Cena



Pompy wtryskowe

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~7013010
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

1 z 5 następna

Pompy wtryskowe – czym są i dlaczego są tak ważne? 

Pompa wtryskowa odpowiada za dostarczenie paliwa ze zbiornika do cylindrów. Jest to zatem nieodłączny element każdego pojazdu mechanicznego lub maszyny, które są wyposażone w silniki spalinowe. Efektywność i wydajność jej pracy uzależnia działanie pozostałych podzespołów silnika. Warto więc wybrać pompy wtryskowe od renomowanych producentów, które zagwarantują nie tylko niezawodność, ale żywotność liczoną w dziesiątkach czy nawet setkach tysięcy przejechanych kilometrów.  

Skorzystaj z oferty Inter Cars. Do dyspozycji klientów oddajemy wysokiej klasy produkty od cenionych producentów, tworzących podzespoły zgodnie z najwyższymi standardami jakości. Sprawdź, czym kierować się podczas wyboru takich komponentów, jak pompa wtryskowa i skompletuj zestaw części, których potrzebujesz w celu doprowadzenia pojazdu do pełni sprawności.  

Rodzaje pomp wtryskowych  

Dobór odpowiedniej pompy wtryskowej uzależniony jest od konstrukcji pojazdu i silnika. Należy więc w pierwszej kolejności określić typ podzespołów występujących w konkretnym modelu samochodu. Dlatego też warto poznać poszczególne rodzaje pomp wtryskowych, które zostały opisane poniżej. 

Pompy sekcyjne

Pompy sekcyjne były pierwszymi elementami wykorzystywanymi do hydraulicznego wtrysku paliwa. Zbudowane są m.in. z zespołu pomp, a każda sekcja obsługuje jeden cylinder. Są połączone listwą zębatą, a ta z kolei obracając tłoczki wzdłuż osi podłużnej, reguluje ilość dostarczanego paliwa. 

Wyróżniamy pompy sekcyjne o:  

  • stałym początku i zmiennym końcu wtrysku;  
  • zmiennym początku i stałym końcu wtrysku; 
  • zmiennym początku i zmiennym końcu wtrysku. 

Ich zaletą jest prosta budowa i łatwa naprawa. Sekcyjne pompy wtryskowe mają też wady (tj. wysoka emisja substancji szkodliwych, falowanie obrotów podczas pracy silnika, wyższe spalanie i wysokie koszty produkcji). Nie dziwi więc, że zostały wycofane ze współczesnych konstrukcji pojazdów. 

Hydrauliczne pompy paliwa

Montaż hydraulicznych pomp paliwa w silnikach wysokoprężnych okazał się dla konstruktorów o wiele efektywniejszym rozwiązaniem. Cechują się one również większą niezawodnością i bezawaryjnością. Do dyspozycji klientów są dwa rodzaje pomp wtryskowych hydraulicznych: rzędowe i rotacyjne.  

Rzędowe pompy wtryskowe mają oddzielną sekcję tłoczącą. Skonstruowana jest ona z cylindra i tłoczyska (niezależnego dla każdego cylindra). Za jej zasilanie odpowiada krzywka wału pompy. Odbywa się to z kolei za sprawą popychacza rolkowego. Niemniej jednak w procesie udział bierze wiele innych ważnych komponentów, które tworzą cały układ umożliwiający pracę pompy wtryskowej.  

Pompa wtryskowa rotacyjna wykorzystywana jest w przypadku niskociśnieniowych układów wtryskowych. Jest ona zbudowana z takich podzespołów, jak: 

  • przewody paliwowe, 
  • pompa zasilająca, 
  • obudowa, 
  • pompa przetłaczająca, 
  • wirnik, 
  • układ dolotowy, rozdzielczy i wylotowy, 
  • przewody wysokociśnieniowe (zasilające wtryskiwacze). 

Pompa wtryskowa rotacyjna działa dzięki wałkowi silnika elektrycznego, który to z kolei napędza tarczę zabierakową. Rotacyjne pompy wtryskowe to popularne rozwiązanie.  

Uszkodzona pompa paliwa – jakie objawy oznaczają awarię tego podzespołu? 

Objawy uszkodzenia pompy wtryskowej są na tyle charakterystyczne i zauważalne, że ciężko jest je przeoczyć. Należą do nich m.in.:  

  • spadek komfortu jazdy,  
  • gorsze osiągi (moc i przyspieszenie) auta,  
  • problemy z zapłonem silnika,  
  • nierówna praca silnika, 
  • wzrost spalania.  

Awarie pomp wtryskowych często powiązane są z uszkodzeniami wtryskiwaczy i pozostałych podzespołów, które wchodzą w skład układu paliwowego. 

Czy można jeździć z uszkodzoną pompą paliwa?

Nie. Jest to skrajnie nieodpowiedzialne i niebezpieczne działanie. Należy więc niezwłocznie udać się do serwisu, który zdiagnozuje przyczynę awarii i wymieni pompę wtryskową – wraz z pozostałymi uszkodzonymi częściami – na sprawną. 

Znalezienie przyczyny usterki pompy wtryskowej może być o wiele bardziej skomplikowane, niż to się pozornie wydaje. W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy doszło do wycieku paliwa, trzeba też wtedy przeanalizować dane dostarczone z komputera pokładowego samochodu. Gdy ciśnienie będzie odbiegać od normy zalecanej przez producenta, oznacza to niezdolność pompy do dalszej pracy.  

Jak wybrać pompę wtryskową? 

To, jaka pompa wtryskowa powinna zostać wykorzystana w przypadku konkretnego modelu auta, uzależnione jest bezpośrednio od konstrukcji silnika. Należy więc sprawdzić informacje dostępne w opisach, które znajdziesz w karcie produktu Inter Cars. Sprawdź również instrukcję lub skontaktuj się z autoryzowanym serwisem producenta. Określa on, czy dla danej jednostki napędowej wykorzystana została pompa wtryskowa rotacyjna, czy też rzędowe – wskazując również konkretne rozwiązania.  

Skorzystaj z profesjonalnego wsparcia zakupowego zespołu Inter Cars. Wystarczy skontaktować się z nami telefonicznie lub mailowo. Odpowiemy na Twoje pytania i zagwarantujemy kompleksową pomoc w znalezieniu kompatybilnej pompy wtryskowej do Twojego auta.  

Sekcja FAQ

Jak wybrać pompę wtryskową?

Wybór zależy od konstrukcji silnika, więc warto sprawdzić informacje w opisach produktów lub skonsultować się z autoryzowanym serwisem producenta. Inter Cars oferuje profesjonalne wsparcie w wyborze odpowiedniej pompy wtryskowej.

Jakie są rodzaje pomp wtryskowych?

Wyróżniamy pompy sekcyjne, hydrauliczne pompy paliwa (rzędowe i rotacyjne) oraz pompy wtryskowe mechaniczne.

Po czym poznać awarię pompy wtryskowej?

Spadek komfortu jazdy, gorsze osiągi, problemy z zapłonem silnika, nierówna praca silnika i wzrost spalania mogą świadczyć o uszkodzeniu pompy wtryskowej.