Dźwignia ssania (znalezione 14 wyników)

Sortuj:
Kryteria plasowania
Zestaw naprawczy mechanizmu ssania YAMAHA XV 750/1100 1988- TOURMAX STS-211
87,03 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Zestaw naprawczy mechanizmu ssania YAMAHA XV 1600/1700 1999- TOURMAX STS-220
107,26 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Rekomendowany
Zestaw naprawczy mechanizmu ssania YAMAHA VMX-12 1200 1988- TOURMAX STS-215
60,02 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Zestaw naprawczy mechanizmu ssania YAMAHA YFM 350-660 2000- TOURMAX STS-202
60,31 zł/szt.
Mała dostępność towaru

Jak dbać o układ paliwowy motocykli? 

Wszystkie elementy odpowiedzialne za dostarczanie paliwa z baku do komory spalania jednostki napędowej zawsze powinny być w dobrym stanie. Dzięki temu nawet najdłuższa podróż przebiegnie bez przykrych niespodzianek. Zaniedbania serwisowe, a także bagatelizowanie pierwszych objawów usterek, mogą sprawić, że przejażdżka na motocyklu zostanie przerwana przez nagłą awarię. 

Znalezienie źródła problemu nie zawsze jest łatwe, lecz dzięki regularnym kontrolom stanu technicznego jednośladu wielu awariom można zapobiec. Sprawdź, jakie elementy układu paliwowego motocykla wpływają na sprawność Twojego pojazdu. Następnie wymień zużyte podzespoły na wysokiej jakości części zamienne do jednośladów z oferty sklepu Inter Cars. 

Części układu paliwowego motocykla 

Benzyna wlana do baku motocykla musi przebyć długą drogę przez wiele podzespołów układu paliwowego, zanim zostanie spalona w cylindrze silnika. Elementy odpowiedzialne za dostarczanie benzyny do komory spalania różnią się od siebie. W starszych motocyklach za utworzenie mieszanki paliwowo-powietrznej odpowiada gaźnik. Z kolei nowsze jednoślady korzystają w tym celu z układów wtryskowych. Jakie podzespoły składają się na układ paliwowy motocykli. Pierwszy z nich to wtryskiwacze, które wprowadzają paliwo pod ciśnieniem do kanału dolotowego każdego z cylindrów. Urządzenia pozwalają dostarczyć precyzyjną dawkę benzyny w celu utworzenia optymalnej mieszanki paliwowo-powietrznej. Wtryskiwacze są wydajniejsze od gaźników. Przekłada się to na lepszą dynamikę i mniejsze zużycie paliwa. Urządzenia wtryskujące uchodzą też za trwalsze, lecz w przypadku awarii ich naprawa jest droższa. 

Elementem, który występuje w wielu układach paliwowych, jest gaźnik. To dość klasyczne rozwiązanie, które spotykane jest zazwyczaj w starszych jednośladach. Paliwo płynące przewodami trafia najpierw do komory pływakowej, z której dostarczane jest do gaźnika. Dystrybucja benzyny odbywa się na podstawie transportowanego do niego powietrza oraz ruchów pływaka kontrolującego pracę zaworu iglicowego. Zestaw naprawczy gaźnika zawiera wszystkie kluczowe elementy pozwalające na kompleksową reparację urządzenia. 

Kranik paliwa to kolejny element układu paliwowego. Stosowany jest tylko w motocyklach z silnikami zasilanymi gaźnikami. Urządzenie działa tak samo, jak krany stosowane w hydraulice. Jego funkcją jest kontrola dopływu paliwa do komory pływakowej. W trakcie pracy jednostki napędowej kranik musi być odkręcony, aby benzyna mogła swobodnie napływać do gaźnika. Z kolei podczas postoju z wyłączonym silnikiem kranik należy zamknąć, aby nie doszło do niekontrolowanego dopływu paliwa do gaźnika (to zabezpieczenie przed zalaniem). 

Dźwignia ssania także spotykana jest tylko w jednostkach napędowych wyposażonych w gaźnik. Urządzenie pozwala uruchomić specjalny tryb pracy na zimnym silniku, dzięki któremu do komory spalania trafia więcej paliwa, a wytworzona mieszanka staje się bogatsza, co pozwala na rozgrzanie jednostki napędowej. 

Sercem układu paliwowego jest pompa paliwa – elektryczne urządzenie odpowiadające za wprawienie w ruch, a następnie za dostarczenie pod odpowiednim ciśnieniem benzyny z baku do urządzenia zasilającego komorę spalania. 

Ostatni, ale nie mniej ważny komponent układu, to przewód paliwowy, który transportuje benzynę z baku do gaźnika lub wtrysku. Przewody tego typu najczęściej wykonane są z gumy, tworzyw sztucznych lub metalu. 

Elementy układu paliwowego motocykla do każdego typu pojazdu znajdziesz w sklepie Inter Cars.  

Dlaczego pompa paliwa w motocyklu nie działa? 

Układ paliwowy motocykli może korzystać z dwóch typów pomp paliwowych. Pierwsza to pompa liniowa, która swoją nazwę zawdzięcza liniowemu sposobowi przepływu. Urządzenie to nie jest wyposażone w silnik, a za dystrybucję wpływającego grawitacyjnie benzyny odpowiedzialny jest króciec ssący. Na skutek zanieczyszczeń obecnych w paliwie może dojść do jego zatkania.. Urządzenie należy zdemontować i oczyścić. Jeśli nie przyniesie to efektów, to trzeba wymienić je na nowe. 

Drugim rozwiązaniem jest pompa paliwa zasilana energią elektryczną, dzięki której wirnik może się poruszać. Pozwala to wprawić w benzynę w ruch pod dużym ciśnieniem, przez co paliwo dostarczane jest do gaźnika lub wtrysku. Podobnie jak w przypadku pomp liniowych także urządzenia elektryczne często ulegają awariom na skutek zanieczyszczeń obecnych w baku. Jeśli pompa nie działa, to należy ją zdemontować i wymienić na nowy produkt, który z łatwością znajdziesz i dopasujesz w sklepie Inter Cars. 

Dlaczego przewody paliwowe pękają? 

Urządzenia odpowiadające za transportowanie paliwa z baku do silnika często poddawane są wysokim temperaturom generowanym przez jednostkę napędową. Ponadto benzyna dostarczana pod wysokim ciśnieniem napiera na ścianki, co generuje dodatkowe obciążenia. Negatywny wpływ na trwałość przewodów paliwowych ma także skład chemiczny benzyny. Za najtrwalsze uchodzą komponenty wykonane z wysokiej jakości gumy, lecz nawet one po kilku latach mogą wymagać wymiany na nowe. Jeśli zauważysz nieszczelności w przewodach paliwowych, niezwłocznie zastąp zużyte elementy markowymi częściami zamiennymi z asortymentu Inter Cars. 

 


FAQ

Jak działa układ paliwowy do motocykli? 

Układ paliwowy do motocykli służy do dostarczenia paliwa ze zbiornika do silnika. Jest też przydatny do regulacji jego dawkowania. Składa się ze zbiornika, pompy, filtra, gaźnika (lub układu wtryskowego) i przewodów paliwowych. 

Zbiornik służy do przechowywania paliwa i jest umieszczony w różnych miejscach w zależności od modelu motocykla. Pompa jest odpowiedzialna za ciśnienie paliwa i jego dostarczenie do gaźnika. Filtr paliwa ma za zadanie odfiltrowywać zanieczyszczenia z i zapobiegać zatkaniu układu. Gaźnik jest odpowiedzialny za dawkowanie mieszanki do silnika (podobną funkcję pełnią układy wtryskowe). 

Jak wybrać części do układu paliwowego do motocykli? 

Wybór odpowiednich części do układu paliwowego w motocyklu jest ważny dla prawidłowego działania silnika i bezpieczeństwa jazdy. Poniżej kilka wskazówek, które mogą Ci pomóc dobrać najlepsze elementy. 

  • Upewnij się, że kupujesz części od sprawdzonych producentów lub dystrybutorów.
  • Zwróć uwagę na kompatybilność części z modelem motocykla.
  • Zwracaj uwagę na jakość materiałów, z których są wykonane.
  • Sprawdź, czy komponenty są zgodne z normami i wymaganiami bezpieczeństwa.
  • Pamiętaj o odpowiednim serwisowaniu układu paliwowego i wymieniaj części w razie potrzeby.

Ile kosztują części do układu paliwowego do motocykli? 

Cena części do układu paliwowego w motocyklu zależy od wielu różnych czynników, takich jak marka i model jednośladu, rodzaj elementu poddawanego wymianie, a nawet jego producent. Najdroższą częścią układu paliwowego zwykle okazuje się pompa paliwowa, która może kosztować użytkownika nawet kilka tysięcy złotych. Koszt zaworu odpowietrzającego i dyszy paliwowej zazwyczaj nie przekracza kilkuset złotych. Do najtańszych w wymianie elementów należy filtr paliwa. Możemy go kupić nawet za kilka złotych, choć średnia cena renomowanych modeli to około 100 zł.