FAQ
Jak odkręcić drążek kierowniczy?
Odkręcanie elementu, jakim są drążki kierownicze, powinieneś rozpocząć od dokładnego oczyszczenia okolic z rdzy za pomocą szczotki montowanej na wiertarce lub drucianej. Następnie spryskaj wszelkie połączenia gwintowane preparatem odrdzewiającym. Do poluzowania nakrętki kontrujące użyj klucza płaskiego. Kiedy wyjmiesz końcówkę, musisz ją wykręcić. Istotne jest liczenie obrotów, aby nowa część została wkręcona na taką samą głębokość. Wkręcając nakrętkę, trzymaj jednocześnie gwintowaną część końcówki kluczem ampulowym lub oczkowym (zależy od rodzaju końcówki). Po zakończeniu prac nie możesz zapomnieć o ustawieniu zbieżności kół.
Kiedy wymieniać drążek kierowniczy?
Jeżeli wyczuwasz luz w kierownicy, Twój samochód trudniej prowadzi się na prostych odcinkach, odchyla na boki lub słyszysz stukanie, czy trzaski wydawane przez układ kierowniczy, to znak, że drążek kierowniczy uległ uszkodzeniu. Wymiana podzespołu powinna być wykonana natychmiast po zauważeniu powyższych objawów. Dodatkowo przeprowadzenie przeglądu układu kierowniczego zalecane jest co około 30-50 tys. km lub co 2-3 lata.
Jak wybić końcówkę drążka kierowniczego?
Demontaż zacznij od poluzowania nakrętki kontrującej znajdującej się na drążku, za końcówką. Następnie użyj klucza nasadowego, aby odkręcić osłonę trzymającą końcówkę w zwrotnicy, którą możesz wybić przy użyciu specjalnego ściągacza lub zwykłego młotka. Przed tym upewnij się, że nakrętka znajdująca się na gwincie jest umieszczona w środku, aby uniknąć jego uszkodzenia.