Cena



Opony / Felgi / Akcesoria

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~5090008

1 z 796 następna

Opony i felgi na każdą porę roku – sprawdź, co znajdziesz w Inter Cars 

Inwestycja w opony i felg to inwestycja w bezpieczeństwo. Oczywiście podstawą są opony odpowiednio dobrane do pory roku, stylu jazdy i samochodu. Ale też nie można zapominać o roli, jaką pełnią felgi. Aluminiowe – owszem, kuszą walorami estetycznymi, ale też mają niebagatelny wpływ na bezpieczeństwo i komfort. Felgi stalowe też zasługują na uwagę, choćby jako element zestawu złożonego z obręczy i ogumienia zimowego. 

Spora grupa kierowców decyduje się na opony i felgi w komplecie. Tutaj należy rozumieć jako zestaw skompletowany przez nabywcę. To wygodne rozwiązanie, szczególnie kiedy wymiana opon i felg zostanie wykonana w tym samym, zaufanym, warsztacie wulkanizacyjnym.

Opony – letnie, zimowe i całoroczne

Dziś już nikogo nie dziwi konieczność dopasowania opon do pory roku. Co ciekawe, nawet świadomi kierowcy coraz chętniej sięgają po opony całoroczne. Stanowią one nawet przeszło 20 proc. rynku i należy się spodziewać, że wzrost będzie kontynuowany. Pojawia się pytanie, dlaczego opony wielosezonowe wróciły do łask? Są dwie główne przyczyny. Pierwszą są zmiany klimatyczne (coraz łagodniejsze zimy i tzw. przejściowe pory rok). Drugą wyraźnie zwiększona jakość opon całorocznych, które gwarantują coś więcej niż minimum w każdych warunkach pogodowych. 

Oczywiście mimo popularności opon wielosezonowych nadal wielu kierowców preferuje dwa komplety. To też dobre rozwiązanie, polecane szczególnie osobom mieszkającym na terenach podgórskich i górskich. Kolejną grupą, dla której sezonowa wymiana kół to optymalna opcja, są właściciele aut z mocniejszymi silnikami. Niekoniecznie w topowych wersjach, ale kierowcy lubiący czerpać przyjemność z jazdy. 

Opony premium, medium i budżetowe

Rozmiar, indeksy nośności i prędkości – dobierając opony samochodowe, warto wziąć jeszcze uwagę podział na segmenty. Standardowo ogumienie dzieli się na trzy segmenty: premium, medium i budżet. Warto dodać, że są opony, które balansują między wspomnianymi segmentami – są w tej grupie choćby opony Nokia (coraz częściej zaliczane do segmentu premium) czy opony Hankook (sytuacja analogiczna). 

Opony premium w ofercie Inter Cars

Jak przystało na dobry sklep motoryzacyjny, w Inter Cars jest szeroka oferta opon premium. Do wyboru są takie marki, jak: Michelin, Continental, Dunlop, Goodyear, Pirelli, Vredestein, Bridgestone czy Yokohama. Komu warto polecić ogumienie wspomnianych marek? Przede wszystkim właścicielom nowoczesnych aut, wyposażonych w mocne silniki.

Opony premium zazwyczaj zajmują najwyższe noty w niezależnych testach. Są też, co zrozumiałe, najdroższe. Ale są i wyjątki, bo np. opony Yokohama często kosztują podobnie co ogumienie klasy średniej (te same: rodzaj, rozmiar i indeksy).

Opony medium w Inter Cars

Opony medium stanowią interesującą alternatywę dla obu pozostałych segmentów. Często marki powiązane są kapitałowo i technologicznie z największymi gigantami, co pozwala czerpać z ich dorobku. Kleber – należy do Michelin. Firestone – technologie Bridgestone. Semperit – Continental, Fulda – Goodyear, Uniroyal – Continental… Są też firmy niezależne, produkujące dobre opony letnie, zimowe i całoroczne. Do tej grupy trzeba zaliczyć takie brandy, jak: koreańskie Kumho czy Nexen.

Opony budżetowe w katalogu Inter Cars

Opony segmentu budżetowego to opcja polecana kierowcom o spokojnym i umiarkowanym temperamencie za kółkiem. To rozwiązanie atrakcyjne cenowo i nadal dużo lepsze niż zakup opon bieżnikowanych czy używanych. Podobnie jak w przypadku opon medium, także produkty klasy ekonomicznej, często korzystają z rozwiązań marek premium. Kilka przykładów: Dębica – Goodyear, Kormoran – Michelin, Barum – Continental, Apollo – Vredestein, Kelly – Goodyear, Sava – Goodyear, Laufenn – Hankook. Są też tanie opony niezależnych producentów. W Inter Cars tę grupę reprezentują choćby: Trazano, Ovation czy Aplus.

Warto wspomnieć, że w ofercie Inter Cars są też opony bieżnikowane. Ten rodzaj ogumienia to opcja dla najbardziej oszczędnych, do tego spokojnie jeżdżących kierowców. Ale uwaga – opony bieżnikowane są też propozycją dla miłośników driftu, bowiem zazwyczaj mają dużo głębszy bieżnik niż nieregenerowane, co w tym przypadku jest niezaprzeczalnym atutem.

Felgi

Oferta Inter Cars obejmuje też felgi. Powodzeniem cieszą się zarówno felgi aluminiowe (ze stopów lekkich), jak i felgi stalowe. Gama obejmuje szeroką paletę rozmiarów i modeli. 

Przy wyborze felg, należy zwrócić szczególna uwagę na następujące parametry:

  • szerokość obręczy (felga nie może wystawać poza błotnik);

  • średnica obręczy (zbyt duża będzie wymagać ogumienia o bardzo niskim profilu, zbyt mała nie da się zamontować felgi);

  • ET (odsadzenie, znane też niekiedy jako osadzenie, inaczej offset) – parametr informujący o odległości między płaszczyzną mocowania felgi a piastą; od tego parametru zależy, czy koło będzie bardziej schowane w nadkolu czy też wysunięte bliżej zewnętrznej krawędzi błotnika;

  • rozstaw śrub: to nic innego, jak odległość (podawana w mm) pomiędzy otworami montażowymi;

  • średnica otworu centrującego; można ją modyfikować (jeśli będzie za duża) z wykorzystaniem pierścieni centrujących; przy zbyt małej obręcz nie będzie odpowiednio przylegać do piasty.

FAQ

Kiedy warto kupić opony całoroczne?

Opony wielosezonowe to opcja polecana kierowcom, którzy rocznie pokonują nie więcej niż 15 tys. km. Ten rodzaj szczególnie dobrze sprawdza się jako opony do aut poruszających się głównie w ruchu miejskim, na szybko odśnieżonych drogach. Co ciekawe, ogumienie wielosezonowe zyskuje też na popularności wśród osób świadczących usługi taksówkarskie. Dla tej grupy kierowców każda dodatkowa (sezonowa) wizyta w warsztacie to strata cennego czasu. Do tego przy oponach całorocznych odpadają koszty sezonowej wymiany i ewentualnej kalibracji czujników ciśnienia.

Jakie felgi wybrać na zimę?

Przez lata na zimę polecano wyłącznie felgi stalowe. Obecnie natomiast markowe obręcze z aluminium są równie odporne na zimowe warunki jak stalowe odpowiedniki. Zatem wybór to kwestia indywidualna.

Jak często sprawdzać ciśnienie w oponach?

Jeżeli opony nie mają więcej niż pięć lat, ciśnienie powinno się sprawdzać raz w miesiącu Starsze ogumienie będzie wymagać nieco częstszej kontroli. Co oczywiste, warto też weryfikować stan ciśnienia w kołach przed każdą dłuższą podróżą (choćby wakacyjną).