Cena



Miejsce zabudowy

5834
5844
3258
2608

Długość [mm]

Średnica zewnętrzna [mm]

Liczba piór [szt.]

Długość 2 [mm]

Miejsce zabudowy 2

Szerokość [mm]

Sprężyna zawieszenia

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6010004~188

1 z 196 następna

Sportowe sprężyny obniżające

Czy wiesz, że obniżające sprężyny to często jeden z pierwszych kroków tuningu wizualnego i mechanicznego? Z jednej strony zawieszone niżej, sztywniejsze samochody, sprawnie pokonują łuki czy zakręty, a z drugiej zyskują bardziej rasowy wygląd.

Jak wybrać sprężyny pasujące charakterem do auta i stylu jazdy?

Przed zakupem sprężyn powinno się rzetelnie sprawdzić wariant modelowy oraz wersję silnikową samochodu. Tylko to jest gwarancją optymalnego dopasowania. W zależności od nadwozia lub jednostki napędowej polecane są sprężyny obniżające, które różnią się charakterystyką pracy. Co ciekawe, chociażby samochody typu kombi z racji bardziej obciążonego tyłu potrzebują zdecydowanie twardszych sprężyn z tyłu, z drugiej strony wersje wyposażone w większe i tym samym cięższe silniki (V6, V8) wymagają twardszych sprężyn przednich. Także w wielu autach z silnikiem Diesla lepiej z przodu sprawdzą się sztywniejsze sprężyny: silnik wysokoprężny jest zazwyczaj sporo cięższy od benzynowego o porównywalnej mocy. Takie zróżnicowanie przekłada się na wielkość asortymentu. Dlatego w naszym sklepie znajdziesz nawet po kilkanaście propozycji sprężyn obniżających, które pasują do jednego modelu (tej samej generacji).

Co istotnie, czołowi producenci, tacy jak np. Eibach, podają zakres obniżenia nadwozia, biorąc pod uwagę nominalne wartości katalogowe konkretnej wersji silnikowej. Trzeba to mieć na uwadze, ponieważ wraz z upływem czasu i liczbą przejechanych kilometrów sprężyny „ugniatają” się, co z kolei prowadzi do obniżenia nadwozia oraz zmienia charakterystykę pracy zawieszenia na bardziej miękką (w teorii bardziej komfortową).

Eibach Pro-Kit oraz Sportline

Dlaczego właśnie opis oferty firmy Eibach zajmiuje tak dużo miejsca? To proste: niemiecka marka jest niekwestionowanym liderem na rynku i oferuje ogromną gamę sprężyn obniżających. Sprężyny Eibach Pro-Kit gwarantują obniżenie o około 25 mm od wartości nominalnych.  Trafiają więc w gusta kierowców, którzy szukają bezpiecznego kompromisu pomiędzy sportową a komfortową jazdą. W większości przypadków sprężyny obniżające Pro-Kit nie wymagają wymiany amortyzatorów na sportowe odpowiedniki. Dlatego też zdają egzamin  również na imprezach sportowych, gdzie auta poruszają się po nierównym podłożu (np. KJS lub rally cross). 

Sprężyny Sportline pozwalają na większe obniżenie nadwozia, nawet do 50 mm od wartości katalogowych. Porównując je do serii Pro-Kit, widać, że są dużo bardziej bezkompromisowe. Obniżenie nadwozia idzie w parze ze znacznie twardszą charakterystyką, co jednocześnie wymaga użycia sportowych, krótszych amortyzatorów (np. Bilstein z serii B8). Sprężyny Eibach Sportline z można używać w sporcie motorowym, chociażby podczas zawodów typu time cttack i track day

Ciekawostką jest fakt, że niemiecka marka ma też cod dla fanów off-roadu. Tą propozycja są sprężyny podwyższające Eibach Pro-Lift, które zostały opracowane z myślą  o crossoverach czy SUV-ach oraz w autach stricte terenowych. W tym przypadku zwiększenie prześwity pozwala na sprawniejszą jazdę w terenie, natomiast twardsza charakterystyka pracy zwiększa ładowność, co przekłada się na możliwość zabrania dodatkowego ekwipunku. 

FAQ 

Które sprężyny wybrać, jeżeli priorytetem jest komfort?

Proponujemy sprężyny serii Pro-Kit, świetnie sprawdzają się ze sprawnymi seryjnymi amortyzatorami. To ogromny atut, bo koszt modyfikacji jest stosunkowo niski.

Jakie sprężyny sprawdzą się podczas track day

Warto wybrać coś z katalogu marki Eibach. Na torze najlepiej sprawdzą się sprężyny Eibach z serii Sportline. Mają dużo twardszą charakterystykę niż seria Pro-Kit, co w połączeniu ze znacznym obniżeniem nadwozia (nawet do 50 mm), czyli także obniżeniem środka ciężkości, zdecydowanie pomaga w sprawnym pokonywaniu zakrętów. Należy mieć świadomość, że montaż sprężyn serii Sportline powinien iść w parze z instalacją krótszych amortyzatorów ze zdecydowanie twardszym tłumieniem. W ten sposób zapobiegamy zjawisku dobijania lub tzw. ping-ponga. Do sprężyn Eibach Sportline polecane są amortyzatory Bilstein serii B8, które oczywiście można kupić w Inter Cars.

Czy wymiana sprężyn na sportowe wymaga dodatkowych modyfikacji? 

Sprężyny pasują plug and play w miejsce standardowych. Trzeba jednak pamiętać, że w związku ze zmianą charakterystyki pracy zawieszenia, inne elementy układu, tuleje czy punkty montażowe będą mocniej narażone na przeciążenia. Stąd bazując na doświadczeniu zdobytym w motosporcie, rekomendujemy montaż tulei poliuretanowych, rozpórek oraz amortyzatorów o sportowej charakterystyce. Wszystkie te elementy znajdziesz oczywiście w naszym sklepie. Co jeszcze? Na koniec, po wymianie sprężyn oraz pozostałych elementów zawieszenia, należy zgłosić się do warsztatu i zlecić badanie geometrii.