SNR Rolka napinająca paska rozrządu GT357.41
Zadaniem układu rozrządu jest sterowanie procesem napełniania cylindrów jednostki napędowej mieszanką paliwowo-powietrzną i usuwanie produktów jej spalania. Pasek rozrządu opasany jest na kole wału korbowego i jednej lub kilku rolkach, umożliwiających jego prawidłowe ułożenie, likwidujących jego wyciągnięcie i zapewniających bezpoślizgową pracę.
W wyniku nieprawidłowego naprężenia paska dochodzi do rozsynchronizowania ruchu tłoków i zaworów. Objawia się to nieregularną pracą silnika, nadmierną hałaśliwością, spadkiem mocy i zwiększonym spalaniem. Kontrolując pracę rolki napinającej należy sprawdzić stan jej ułożyskowania, czy nie posiada luzów oraz czy pracuje we właściwej płaszczyźnie. Zauważone nieprawidłowości w pracy układu rozrządu powinny być natychmiast naprawiane. Ich lekceważenie może prowadzić do zerwania zużytego paska podczas jazdy, co może prowadzić nawet do remontu silnika.
B00GHZ1M22 | AMAZON (ASIN) |
078109243Q | AUDI |
078109243R | AUDI |
078109243S | AUDI |
1987949368 | BOSCH |
V55490 | CONTINENTAL CTAM |
T41082 | GATES |
HTG243 | HUTCHINSON |
078 109 243 S | SEAT |
VKM 11202 | SKF |
078109243R | SKODA |
078109243S | SKODA |
078 109 243 Q | VW |
078 109 243 R | VW |
078109243S | VW |