Cena



Miejsce zabudowy

1
1
2

Średnica wewnętrzna [mm]

Średnica zewnętrzna [mm]

Średnica wlotu [mm]

Średnica wylotu [mm]

Długość [mm]

Tryb pracy

Miejsce zabudowy

Kształt

Średnica [mm]

Strona zabudowy

Sposób mocowania amortyzatora

Tłumik końcowy

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6010053~3437
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Tłumik końcowy – co powinieneś o nim wiedzieć?  

Wydech samochodowy jest skomplikowanym układem, który ma bardzo duże znaczenie dla działania całego samochodu. Dbanie o jego dobry stan techniczny powinno więc stanowić priorytet dla każdego właściciela. Układ wydechowy jest też stosunkowo łatwy w modyfikacji, dzięki czemu możesz szybko zmienić wygląd pojazdu.   

Tłumik końcowy stanowi swoistego rodzaju przedłużenie całego systemu odprowadzania spalin. Jego głównym zadaniem jest wyprowadzanie ich poza samochód oraz zachowanie kontroli nad prędkością tego procesu. Ponadto tłumik wydechowy pozwala na wytłumienie hałasu generowanego przez pozostałości spalania.   

Ciężkie warunki pracy, w jakich funkcjonuje wydech końcowy, oraz umiejscowienie tłumika sprawiają, że ma on często ograniczoną żywotność, co z czasem jest przyczyną konieczności wymiany tego elementu na nowy. W takcie wyboru tłumika należy zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów. Powinieneś bowiem pamiętać, że tłumik końcowy nie może być:  

  • zbyt duży – dobierz tłumik zgodnie z dostępnym miejscem;
  • niedopasowany do rury dolotowej – podczas łączenia dwóch rur dolotowych powinieneś zachować ich sumaryczną średnicę;
  • w innym kształcie niż oryginał – tłumik wydechowy będzie spasowany z podwoziem, a więc kształty muszą się ze sobą zgadzać.

Tłumiki końcowe są montowane w taki sposób, by były odseparowane od podwozia. Miej więc to na uwadze przy doborze elementu zamiennego. W innym wypadku modyfikacja nie zostanie przeprowadzona skutecznie, a jej efekt, zamiast zredukować hałas, może spowodować uszkodzenia.  

Tłumiki końcowe a wygłuszanie hałasu

Na rynku dostępne są 4 rodzaje tłumików końcowych. Różnią się one od siebie przede wszystkim parametrami odpowiadającymi za tłumienie dźwięku.   

  • Tłumik komorowy – charakteryzuje się redukowaniem fali dźwiękowej i rozprasza ją bezpośrednio w komorze tłumienia poprzez zmuszenie do odbijania się od ścian.
  • Tłumik interferencyjny – działa na zasadzie nakładania na siebie fal dźwiękowych o tej samej częstotliwości, co w rezultacie prowadzi do ich zanikania.
  • Tłumik absorpcyjny – energia poszczególnej fali dźwiękowej jest pochłaniana przez materiał odpowiedzialny za wytłumienie (np. wata stalowa).
  • Tłumik mieszany – tłumienie hałasu generowanego przez spaliny odbywa się przy pomocy co najmniej dwóch z powyższych metod.

Układ wydechowy – jak zbudowany jest tłumik końcowy?  

Wydech końcowy jest połączony z innymi elementami układu wydechowego rurą łączącą. Tego typu konstrukcja pozwala na transportowanie spalin poprzez przechodzącą rurę perforowaną otoczoną nierdzewną watą stalową oraz włóknem szklanym lub silikatowym. Wszystkie elementy składowe wydechu końcowego kryją się w specjalnej obudowie o obłym kształcie. W większości przypadków tłumik jest zbudowany ze stali nierdzewnej.  

Bywa, że tłumik wydechowy musi być wymieniony ze względu na usterkę lub nieodpowiadające użytkownikowi walory estetyczne i dźwiękowe. W takiej sytuacji najczęściej wybierane są tłumiki przelotowe oraz sportowe. Pierwszy z nich poprawia osiągi jednostki napędzającej ze względu na lepsze odprowadzanie spalin poza system wydechowy. Dźwięk po zastosowaniu tego typu tłumika trafi w gust fanów tuningu – to głośny, „basowy pomruk”. Montując ten tłumik, bez wątpienia nie przejedziesz niezauważony.  

Z kolei tłumik końcowy sportowy wiąże się z koniecznością przebudowy mechanicznej samochodu oraz zmiany jego stylizacji. Tego typu rura wydechowa przyśpiesza odprowadzanie spalin oraz wpływa na delikatny wzrost mocy silnika, określany na. Jego średnica jest jednak większa niż w przypadku rozwiązania przelotowego. Dostępne są również tłumiki sportowe w różnorodnych kształtach i kolorach. Sportowy tłumik to idealna propozycja dla osób, które chcą, aby ich samochód nabrał zupełnie innego charakteru.  

Tłumiki końcowe – postaw na najlepsze produkty!  

Zdajemy sobie sprawę, jak ważne w kontekście prawidłowego funkcjonowania samochodu są tłumiki końcowe, dlatego w tej kategorii starannie wyselekcjonowaliśmy produkty, które z pewnością przypadną Ci do gustu. Zadbaliśmy o przekrojową ofertę, zawierającą wydechy do różnych samochodów bez względu na ich model oraz markę. Dobierz egzemplarz, który w pełni będzie odpowiadał Twoim oczekiwaniom – to  szybki i prostu sposób, aby także odświeżyć wygląd auta.  

Współpracujemy tylko ze sprawdzonymi dostawcami, gwarantującymi nam dostęp do produktów wykonanych z wytrzymałych materiałów oraz przygotowanych do wytężonej pracy w trudnych warunkach. Nie musisz więc obawiać się o żywotność tłumika, który u nas nabędziesz.   

Jeśli potrzebujesz pomocy w zakupach, daj nam znać. Z przyjemnością pomożemy Ci w wybraniu odpowiedniego rozwiązania do Twojego pojazdu. Nie czekaj i postaw na zaawansowane wydechy z naszego sklepu.    

FAQ

Jak wybrać najlepszy końcowy tłumik samochodowy?  

Końcowy tłumik samochodowy należy dopasować do specyfikacji danego auta i zadbać o to, by zgadzały się średnice rur dolotowych. Warto również zwrócić uwagę na sposób mocowania: spotyka się zacisk lub opaskę ze śrubą. Dobre tłumiki samochodowe wykonane są ze stali.  

Na co zwrócić uwagę przy wyborze końcowych tłumików samochodowych? 

Przy wyborze końcowego tłumika samochodowego należy zwrócić uwagę na jego rozmiar. Nie może być zbyt duży, ponieważ montaż będzie utrudniony lub niemożliwy. Oprócz tego część powinna być dopasowana do średnicy rury dolotowej, a jej kształt nie powinien zbyt mocno odbiegać od oryginału. Jest to konieczne, by zapobiec drganiom i zachować odpowiedni komfort układu wydechowego. 

Jakie są rodzaje końcowych tłumików samochodowych? 

Tłumik jest integralnym elementem układu, który odpowiada za odprowadzanie gazów z silnika. Końcowe tłumiki samochodowe można podzielić na cztery podstawowe grupy. Wyróżnia się tłumik absorpcyjny z perforowanych rur, tłumik refleksyjny z przegród lub zmiennych średnic rur wydechowych, tłumik interferencyjny z kanałów wylotowych oraz tłumik kombinowany, który łączy kilka sposobów na pochłanianie drgań spalin.  

Jak działa końcowy tłumik samochodowy? 

Końcowe tłumiki samochodowe to jedne z najistotniejszych elementów układu wydechowego w pojazdach. Głównym zadaniem tłumika końcowego jest, jak sama nazwa wskazuje tłumienie głośnych dźwięków wydobywających się z silnika, które powstają podczas spalania paliwa w komorze silnika, a następnie wyrzutu spalin pod ciśnieniem przez kolektor wydechowy do układu wydechowego.