SNR Rolka zwrotna paska rozrządu GE355.07
Najprostszym i najczęściej stosowanym rozwiązaniem napędu rozrządu jest pasek zębaty. Prawidłowa praca tego typu napędu zależy od utrzymywania właściwego naprężenia i odpowiedniego poprowadzenia paska. Do tego celu stosuje się napinacz wraz z rolką napinającą i prowadzącą.
Zerwanie paska rozrządu skutkuje uderzeniem tłoków w zawory. Razem z zaworami uszkodzeniu ulegają tłoki, prowadnice zaworów, a czasami może dojść do uszkodzenia głowicy silnika i korbowodów. Dlatego należy stosować się do zaleceń producentów i okresowo wymieniać pasek wraz z napinaczem i rolkami. Wymiany należy dokonać po określonym przebiegu lub jeśli nie zostanie on osiągnięty, co pięć lat.
SNR jest międzynarodową grupą zatrudniającą 3.700 pracowników. Grupa ta została założona w 1946 roku w Annecy we Francji i jest czołowym specjalistą w Europie w zakresie produkcji łożysk do kół i elementów tocznych.