Cena



Opony / Felgi

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6010164

1 z 6 następna

Felgi, opony, dystanse do kół i akcesoria tuningowe

Tuning samochodu to wdzięczna sprawa. I nie chodzi tylko o tuning mechaniczny, ale też wizualny czy o modyfikacje zawieszenia, które potrafią diametralnie zmienić wygląd auta. Diametralnie, czyli pojazd będzie mógł wyróżniać się, na plus!, spośród tysięcy podobnych. Przygotowując się do tuningu czy rozważając kolejny etap, warto mieć na uwadze felgi i opony oraz inne elementy ściśle z nimi związane. Dystanse czy adaptery do alufelg mają spore znaczenie, podobnie jak wytrzymałe śruby do kół. O powodzeniu modyfikacji decydują zarówno efektowne felgi czy szerokie opony, jak i wspomniane detale, czyli elementy montażowe.

Opony sportowe

Opony sportowe nie tylko efektownie wyglądają, ale też zapewniają dużo lepszą przyczepność od klasycznych podczas jazdy z wysokimi prędkościami. Szczególnie na torze czy podczas rajdu da się wyczuć różnicę. Co ważne, różnica to nie tylko dodatkowa frajda z każdego pokonywanego odcinka prostej czy zakrętu, jak i zyski liczone w sekundach podczas rywalizacji. Decydując się na opony sportowe, warto mieć na uwadze, że ekstremalne modele ogumienia nie sprawdzą się podczas jazdy na co dzień. Na szczęście w Inter Cars możesz też kupić dobre opony do aut o podwyższonych osiągach, które będą zdawały egzamin na autostradzie czy w miejskim gąszczu. Wybór należy do Ciebie.

Felgi tuningowe

Obręcze z lekkich stopów nie tylko prezentują się efektownie, ale też mogą poprawić wydajność układu hamulcowego. Ponadto tuningowe alufelgi zazwyczaj są lżejsze od tradycyjnych (nie tylko stalowych), co przekłada się na mniejszą masę resorowaną, a to pozytywnie wpływa na pracę zawieszenia i opon. Felgi aluminiowe, które będą wykorzystywane w sporcie motorowym, mają nie tylko świetnie wyglądać, ale też być wytrzymałe. Tutaj nie powinno być zgody na kompromisy. Trzeba postawić na jakość, którą gwarantują takie marki, jak: IT Wheels, RC Design, Mak Wheels bądź Magma. 

Śruby, adaptery i dystanse do felg

Przygotowując się do modyfikacji auta, a tuning czy przystosowanie do warunków sportowej rywalizacji też trzeba uznać za modyfikację, należy zadbać o detale. Nie wystarczy przecież wybrać nowe opony sportowe i pasujące do nich alufelgi. Trzeba jeszcze sprawić, żeby całość, czyli koła, współgrały z elementami zawieszenia i układem kierowniczym. Wskazane jest zastanowić się, czy będę potrzebne dystanse do kół. Jeśli tak, to które? W jakim zakresie warto zwiększyć rozstaw kół: można nawet o ponad 100 mm (po 50-60 mm na jedną stronę). Kupując dystanse do felg aluminiowych, dobrze jest dobrać nowe śruby, o ile nie ma ich w zestawie. A są jeszcze też adaptery, pozwalające w sporym zakresie modyfikować rozstaw śrub. 

Warto pamiętać, że inne modyfikacje i inne części będą potrzebne w samochodzie przystosowanym do rywalizacji na torze czy w rajdzie, a inne, jeśli priorytetem jest efektowny wygląd. Ale Ty z pewnością dobrze o tym wiesz, skoro się tu znalazłeś. Dobierz odpowiednie opony sportowe, felgi, dystanse do kół czy śruby i ciesz się każdą minutą spędzoną za kółkiem Twojego wozu. To przecież jest najważniejsze!

Sekcja FAQ, czyli pytania o opony felgi tuningowe w pigułce

Czy opony na tor nadają się do jazdy na co dzień?

Opony sportowe wyczynowe nie nadają się do jazdy po mieście czy na autostradzie. Więcej: modele opon o stricte sportowej charakterystyce często nie mają drogowej homologacji. Ale trzeba dodać, że są też sportowe opony projektowane z myślą o użytkowaniu po drogach publicznych, oczywiście te mają stosowną homologację.

Jakie parametry mają opony sportowe?

Trzy najważniejsze wyróżniki opon sportowych (wyczynowych) to: bieżnik o charakterystycznym kształcie, maksymalizujący przyczepność na suchym (o ile nie jest mowa o oponach deszczowych), sztywna konstrukcja barków i zróżnicowane okna temperaturowe (poznające dopasować ogumienie do temperatury na torze czy specyfikacji zawodów).

Na co zwrócić uwagę, dopierając felgi?

Montując nowe felgi, trzeba przede wszystkim pamiętać o takich parametrach, jak: rozstaw i liczba śrub, średnica otworu centralnego oraz offset (ET, czyli współczynnik odsadzenia obręczy).