia się to nieregularną pracą silnika, nadmierną hałaśliwością, spadkiem mocy i zwiększonym spalaniem. Kontrolując pracę rolki napinającej należy sprawdzić stan jej ułożyskowania, czy nie posiada luzów oraz czy pracuje we właściwej płaszczyźnie. Zauważone nieprawidłowości w pracy układu rozrządu powinny być natychmiast naprawiane. Ich lekceważenie może prowadzić do zerwania zużytego paska podczas jazdy, co może prowadzić nawet do remontu silnika.
1 987 949 882 | BOSCH |
V55460 | CONTINENTAL CTAM |
ATB2298 | DAYCO |
T43078 | GATES |
HTG 184 | HUTCHINSON |
0210-11-05460P | IC KROSY |
11325 | IC KROSY |
E4W020JC | IC KROSY |
E4W020PR | IC KROSY |
TKR9159 | IC KROSY |
531031810 | INA |
036 109 243 F | SEAT |
VKM11121 | SKF |
036 109 243 F | VW |