Odbiór opon od ręki!

Szukaj opon do auta

Jak znaleźć dane w dowodzie rejestracyjnym?

Szukaj opon wg rozmiaru lub producenta

Szukaj opon wg rozmiaru lub producenta

więcej opcji wyszukiwania

Dlaczego warto kupić opony zimowe u nas?

Odbiór opon od ręki

Zależy Ci na czasie? U nas w ponad 250 punktach, opony gotowe są do odbioru od ręki!
Przekonaj się sam!

Odbiór z montażem

Dla Twojej wygody zapewniamy możliwość montażu w jednym
z ponad 900 warsztatów. Dodaj
produkt do koszyka, a następnie wybierz odpowiadający Ci warsztat.

Bezpieczeństwo

Jesteśmy profesjonalistami.
Dbamy o najlepsze warunki przechowywania opon. Sprzedajemy tylko opony sprawdzonych producentów.

Kiedy zmienić opony na zimowe?

Najlepsze praktyki i nasze doświadczenie pokazują, że temperaturą graniczną, przy jakiej warto wymienić opony na zimowe, jest +7 st. C. Jeśli średnia temperatura dobowa zaczyna spadać poniżej tej granicy, a prognozy pogody jednoznacznie wskazują, że nie jest to chwilowe załamanie, to oznacza najwyższy czas na  zmianę.

 

Temperatura spada, a Ty musisz czekać na dostarczenie opon, a potem w kolejce do wulkanizatora? Wystarczy, że zamówisz opony w naszym sklepie z usługą montażu, a to my zajmiemy się resztą. Tobie pozostanie tylko odwiedzić nasz zaufany warsztat!

3 powody, dlaczego opony zimowe to Twoje bezpieczeństwo na drodze… 

Dni robią się coraz krótsze, na zewnątrz robi się coraz chłodniej, a w serwisach wulkanizacyjnych dzwonią już pierwsze telefony… to jasny znak, że zbliża się zima, a wraz z nią konieczność wymiany opon. 

 

W związku z tym jak bumerang wraca, pytanie o to, dlaczego należy zmienić w swoim aucie opony na zimowe? Internet pełen jest artykułów mówiących o tym, jak ważne jest to dla bezpieczeństwa na drodze i my oczywiście również chcemy zwrócić na to uwagę. Jednak idziemy o krok dalej i aby oszczędzić Twój cenny czas, przygotowaliśmy najważniejsze cechy opon zimowych, które będą gwarancją pewnego prowadzenia w każdych warunkach. 

 

Po pierwsze, mieszanka, z której wykonana jest opona zimowa, gwarantuje lepszą przyczepność i elastyczność, gdy temperatura na zewnątrz spadnie poniżej 7 st.C. Dodatkowo producenci opon pracują nad składem mieszanki tak, aby był on bardziej hydrofilowy, dzięki czemu opona dużo lepiej trzyma się mokrej nawierzchni. 

 

Po drugie, bieżnik, a konkretnie jego głębokość… która z jednej pozwala, aby opona wgryzła się w nawierzchnię, a z drugiej  nabierając i zbijając śnieg, zwiększa tarcie podczas jazdy po świeżym puchu. Wszystko dzięki fizyce i uzależnieniu punktu zamarzania i topnienia lodu od temperatury i ciśnienia. Pod ciśnieniem, które wywiera opona, cząsteczki śniegu wiążą się w taki sposób, jak lód i gwarantują lepszą przyczepność.

 

Po trzecie, skuteczne odprowadzania nadmiaru wody, luźnego śniegu i błota pośniegowego dzięki wykorzystaniu lamelek. Takie rozwiązanie uchroni Cię przed utratą przyczepności nawet w sytuacjach ekstremalnych, gdy opona będzie miała styczność z oblodzoną nawierzchnią. Największym Twoim wrogiem w takiej sytuacji będzie cienka warstwa wody, która wytworzy się z wyniku nacisku opony na powierzchnię – wtedy nie masz szans na przyczepność. Sam lód pozwoli Ci na powolną i kontrolowaną jazdę, dlatego tak ważne jest skuteczne odprowadzanie wody!

 

Jak sam widzisz, konstrukcja opon zimowych wprost zwiększa przyczepność na mokrej, zaśnieżonej czy oblodzonej nawierzchni, które w komplecie możesz spotkać w trakcie jednego powrotu z pracy do domu… taki mamy klimat! 

Jeżdżę już kolejny sezon… czyli po czym poznać, że czas na nowe opony zimowe?

Przed nami odpowiedź na kolejne ważne pytanie, czyli jak rozpoznać, że Twoje obecne opony zimowe nie zagwarantują odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa na drodze. Oczywiście powie Ci o tym Twój wulkanizator, gdy pojawisz się u niego na wymianę, ale poniżej podajemy sposób, jak sprawdzić to samemu. 

Krok 1 – sprawdź bieżnik

Nowe opony zimowe mają zwykle bieżnik o głębokości od 8 do 9 milimetrów – zależnie od modelu. Przepisy dopuszczają eksploatację, jeśli opony mają jeszcze co najmniej 1,6 milimetra bieżnika – jednak w praktyce w warunkach zimowych to zdecydowanie za mało. W związku z tym uznaje się, że ogumienie zimowe należy wymienić na nowe, jeśli bieżnik staje się płytszy niż 4,5 milimetra. 

 

Krok 2 – uszkodzenia mechaniczne

Opony zimowe narażone są na uszkodzenia mechaniczne. Nie zawsze wiesz, co znajdziesz pod świeżą pokrywą śniegu…  Oczywiście w większości przypadków  wystarczy wizyta u wulkanizatora. Jednak zdarzają się naprawdę poważne uszkodzenia, które najczęściej dotyczą boku opony – przykładowo powstanie bąbli, popękanie czy rozerwanie ścianki. Tego rodzaju zniszczenia absolutnie nie nadają się do naprawy. Dlatego, zanim wybierzesz się do wulkanizatora, obejrzyj swoje opony w poszukiwaniu właśnie bąbli czy pęknięć. 

Najpopularniejsi producenci opon


BFGOODRICH MICHELIN VREDESTEIN BARUM HANKOOK SAVA FULDA DUNLOP FIRESTONE PIRELLI BRIDGESTONE GOODYEAR