Końcówki drążków kierowniczych (znalezione 3554 wyników)

Sortuj:
Kryteria plasowania
Końcówka drążka kierowniczego LEMFOERDER 21193 01
Końcówka drążka kierowniczego LEMFOERDER 21193 01
Strona zabudowy: Lewa
Miejsce zabudowy: przód
127,98 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Końcówka drążka kierowniczego LEMFOERDER 15458 01
Końcówka drążka kierowniczego LEMFOERDER 15458 01
Strona zabudowy: Lewa
Miejsce zabudowy: przód
59,59 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Końcówka drążka kierowniczego LEMFOERDER 34464 01
Końcówka drążka kierowniczego LEMFOERDER 34464 01
Strona zabudowy: Prawa
Miejsce zabudowy: przód
264,70 zł/szt.
Produkt dostępny
Końcówka drążka kierowniczego LEMFOERDER 21194 01
Końcówka drążka kierowniczego LEMFOERDER 21194 01
Strona zabudowy: Prawa
Miejsce zabudowy: przód
127,98 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Końcówka drążka kierowniczego LEMFOERDER 28499 02
Końcówka drążka kierowniczego LEMFOERDER 28499 02
Strona zabudowy: Lewa/Prawa
Miejsce zabudowy: przód
144,22 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Końcówka drążka kierowniczego LEMFOERDER 35304 01
Końcówka drążka kierowniczego LEMFOERDER 35304 01
Strona zabudowy: Lewa
Miejsce zabudowy: przód
101,18 zł/szt.
Produkt dostępny
Końcówka drążka kierowniczego LEMFOERDER 33408 01
Końcówka drążka kierowniczego LEMFOERDER 33408 01
Strona zabudowy: Lewa
Miejsce zabudowy: przód
373,49 zł/szt.
Produkt dostępny
Końcówka drążka kierowniczego LEMFOERDER 31943 02
Końcówka drążka kierowniczego LEMFOERDER 31943 02
Strona zabudowy: Prawa
Miejsce zabudowy: przód
162,56 zł/szt.
Produkt dostępny
Końcówka drążka kierowniczego LEMFOERDER 31942 02
Końcówka drążka kierowniczego LEMFOERDER 31942 02
Strona zabudowy: Lewa
Miejsce zabudowy: przód
162,56 zł/szt.
Produkt dostępny
Końcówka drążka kierowniczego LEMFOERDER 35305 01
Końcówka drążka kierowniczego LEMFOERDER 35305 01
Strona zabudowy: Prawa
Miejsce zabudowy: przód
101,18 zł/szt.
Produkt dostępny
Polecamy
Końcówka drążka kierowniczego MOOG TO-ES-10633
Końcówka drążka kierowniczego MOOG TO-ES-10633
Strona zabudowy: Lewa
Miejsce zabudowy: Przód/Zewnątrz
146,80 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Polecamy
Końcówka drążka kierowniczego MOOG FD-ES-0334
Końcówka drążka kierowniczego MOOG FD-ES-0334
Strona zabudowy: Lewa/Prawa
Miejsce zabudowy: Przód/Zewnątrz
67,83 zł/szt.
Produkt dostępny
Polecamy
Końcówka drążka kierowniczego MOOG TO-ES-10634
Końcówka drążka kierowniczego MOOG TO-ES-10634
Strona zabudowy: Prawa
Miejsce zabudowy: Przód/Zewnątrz
146,80 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Polecamy
Końcówka drążka kierowniczego MOOG BM-ES-5601
Końcówka drążka kierowniczego MOOG BM-ES-5601
Strona zabudowy: Lewa
Miejsce zabudowy: Przód/Zewnątrz
126,48 zł/szt.
Produkt dostępny
Polecamy
Końcówka drążka kierowniczego MOOG FI-ES-2516
Końcówka drążka kierowniczego MOOG FI-ES-2516
Strona zabudowy: Lewa
Miejsce zabudowy: Przód/Zewnątrz
62,29 zł/szt.
Produkt dostępny

Końcówki drążka kierowniczego – ich rola w samochodzie  

Końcówki drążków kierowniczych to bardzo ważny element układu kierowniczego w każdym samochodzie, ponieważ łączą w sposób przegubowy końce drążka kierowniczego z piastą koła. Końcówka układu kierowniczego odpowiada także za prawidłowe utrzymanie geometrii w całym układzie zawieszenia. Następstwem tego jest to, że podczas jazdy koła są prawidłowo wycentrowane. Inną bardzo ważną funkcją końcówek w układzie kierowniczym jest umożliwienie skręcania kołami. 

Najprościej rzecz ujmując, końcówki drążków kierowniczych w bezpośredni sposób łączą kierownicę z kołami. Element ten, choć z pozoru niepozorny, ma bardzo duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Z racji na rolę końcówek w całym układzie należy regularnie sprawdzać ich stan techniczny i w razie konieczności dokonywać niezbędnej wymiany. Jest to element eksploatacyjny, który z czasem ulega zużyciu. Końcówka drążka kierowniczego ulega stosunkowo szybkiemu wykończeniu ze względu na stałą pracę pod dużymi obciążeniami. W celu wydłużenia ich żywotności nie zaleca się stosowania tanich zamienników, które zużywają się nawet dwa razy szybciej niż podzespoły dobrej jakości.  

Końcówki drążka kierowniczego – objawy zużycia 

Jednak kierowca nie jest skazany na niewiedzę odnośnie do odpowiedniego momentu wymiany. Istnieją pewne symptomy, które zwiastują zbliżającą się konieczność dokonania naprawy. Przede wszystkim zwróć uwagę na możliwie pojawiający się hałas w samochodzie. Może on być naprawdę intensywny i dokuczliwy, dlatego bardzo trudno jest go nie usłyszeć. Taki hałas oraz stukoty mogą wydobywać się z okolic komory silnika to najczęstszy objaw informujący o konieczności wymiany drążka kierowniczego. 

W razie wątpliwości warto wykonać prosty test. Należy przejechać się z niewielką prędkością po nierównej drodze. Idealna do tego celu może okazać się droga gruntowa. Zużyta końcówka drążka kierowniczego w takiej sytuacji będzie w charakterystyczny sposób hałasować. Jeżeli opisywana część jest nadmiernie wyeksploatowana, to z okolic przednich kół możesz usłyszeć charakterystyczne piski, nawet podczas postoju auta.  

Innym objawem zużycia jest także opóźniona reakcja układu kierowniczego na ruchy kierownicą oraz dużo gorsze wybieranie nierówności. Przekłada się to na bezpośrednie pogorszenie właściwości jezdnych całego auta. W sytuacji zużycia końcówki drążka istnieje, również ryzyko całkowitego braku reakcji samochodu na pracę kierownicy. Choć objawy uszkodzeń drążków kierowniczych są dość charakterystyczne, to w każdym aucie mogą objawiać się w nieco inny sposób np. poprzez luz, wibracje lub drżenie kierownicy 

W jaki sposób dbać o końcówki drążków kierowniczych?

Choć końcówki drążków kierowniczych należą do podzespołów eksploatacyjnych i z czasem ulegają zużyciu, to proces ten można nieco spowolnić. Należy jedynie unikać pewnych manewrów i zachowań, które mają negatywny wpływ. . Jeżeli często eksploatujesz auto w mieście, unikaj w miarę możliwości podjeżdżania pod wysokie krawężniki. Jeżeli musisz wykonać taki manewr, to w pierwszej kolejności wyhamuj odpowiednio samochód. Pod żadnym pozorem nie rób tego bez wytracenia prędkości.  

Innym zachowaniem, którego należy się wystrzegać, jest dynamiczne ruszanie samochodem na skręconych kołach. Przyspiesza to zużycie nie tylko samych końcówek, ale także innych elementów układu zawieszenia. Wystrzegaj się także kręcenia kierownicą podczas postoju auta. To również może mieć wpływ na zbyt szybkie zużycie elementów. 

Jednak największym wrogiem końcówek układu kierowniczego jest eksploatacja na dziurawych i nierównych drogach. Niestety takich dróg wciąż nie brakuje, więc jeżeli jesteś zmuszony z nich korzystać, rób to rozważnie, unikaj dziur oraz zachowuj odpowiednią prędkość do warunków panujących na drodze. 

Końcówki drążka kierowniczego – na co zwrócić uwagę podczas zakupu? 

Jeżeli masz podejrzenia, że drążki kierownicze w Twoim samochodzie wymagają wymiany, w pierwszej kolejności udaj się do warsztatu w celu sprawdzenia i postawienia odpowiedniej diagnozy. Jeżeli okaże, się, że końcówki drążków kierowniczych kwalifikują się do wymiany, to podczas zakupu wybieraj jedynie markowe części oferowane przez uznanych producentów. Kupno tańszych zamienników to tylko pozorna oszczędność, ponieważ takie części dużo szybciej ulegają zużyciu, co przekłada się na częstsze wymiany.  

Przed zakupem zapoznaj się ze specyfikacją techniczną danego produktu, a w szczególności zwróć uwagę na miejsce oraz stronę zabudowy, a także na wymiary. Istotne jest także to, czy dana część będzie pasowała do Twojego samochodu. Wszystkie niezbędne informacje znajdziesz w specyfikacji technicznej danego produktu, zamieszczonej na stronie opisu produktu. 

 


FAQ

Do czego służy końcówka drążka kierowniczego? 

Końcówki drążka kierowniczego są elastycznymi elementami drążka, które znajdują się na jego końcu – przy styku ze zwrotnicą koła. Pełnią ważną funkcję podczas prowadzenia pojazdu. To właśnie one umożliwiają skręcanie kół zgodnie z ruchem przekładni kierowniczej. Najprościej mówiąc – dzięki tym elementom samochód kieruje się tam, gdzie chcemy, żeby pojechał. 

Kiedy należy wymienić końcówkę drążka kierowniczego? 

Końcówka drążka kierowniczego jest elementem, który jest narażony na szybkie zużycie i częstą wymianę. Najczęściej po przejechaniu ok. 50-60 tys. km. Objawy, które mogą zwiastować problem z prawidłowym działaniem końcówki drążka kierowniczego, to przede wszystkim: 

  • hałas wydobywający się z okolic przednich kół – także w czasie postoju,
  • opóźniona reakcja skrętu kół,
  • wibracje, luzy i szarpanie kierownicy,
  • gorsze tłumienie drgań i nierówności jezdni.

Musisz jednak pamiętać, że wymienione objawy nie zawsze będą spowodowane awarią końcówki drążka kierowniczego. Czasami takie symptomy mogą oznaczać usterkę innych elementów układu jezdnego. Z tego względu, zanim postanowisz zakupić nową końcówkę, wykonaj diagnostykę pojazdu – samodzielnie lub w profesjonalnym zakładzie. 

Jak wybrać odpowiednią końcówkę drążka kierowniczego? 

Wybierając nowe końcówki drążka kierowniczego, zwróć koniecznie uwagę na ich długość. Musi być ona dokładnie taka jak w poprzednio założonych podzespołach do Twojego samochodu. Nawet niewielkie różnice ich mogą sprawić, że będziesz musiał ustawiać całą zbieżność kół na nowo.