Cena



Producent

Nazwa asortymentu

Średnica wewnętrzna [mm]

Tuleja drążka zmiany biegów

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6513012~1776
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Tuleja drążka zmiany biegów: kiedy wymieniać

W ostatnich latach widać zauważalny wzrost popularności skrzyń automatycznych i półautomatycznych. Nie oznacza to jednak, że skrzynia manualna odeszła do lamusa. To rozwiązanie nie dość, że jest lubiane przez wielu kierowców, to jeszcze spotyka się i wielu autach wyjeżdżających z salonów, i dostępnych na rynku wtórnym. Ręczna dźwignia zmiany biegów pasuje tym kierowcom, którzy lubią czuć bezpośredni kontakt z maszynerią, taką jak samochód. Możliwość redukcji, wkręcania silnika na wysokie obroty... Manualna zmiana biegów, choć przez zwolenników „automatów” czy przekładni dwusprzęgłowych typu DSG niedoceniana, może dać ogrom frajdy. Oczywiście dla wielu właścicieli aut to nie tyle świadomy wybór, ale konieczność. I aby móc cieszyć się z płynnej zmiany przełożeń, ważna jest nie tylko kondycja sprzęgła, ale też to istotne znaczenie ma, jak działa lewarek. 

Tuleja lewarka zmiany biegów: kiedy liczy się płynność

Żeby móc w pełni wykorzystać potencjał skrzyni manualnej, cały układ powinien działać bez zarzutów. Sprzęgło, synchronizatory, linki i cięgna: o takich elementach myśli się najczęściej, kiedy pojawiają się trudności podczas wrzucania kolejnego przełożenia. Kiedy trudno jest włączyć np. wsteczny bieg. I jeśli wspomniane części są w należytej kondycji, przyczyna może leżeć gdzieś indziej. Wraz z kolejnymi dziesiątkami tysięcy przejechanych kilometrów może dochodzić do braku płynności w pracy lewarka. I wtedy może się okazać, żeby przywrócić sprawność skrzyni biegów, wystarczy nowa tuleja lewarka zmiany biegów. Montaż doświadczonemu mechanikowi nie powinien zająć dużo czasu. Można zaryzykować, i nie będzie to duże ryzyko, że także osoba bez dużego doświadczenia poradzi sobie z tym zadaniem. Oczywiście, jeśli lubi samodzielnie dokonywać napraw czy modyfikacji przy swoim wozie.

Tulejka drążka: jak dopasować do auta?

Podobnie jak wiele innych części samochodowych, także tuleje drążków zmiany biegów mogą się od siebie różnić. Skrzynia ręczna to dość skomplikowany mechanizm, więc dobór odpowiednich elementów współpracujących z nią ma znaczenie. Stąd także szukając nowej tulejki drążka zmiany biegów, należy dobrać do danego pojazdu. Nie ma bowiem uniwersalnych, które pasują do każdego samochodu ze skrzynią manualną. To całkiem oczywiste, podobnie jak to, że jedna tulejka może nadawać się do sporej grupy pojazdów jednej marki czy jednej grupy. Dopasowanie bowiem ma związek z zamontowaną skrzynią ręczną.

Gdzie kupić tulejkę lewarka zmiany biegów?

Podobnie jak wiele innych komponentów, elementy skrzyni biegów, w tym lewarki, tuleje, mieszki czy gałki, znajdziesz w Inter Cars. To, jak z pewnością wiesz, sklep o ugruntowanej na rynku pozycji. To sklep mający w ofercie wyłącznie asortyment od sprawdzonych dostawców. Atutem jest też gwarancja oryginalności każdego oferowanego produktu. Zatem jeśli przymierzasz się do naprawy czy serwisu swoich czterech kółek czy motocykla, sprawdź ofertę Inter Cars i dobierz to, czego potrzebujesz. 

Sekcja FAQ

Czym objawia się uszkodzona tulejka lewarka zmiany biegów?

Wyraźnym sygnałem mogą być pojawiające się opory podczas zmiany przełożeń, także wyczuwalne podczas wrzucania wstecznego.

Ile kosztuje tulejka drążka zmiany biegów?

Tulejka to niedrogi podzespół. Zazwyczaj kosztuje kilkanaście złotych. Niedrogi, ale zarazem o sporym znaczeniu. Więcej zapłaci się za tulejki tungowe, ale też cena nie powinna przekroczyć 100 zł.

Dlaczego nie powinno się trzymać dłoni na lewarku zmiany biegów?

Dobrym zwyczajem jest unikanie długiego trzymania dłoni na lewarku. Należy korzystać z niego tylko podczas wrzucania kolejnych przełożeń. W dłuższej perspektywie czasowej taki zwyczaj szkodzi skrzyni, wywierając nacisk na tulejki, synchronizatory, koła zębate czy łożyska.