Cena



Szerokość [mm]

Ilość sztuk w kpl. [szt.]

Rodzaj paliwa

Korek wlewu paliwa

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~7017000~602
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

1 z 4 następna

Korek wlewu paliwa – zabezpiecz swój zbiornik 

Paliwo w baku to stosunkowo cenny zasób, z pewnością nikt nie chce, by zostało skradzione, ani by ktoś miał możliwość dolania do niego niepożądanych substancji. Dlatego wlew powinien być chroniony.  

Współcześnie większość samochodów osobowych wyposażona jest w otwierane klapki wlewu paliwa z wnętrza auta. Istnieją również modele, w których korek nie występuje. Jednak w wielu starszych autach i niektórych współczesnych samochodach dostawczych zabezpieczenie zbiornika stanowił właśnie korek do wlewu paliwa z wkładką zamka, zamykany na kluczyk.  

Korek zbiornika paliwa często jest gubiony przez roztargnienie czy nieuwagę. Kierowcy zapominają zakręcić go na miejsce i zostawiają go na stacji paliw. Niezabezpieczenie zbiornika paliwowego powoduje, że dostęp do niego mają inne osoby. W przypadku samochodów z korkiem bez klapki jazda z otwartym wlewem paliwa grozi przedostaniem się do zbiornika brudu, błota czy wody. Za brak zamknięcia zbiornika nie grozi mandat, chyba że prowadzi to do wycieków. 

Korek do baku paliwa zapobiega także odparowywaniu benzyny i powoduje, że zbiornik będzie permanentnie zapowietrzony, co może prowadzić do problemów tłoczeniem paliwa przez pompę. Może spowodować to nieprawidłową pracę układu zasilania i zwiększenie zużycia paliwa. Chociaż parowanie benzyny jest na tyle wolne, że nie odczujesz go „w portfelu”, to opary zanieczyszczają środowisko. Nie bez powodu nowoczesne auta nie są wyposażone w zewnętrzne odpowietrzniki zbiorników, a w zawory zwrotne par paliwa. Parowanie benzyny jest jednym z głównych przyczyn zanieczyszczenia powietrza węglowodorami. 

Ważniejsze jest, by pamiętać o zabezpieczeniu gniazda zbiornika LPG. Jeżeli dojdzie do jego zanieczyszczenia, może spowodować to problemy z tankowaniem, ponieważ wlew gazowy wyposażony jest w zaworek, który może się zablokować. 

Jak dobrać korek do wlewu paliwa? 

Jeżeli zgubiłeś lub zniszczyłeś swój korek wlewu paliwa, powinieneś zakupić nowy. Nie jest to zadanie trudne, korki są łatwo dostępne w szerokim zakresie wymiarów i typów.  

Większość samochodów wyposażona jest w uniwersalnykorek wlewu paliwa. Jednak istnieją też ich typy. Różnią się średnicą. Standardowo wynosi ona 60 mm, ale może mieścić się również w granicach od 40 do 80 mm.  

Niektóre modele aut, na przykład Renault Kangoo pierwszej generacji czy niektóre wersje Forda Transita IV i V, wyposażono w korek do baku paliwa o nietypowym kształcie. W wymienionych autach korek jest owalny, przez co w razie potrzeby należy kupić część konkretnie pasującą do modelu.  

Zamiennik korka wlewu paliwa z zamkiem otwierany jest własnym kluczykiem, w odróżnieniu od korków oryginalnych. Jeżeli chcesz mieć możliwość dostosowania zamka w korku do kluczyka auta, musisz zdecydować się na zakup elementu identycznego z oryginalnym, wykonanym dla danego modelu. Jeśli masz stary korek, możesz przełożyć z niego zamek. W przypadku gdy go zgubiłeś, musisz przestawić zapadki zamka w taki sposób, by pasowały do Twojego klucza. Korki uniwersalne zwykle wyposażone są w zamki, których nie są kompatybilne z kluczykiem stacyjki.  

Korek wlewu paliwa powinien być wyposażony w uszczelkę gumową, która zabezpiecza karoserię przy wlewie przed zarysowaniem i zapobiega ulatnianiu się oparów paliwa. Warto także zwrócić uwagę, czy od wewnętrznej strony korka umieszczono zabezpieczenie przed zgubieniem w postaci plastikowej tasiemki. Dzięki niej ryzyko pozostawienia korka na stacji benzynowej będzie znikome. 

Korki gniazda LPG są uniwersalne i obecnie najczęściej spotykane są instalacje z wlewem M10, M12 i M14. W Polsce na większości stacji obowiązuje standard M10, dlatego jest to najpopularniejsza średnica gniazda i korka.  

Kup korek wlewu paliwa, uniknij kłopotów 

W autach, w których możliwe jest dostanie się do wlewu paliwa od zewnątrz, brak korka to proszenie się o kłopoty. Każdy może wlać lub wsypać, choćby dla głupiego żartu, cokolwiek sobie wymyśli. Wsypanie piachu czy cukru całkowicie zapcha układ paliwowy i uniemożliwi jazdę, zaś wlanie wody może doprowadzić do zniszczenia silnika, szczególnie w przypadku jednostek wysokoprężnych, gdzie zasilanie paliwem z wodą powoduje uszkodzenia układu korbowo-tłokowego.  

Dlatego jeżeli zgubisz lub uszkodzisz korek, powinieneś bez zwłoki zakupić nowy. Dzięki temu nie będziesz musiał się martwić o zawartość swojego zbiornika za każdym razem, gdy parkujesz w miejscu publicznym. To znacząco podniesie Twój komfort psychiczny i bezpieczeństwo. 

Korek zbiornika paliwa to pozornie mało istotny element samochodu, ale jego brak może spowodować bardzo poważne konsekwencje. Dlatego jeżeli potrzebujesz korka, już teraz kup go w Inter Cars, gdzie zapewniony jest największy wybór części od sprawdzonych producentów.  

FAQ

Jak odkręcić korek wlewu paliwa? 

Aby odkręcić korek wlewu paliwa, postępuj według poniższych wytycznych: 

  • Zlokalizuj pokrywę zbiornika. Najczęściej znajduje się ona po przeciwnej stronie niż kierownica, na zewnętrznej części nadkola lub tylnej lampy.
  • Otwórz przednie drzwi samochodu i przesuń dźwignię otwierającą pokrywę zbiornika paliwa. Może to być też przycisk lub klucz.
  • Przytrzymaj korek wlewu paliwa i obróć go przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. W przypadku, gdy jest szczelnie zamknięty, możesz odczuć opór podczas obracania. W takiej sytuacji spróbuj lekko pociągnąć lub pchnąć korek w dół. Następnie ponownie go obróć.
  • Po odkręceniu korka odłóż go w bezpieczne miejsce, np. na pokrywie wlewu paliwa.

Przed odkręceniem korka upewnij się, że silnik nie jest uruchomiony. Ważne jest to, aby w przypadku pojawienia się iskry nie doszło do zapłonu. 

Czym grozi jazda bez korka wlewu paliwa? 

Jazda bez korka wlewu paliwa może grozić wieloma niebezpieczeństwami. Pierwszym z nich jest wyciek paliwa. Poważniejszym problemem może okazać się uszkodzenie układu paliwowego. Do zbiornika mogą przedostać się zanieczyszczenia, takie jak kurz, piasek lub liście, co może prowadzić do usterek pompy paliwowej, wtryskiwaczy lub filtrów paliwa. Przy okazji jazdy bez korka zabezpieczającego wlew paliwa, możesz napotkać problemy z zapłonem. W związku z tym, aby uniknąć powyższych niebezpieczeństw, zawsze należy upewnić się, że korek wlewu paliwa jest prawidłowo zamocowany przed rozpoczęciem jazdy. 

Jak dobrać korek wlewu paliwa? 

Aby dobrać odpowiedni korek wlewu paliwa, należy wziąć pod uwagę kilka czynników, takich jak marka i model samochodu czy rozmiar korka, który powinien pasować idealnie do wlewu. Element może być wykonany z tworzywa sztucznego lub metalu. Najczęściej stosuje się te pierwsze. Ważne jest, aby korek nie zniekształcał się i nie przeciekał podczas zmiennych warunków atmosferycznych i przy tym zachowywał całkowite uszczelnienie. Większość korków paliwa jest uniwersalnych. Ich standardowe średnice mają średnicę 55-57 mm lub 58-60 mm wraz z gwintem.