Cena



Wysokość [mm]

Średnica zewnętrzna [mm]

Średnica wewnętrzna [mm]

Z odpowietrzeniem

Korek zbiorniczka wyrównawczego płynu

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6917000~22
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Korek zbiorniczka wyrównawczego – ważny element układu chłodzenia 

Układ chłodzenia ma za zadanie zapobiegać wzrostowi temperatury silnika ponad jego maksymalną wartość i utrzymywać ją w optymalnym zakresie 90 st. C do 100 st. C. Jego prawidłowe funkcjonowanie jest niezbędne do osiągnięcia przez silnik odpowiednich warunków pracy. 

Korek zbiorniczka wyrównawczego to mały element znajdujący się w układzie chłodzenia, który odgrywa niezwykle ważną funkcję. Ta niewielka część jest niestety lekceważona przez kierowców. To błąd, ponieważ korek zbiorniczka płynu chłodniczego ma za zadanie szczelnie zamknąć wlew chłodnicy i utrzymywać zalecane ciśnienie w układzie chłodzenia. W przypadku wzrostu ciśnienia to właśnie korek zbiornika wyrównawczego odprowadza jego nadmiar.  

Uszkodzony korek do zbiorniczka wyrównawczego nie tylko nie zapewnia szczelności układu, ale też nie utrzymuje w nim ciśnienia, co znacznie pogarsza sposób działania chłodnicy i współpracujących z nią komponentów. W skrajnych przypadkach przyczynia się do awarii silnika.  

Korek zbiorniczka wyrównawczego w sklepie Inter Cars 

Części zamienne do samochodów osobowych, ciężarowych czy motocykli, akumulatory, opony – wszystko to i jeszcze wiele więcej znajdziesz w asortymencie sklepu Inter Cars. W tej kategorii przygotowaliśmy dla Ciebie korki zbiorniczka wyrównawczego od czołowych producentów jak: Colorstat by Vernet, Blic, Motorad, Triclo czy Hans Pries. Dostępne są one w wielu rozmiarach, abyś mógł je jak najlepiej dopasować do kształtu i średnicy wlewu do chłodnicy.  

Korek zbiornika wyrównawczego zazwyczaj nie jest drogi. Gdybyś miał problem z wyborem odpowiedniego korka zbiorniczka wyrównawczego, skontaktuj się z pracownikami naszego sklepu. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży motoryzacyjnej mają oni szeroką wiedzę na temat części zamiennych. Układy chłodzenia to ich specjalność. Zatem sprawnie dobiorą korek zbiorniczka wyrównawczego do auta, którym jeździsz.

Korek do zbiorniczka wyrównawczego – objawy jego uszkodzenia 

Uszkodzone korki zbiorniczka wyrównawczego dają bardzo charakterystyczne objawy, których nie sposób przeoczyć. Pierwszym zauważalnym symptomem są niekontrolowane wzrosty temperatury pracy silnika i jego przegrzewanie się.  Jeśli podczas jazdy wskazówka miernika przesuwa się blisko czerwonego pola, to znak, że układ chłodzenia w pojeździe jest niesprawny. Zalecaną w takiej sytuacji czynnością jest dokładne sprawdzenie chłodnicy oraz elementów przyłączeniowych układu pod kątem wycieków. Należy zmierzyć poziom płynu chłodniczego i przyjrzeć się, w jakim stanie jest korek zbiorniczka wyrównawczego. Być może wina leży po jego stronie. 

Korek zbiorniczka wyrównawczego – jak sprawdzić jego szczelność? 

Poprawnie działający korek zbiorniczka płynu chłodniczego utrzymuje prawidłowe ciśnienie w układzie chłodzenia. Niestety ten element ulega rozszczelnieniu poprzez uszkodzenia mechaniczne bądź zużycie eksploatacyjne i właśnie wtedy ciśnienie w układzie jest niewłaściwe. 

Warto też regularnie odkręcać korek zbiornika wyrównawczego i dokładnie mu się przyjrzeć. Jeśli na jego powierzchni zauważysz pęknięcia, to znak, że wymaga on wymiany. Sam wygląd korka to nie wszystko – zwróć uwagę na zintegrowane z nim uszczelki, bo to właśnie one są najczęściej odpowiedzialne za nieszczelności. Szukając powodu awarii w układzie chłodzenia, dobrze jest sprawdzić także zawory ciśnieniowe korka – zarówno upustowy, jak i próżniowy. Jeśli podnoszą się i wracają do pozycji wyjściowej, to znak, że są w dobrym stanie. 

Wymieniając uszkodzony korek na nowy, koniecznie sprawdź, w jakim stanie jest chłodnica. Uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego mógł doprowadzić do powstania zbyt wysokiego ciśnienia, który spowodował pęknięcia w chłodnicy, które ostatecznie mogły spowodować wyciek płynu chłodniczego.  

W niektórych warsztatach samochodowych można wykonać próbę szczelności korka zbiornika wyrównawczego. Test szczelności korka wymaga jednak odpowiednich narzędzi i nie każdy serwis świadczy tę usługę.  

Korek zbiorniczka wyrównawczego – dlaczego należy o niego dbać? 

Nieszczelne korki zbiorniczka wyrównawczego, a także korki paliwa czy wlewu oleju, bardzo często ulegają uszkodzeniom i są narażone na powstanie nieszczelności. Musisz pamiętać o regularnym sprawdzaniu, bo to właśnie te niewielkie elementy blokują dostęp nieczystości do układów chłodzenia, paliwa czy oleju. Nowe korki od ręki kupisz w sklepie Inter Cars. Mocno wyeksploatowany korek zbiorniczka wyrównawczego przestaje prawidłowo spełniać swoją funkcję. Do wnętrza chłodnicy zaczynają przedostawać się drobinki kurzu i pyłu. Uszkodzenia powstałe z tego powodu mogą być bardzo kosztowne w naprawie, dlatego w razie zauważenia niepokojących objawów ze strony układu chłodzenia, koniecznie sprawdź stan korka zbiorniczka wyrównawczego. 

Sekcja FAQ

Do czego służy korek zbiorniczka wyrównawczego? 

Korek zbiorniczka wyrównawczego służy do zabezpieczenia pojazdu przed wyciekiem płynu chłodniczego lub innej cieczy z układu chłodzenia silnika samochodowego. W jaki sposób następuje ta ochrona? Element wyrównuje ciśnienie i poziom płynu chłodzącego w silniku. Pozwala to na prawidłowe funkcjonowanie i utrzymanie optymalnej temperatury pracy całej jednostki napędowej. 

Kiedy należy wymienić korek zbiorniczka wyrównawczego? 

Korek zbiorniczka wyrównawczego powinno się wymienić co ok. 2-3 lata lub co 60-80 tys. km przebiegu. Jeśli jednak zauważysz, że element jest uszkodzony, pęknięty, zdeformowany lub zauważalnie zużyty, należy go natychmiast zastąpić nowym. Nieprawidłowe działanie korka zbiorniczka może prowadzić do przegrzania silnika, uszkodzenia układu chłodzenia i innych poważnych problemów. Dlatego zaleca się regularne sprawdzanie jego stanu i wymianę w ramach planowanej konserwacji samochodu. 

Jak dobrać korek zbiorniczka wyrównawczego? 

Należy wybrać korek pasujący do konkretnego modelu pojazdu. Korek zbiorniczka wyrównawczego powinien mieć również odpowiednie ciśnienie otwarcia, które musi być zgodne z wymaganiami producenta samochodu.