Cena



Miejsce zabudowy

5849
5857
3273
2607

Miejsce zabudowy

Długość [mm]

Średnica zewnętrzna [mm]

Liczba piór [szt.]

Długość 2 [mm]

Miejsce zabudowy 2

Szerokość [mm]

Sprężyna zawieszenia

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6412000~188

1 z 197 następna

Sprężyny zawieszenia – wybierz do swojego auta

Zawieszenie w samochodzie spełnia kilka funkcji. Przede wszystkim rolą takich elementów, jak: amortyzator, sprężyna zawieszenia, wahacz, resor piórowy czy kolumna Macpherson, jest tłumienie nierówności nawierzchni. Dzięki temu jazda po nierównościach staje się komfortowa. Co oczywiste, elementy zawieszenia samochodowego odpowiadają też za bezpieczeństwo i to zarówno podczas jazdy, jak i hamowania. W dość skomplikowanej układance, jaką jest zawieszenie, istotną rolę odgrywa sprężyna zawieszenia. Zużyte czy uszkodzone mechaniczne elementy należy czym prędzej wymienić, ale czy pojedynczo, czy parami? Pytań, których bohaterkami są sprężyny zawieszenia samochodowego, jest znacznie więcej. Odpowiemy na nie, jednocześnie przybliżając ofertę sprężyn, które oferuje nasz sklep internetowy.

Dlaczego sprężyny są tak popularne?

Auta wyposażone w sprężyny zawieszenia od dekad stanowią największy odsetek na rynku. Co przełożyło się na niesłychaną popularność w sumie prostego rozwiązania? Czy tylko wspomniana prostota, czy coś jeszcze? Zawieszenie oparte na sprężynach jest odporne na duże obciążenia, do tego zapewnia odpowiedni komfort. Niezaprzeczalnym atutem sprężyn zawieszenia jest kompaktowa budowa. Zajmują niewiele miejsca, do tego dobrze współpracują z innymi elementami zawieszenia. Oczywiście niekiedy może nastąpić przedwczesna awaria sprężyny, ale do takiej sytuacji dochodzi stosunkowo rzadko. Aby tego uniknąć, warto zwrócić uwagę na objawy zużytych sprężyn i kiedy nastąpią, zamówić nowe. 

Trzeba jeszcze dodać, że bez sprężyn śrubowych nie byłoby możliwe stosowania zawieszenia MacPhersona. Sprężyna i kolumna MacPherson to rozwiązanie spotykane w wielu autach. Można zaryzykować, że niemal każdy samochód kompaktowy czy miejski ma zawieszenie tego typu. Charakterystyka pracy takie zawieszenia jest przewidywalna, łącząc ze sobą wygodę i stabilność.

Sprężyna zawieszenia – wymieniać pojedynczo czy parami?

Podobnie jak wymianę amortyzatorów, także wymianę sprężyn powinno zlecać się parami. Dlaczego? Zwój sprężyny z czasem traci pierwotne właściwości, więc ważne jest, żeby przy każdym z kół pracowały części o podobnym stopniu zużycia. Odchyłki będą powodować gorszą przyczepność kół do nawierzchni, do tego jazda po nierównościach zmniejszy komfort podróżowania. Także geometria będzie zakłócona, co ma związek z bezpieczeństwem. Nowa sprężyna zawieszenia będzie pracować optymalnie tylko z drugą nową. To prosta zależność. Warto też mieć świadomość, że awaria pojedynczej sprężyny oznacza, że i kolejna jest na skraju wytrzymałości. 

Łatwo poznać, kiedy została wymieniona tylko jedna sprężyna zawieszenia. Pojazd będzie stać krzywo – prześwit z jednej ze stron będzie wyraźnie mniejszy niż  z drugiej. A przecież nie o takie obniżenie zawieszenia chodzi. Uszkodzona sprężyna to coś więcej niż błaha usterka. Warto dodać, że także korozja może być sygnałem, że pora na nowe sprężyny. Jak się okazuje, korodować może nie tylko nadwozie, ale też na pozór pancerne elementy układu zawieszenia.

Chcąc być precyzyjnym, trzeba wspomnieć o wyjątkowej sytuacji, kiedy można wymienić tylko jeden element. Mianowicie kiedy uszkodzeniu uległa sprężyna o niewielkim przebiegu (do 20-30 tys. km) i było ono wynikiem nie wady konstrukcyjnej, ale pęknięcie nastąpiło w wyniku kolizji bądź wjechania w dziurę. 

Wymiana sprężyn – kiedy?

Okresowo przeprowadzana wymiana sprężyn w aucie z pewnością pozytywnie wpływa na komfort jazdy i precyzję prowadzenia. Dobrym pomysłem jest wymiana sprężyn wtedy, kiedy wymienia się amortyzatory samochodowe. Nowy zestaw zauważalnie zwiększy przyjemność z jazdy. Co więcej – prześwit będzie taki sam, jak w nowym aucie. Natomiast jeżeli amortyzatory zużyją się znacznie szybciej niż sprężyny (po 60-80 tys. km), można zostawić stare sprężyny, mając świadomość o częściowym zużyciu. A jaka jest żywotność sprężyn w pojeździe osobowym? Dużo zależy od nawierzchni, stylu jazdy, obciążenia czy producenta części. Zdarza się, że sprężyna spełnia dobrze swoją rolę nawet przez ponad 200 tys. km, przez ten czas sprawnie pochłaniając drgania i zachowując odpowiednią twardość.

Gdzie kupić sprężyny do samochodu?

Jeśli w Twoim aucie zawiodła sprężyna zawieszenia lub kiedy chcesz wymienić komplet, świetnie trafiłeś. Inter Cars ma w ofercie części do wielu modeli samochodów osobowych czy dostawczych – z pewnością w katalogu jest też i sprężyna zawieszenia do Twojego pojazdu. Znajdziesz u nas zarówno tanie sprężyny, jak i nieco droższe. Możesz wybierać spośród tak znanych marek, jak: Sachs, Monroe, KYB, Lesjofors, Eibach, Bilstein, Magnum, Korea czy Moog. Jeśli interesuje Cię tuningowa sprężyna zawieszenia – też ją znajdziesz! Podobnie jak sprężyny opracowane specjalnie z myślą o off-roadzie. Oczywiście na wszystkie części do Twojego samochodu jest gwarancja. Oferta sprężyn zawieszenia zaskoczy się bogactwem. Sprawdź!

Sekcja FAQ

Ile kosztuje sprężyna do samochodu?

Tania i zarazem markowa sprężyna (godny uwagi zamiennik) kosztuje nawet 50-60 zł za sztukę Cena najdroższych (sprzedawanych często w kompletach) może przekraczać 1000 zł. 

Czy sprężyny wymieniać parami?

Jeżeli nie doszło do przedwczesnego zużycia podczas kolizji czy po wjechaniu do dziury w drodze, najlepiej wymieniać od razu dwie sprężyny przy danej osi.

Z czego zbudowana jest sprężyna zawieszenia?

Sprężyna zawieszenia to nic innego, jak zwijany na gorąco drut stalowy, który poddawany jest obróbce cieplnej. Co ważne, zwój jest wytrzymały i elastyczny.