Filtry Wyczyść filtry

Szerokość

×

Wysokość

×

Średnica

×

Sezon

×

Indeks prędkości

×

#

×

Producent/Klasa

×
Klasa Premium
Klasa Średnia
Klasa Ekonomiczna

Cena


Bieżnikowana

Technologia jazdy po przebiciu

Run On Flat

Opona wzmocniona

Typ wzmocnienia

Oznaczenie M+S

Tak PROFIL

Nie wybrano żadnego pojazdu


1 z 8 następna

Opony bieżnikowane Collin’s i Profil 

Opony bieżnikowane, znane też jako nalewki, to ciekawa opcja dla kierowców, którzy nie chcą przepłacać przy wymianie ogumienia. Pierwsze skojarzenie z oponami regenerowanymi to auta ciężarowe czy autobusy. Jednak okazuje się, że także w przypadku aut osobowych można znaleźć firmy zajmujące się profesjonalną produkcją opon bieżnikowanych. Także w Polsce, gdzie od 1984 prężnie działa Profil, który oferuje „nalewki” i pod tą nazwą, i jako Collin’s. Obie marki są dobrze znane wulkanizatorom oraz zwolennikom opon regenerowanym. To nie dziwi, bo i opony zimowe, i letnie, i całoroczne Collin’s i Profil znane są z odpowiedniej jakości oraz trwałości.

Jak przebiega produkcja opon-nalewek?

Bazą dla opon Profil i Collin’s jest najczęściej ogumienie premium (ewentualnie medium). Dlaczego takie? Bo jest najbardziej zaawansowane technologicznie, trwałe i wykonane ze sporym naddatkiem materiałowym. W najdroższych oponach stosuje się zaawansowane i wytrzymałe wzmocnienia boków i konstrukcji, które znacznie przewyższają trwałością sam bieżnik. 

Aby opona mogła zostać poddana regeneracji, wcześniej jest dokładnie sprawdzana pod kątem widocznych i niewidocznych gołymi oczyma uszkodzeń oraz ewentualnych wad konstrukcyjnych. Dopiero po przejściu weryfikacji zostaje z niej zdarty stary bieżnik. W jego miejsce nakłada się, w wysokiej temperaturze – w procesie wulkanizacji – nowy wzór bieżnika. Co istotne, w oponach-nalewkach Collin’s czy Profil nowy bieżnik jest znacznie głębszy niż w ogumieniu nowym. Różnice rzędu 3 mm przekładają się na zwiększone o co najmniej kilkanaście tysięcy kilometrów przebieg. Trzeba jeszcze dodać, że w oponach regenerowanych stosuje się wzory bieżnika znane z najlepszych opon premium. To ważna zaleta. 

Opony letnie bieżnikowane

Jeśli należysz do zwolenników sezonowej zmiany ogumienia i nie chcesz wydawać dużych pieniędzy, i jednocześnie nie masz zaufania do tzw. chińskich opon, to bieżnikowane opony letnie będą dobre dla Ciebie. Collin’s i Profil mają spory wybór zarówno do nowszych modeli aut, jak i konstrukcji sprzed kilku dekad. Są tu też mniej popularne rozmiary.

Zimowe opony bieżnikowane

Ogromną zaletą zimowego ogumienia bieżnikowanego jest głębokość bieżnika. 9-10 mm w regenerowanych oponach przekłada się na znakomitą przyczepność na śniegu i błocie pośniegowym. Zatem jeśli mieszkasz gdzieś na południu Polski i często jeździsz po nieodśnieżonych trasach, docenisz je.

Opony całoroczne regenerowane

Ostatnie lata to coraz większa popularność ogumienia całorocznego. I jeśli należysz do zwolenników tej opcji i lubisz oszczędzać, to bieżnikowane opony wielosezonowe są dla Ciebie niezłym pomysłem. Docenisz nie tylko niską cenę, ale też przyczepność na gorszych nawierzchniach. 

Sekcja FAQ, czyli opony bieżnikowane w skrócie

Opony bieżnikowane zamiast używanych?

Zanim na regenerowaną oponę zostanie założony nowy bieżnik, jest ona sprawdzana pod kątem ewentualnych uszkodzeń, także niewidocznych gołymi oczami. Weryfikowana jest też sztywność. I dopiero po pozytywnej ocenie przystępuje się do zdzierania starego bieżnika i nakładania nowego. Na końcu jeszcze nanosi się oznaczenia, takie jak: rozmiar, indeks prędkości czy indeks nośności. Natomiast zakup używanych to ryzyko trafienia na opony z niewidocznymi uszkodzeniami czy odkształceniami, które nie gwarantują odpowiedniego poziomu wygody i bezpieczeństwa.

Opona-nalewka czy nowa?

Opony bieżnikowane osobowe to opcja dla osób, których budżet nie pozwala na zakup nowego kompletu markowego ogumienia. Po tzw. nalewki chętnie sięgają też kierowcy, którzy nie mają zaufania do najtańszych nowych opon, których nazwy niewiele im mówią.

Jakie opony regenerowane można kupić?

Do samochodów osobowych można zamówić zarówno regenerowane opony zimowe, jak i opony letnie. Są też opony całoroczne. Kwestia wyboru zależy od indywidualnych preferencji.