Cena



Opony zimowe SUV/4x4 bieżnikowane

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~5010112~91927
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Opony bieżnikowane zimowe SUV i 4x4

Opony bieżnikowane zimowe to interesująca alternatywa, skierowana także do właścicieli samochodów typu SUV czy crossover (także z napędem na cztery koła). Jeżeli szukasz alternatywy dla ogumienia mało znanych marek i jednocześnie nie chcesz wydawać dużych sum na opony, to bieżnikowane ogumienie zimowe SUV i 4x4, jest optymalnym rozwiązaniem. Opony nalewki zimowe mają sporo zalet – największą jest aspekt finansowy. Kolejny to wystarczający poziom bezpieczeństwa i komfortu na co dzień.

Jakie cechy mają opony bieżnikowane zimowe SUV?

Jednym z wyróżników opon SUV i 4x4 jest zwiększona wytrzymałość na uszkodzenia mechaniczne oraz wyższą masę. SUV-y z napędem na jedną oś i 4x4 są cięższe od osobowych odpowiedników. Nie dziwi, że muszą mieć opony z odpowiednim indeksem nośności – wyższym niż dla sedanów, hatchbacków i kombi. Co najmniej równie istotne jest zapewnienie marginesu bezpieczeństwa w zmiennej, zimowej rzeczywistości. Regenerowane opony zimowe powstają z mieszanki odpornej na działanie niskich temperatur (zachowują elastyczność także w ujemnych temperaturach) oraz sprawdzają się na zróżnicowanych nawierzchniach. Błoto pośniegowe, śnieg, oblodzony asfalt – zimowy bieżnik z lamelami i nacięciami jest gwarancją dopasowania do niesprzyjających warunków drogowych. 

Jak przebiega regeneracja opon zimowych?

Bazą jest markowa opona zimowa, którą sprawdza się pod kątem wyeliminowania ewentualnych uszkodzeń. Kolejny etap to badanie sztywności. Krok numer trzy to zdzieranie starej warstwy bieżnika. W bieżnikowaniu na gorąco na przygotowaną pod nowy bieżnik bazę nakłada się warstwę gumy o odpowiedniej elastyczności. Podczas procesu wulkanizacji trwale łączy się oponę bazową z gumą. Następnie nakłada się warstwę bieżnika – jako wzorce służą najlepsze opony zimowe renomowanych producentów premium. Ostatnim etapem jest naniesienie oznaczeń na boku opony: rozmiaru, indeksu nośności czy indeksu prędkości.

FAQ

Jaka jest głębokość bieżnika w oponach bieżnikowanych?

Zazwyczaj opony bieżnikowane mają głębszy bieżnik niż opony nowe. Różnica wynosi 2-3 mm na korzyść regenerowanych.

Czy opony bieżnikowane są ekologiczne?

Dzięki temu że do produkcji opon bieżnikowanych wykorzystuje się nieuszkodzoną warstwę nośną ogumienia z zużytym bieżnikiem, ogranicza się ilość odpadów. Atutem jest też niższy ślad węglowy – ogumienie regenerowane powstaje w lokalnych polskich zakładach, więc ogranicza się transport na znaczne odległości, co może mieć miejsce w przypadku nowych opon importowanych z Azji czy z Europy.

Opony bieżnikowane czy używane?

Polecamy pierwszą opcję. Wynika to z faktu, że używane ogumienie może mieć niewidoczne gołym okiem uszkodzenia struktury oraz mogło być przechowywane w niewłaściwych warunkach.