Uszczelki głowic cylindrów (znalezione 2456 wyników)

Sortuj:
Kryteria plasowania
Uszczelka głowicy cylindrów ELRING 149.312
360,02 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Uszczelka głowicy cylindrów ELRING 183.762
345,08 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Nowość
Uszczelka głowicy cylindrów REINZ 61-33465-20
172,54 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Uszczelka głowicy cylindrów ELRING 156.830
315,09 zł/szt.
Produkt dostępny
Uszczelka głowicy cylindrów ELRING 124.420
200,64 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Uszczelka głowicy cylindrów ELRING 147.542
196,78 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Uszczelka głowicy cylindrów ELRING 425.170
351,40 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Uszczelka głowicy cylindrów ELRING 710.520
150,43 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Uszczelka głowicy cylindrów ELRING 197.700
338,03 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Uszczelka głowicy cylindrów ELRING 262.710
187,98 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Uszczelka głowicy cylindrów ELRING 403.741
96,15 zł/szt.
Produkt dostępny
Uszczelka głowicy cylindrów ELRING 659.110
447,55 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Uszczelka głowicy cylindrów ELRING 529.600
83,50 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Uszczelka głowicy cylindrów ELRING 266.120
175,67 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Uszczelka głowicy cylindrów ELRING 124.634
403,34 zł/szt.
Mała dostępność towaru

Czym są uszczelki głowicy cylindra?  

Silnik to serce każdego pojazdu i od jego kondycji zależy sprawne funkcjonowanie wielu innych układów w aucie. Jednostka nieustannie pracuje pod dużym obciążeniem, dlatego naturalną koleją rzeczy jest zużywanie poszczególnych podzespołów. Należy do nich uszczelka głowicy cylindra, której zadaniem jest uszczelnienie bloku silnika i umożliwienie przepływu oleju oraz czynnika chłodzącego odpowiednimi kanałami. Pełni ona funkcję izolacyjną, chroniąc jednostkę przed przegrzaniem podczas nagłych skoków temperatury w komorze spalania. 

Uszczelki głowic cylindrów wykonuje się ze specjalnych tworzyw wytrzymałych na pracę pod dużym obciążeniem. Mimo że są przystosowane do funkcjonowania w ekstremalnym środowisku, to z biegiem czasu mogą utracić pierwotne parametry i przestać spełniać swoje zadanie. Wiąże się to z koniecznością wymiany uszczelki głowic cylindrów, a zaniechanie naprawy stwarza ryzyko poważnego uszkodzenia całej jednostki napędowej. 

Uszczelka głowicy cylindra – jak wybrać właściwą?  

Biorąc pod uwagę skomplikowaną konstrukcję jednostki napędowej, uszczelka głowicy wydaje się jednym z najprostszych elementów. Wygląda jak nakładka z okrągłymi otworami, zbudowana z warstwy materiału izolacyjnego ograniczonego powłokami z tworzyw kompozytowych i stali. Poszczególne modele różnią się jednak między sobą specyfiką konstrukcji, parametrami i użytymi technologiami produkcji. Dlatego nie ma jednego, uniwersalnego rozwiązania, które sprawdzi się w przypadku każdego auta. Jak więc wybrać odpowiednie uszczelki głowic cylindrów i na co zwrócić uwagę? 

Parametry  

Wybierając uszczelkę głowicy cylindra, musisz zwrócić uwagę na jej parametry, aby upewnić się, czy będzie pasowała do układu, w którym chcesz ją użyć:  

Zalecenia producenta

Uszczelka głowicy powinna być kompatybilna z danym modelem auta, gdyż tylko to zapewnia idealne dopasowanie do bloku silnika. Musi ona odpowiadać zaleceniom producenta i być zgodna z parametrami oryginalnej części. W naszym sklepie znajdziesz wysokiej klasy zamienniki, które dokładnie odwzorowują uszczelki głowic cylindrów fabrycznie montowane w pojazdach. Są one często kilkukrotnie tańsze, ale nie odbiegają jakością od oryginalnych podzespołów. 

Grubość

Należy pamiętać, że w procesie eksploatacji głowica się ściera, a na jej powierzchni powstają nierówności, które powinny zostać uzupełnione podczas tzw. planowania. Dopiero po tym sprawdza się, jaką grubość uszczelka głowicy cylindra musi mieć, aby ściśle łączyła dwa elementy bloku silnika. 

Jakość wykonania

Uszczelka pod głowicą cylindra pełni bardzo ważną funkcję i odpowiada za sprawność jednostki napędowej. Nie warto więc na niej oszczędzać i decydować się na zakup taniego zamiennika z niewiadomego źródła. 

Żeby znaleźć część o właściwych parametrach, warto skorzystać z naszej wyszukiwarki. Wystarczy, że podasz w niej dokładne dane swojego pojazdu, posiłkując się informacjami z dowodu rejestracyjnego. Na tej podstawie narzędzie zaproponuje Ci, jaka uszczelka pod głowicą cylindra jest kompatybilna z konkretną marką i modelem samochodu. 

Uszczelka głowicy – kiedy trzeba ją wymienić?  

Jak każda część eksploatacyjna, tak samo uszczelka głowicy cylindrów ma określoną żywotność. Zazwyczaj jest w stanie wytrzymać od 200 do 250 tys. przejechanych kilometrów, chociaż zdarzają się sytuacje, że uszczelka nie daje o sobie znać nawet po przebiegu powyżej 300 tys. km. Wszystko zależy jednak od ogólnej kondycji silnika, stylu jazdy i przeciążeń, jakim jest regularnie poddawana jednostka napędowa. To, że uszczelka głowicy wymaga wymiany, możesz rozpoznać po kilku typowych symptomach: 

  • - nierówna praca silnika,
  • - problemy z odpaleniem auta,
  • - biały dym wydobywający się z rury wydechowej,
  • - widoczne tłuste plamy oleju w zbiorniczku wyrównawczym,
  • - ubywanie płynu chłodniczego pomimo braku wycieków,
  • - przybywanie oleju w komorze,
  • - biała maź pod korkiem wlewu oleju napędowego,
  • - wzrost temperatury silnika.

W takich sytuacjach konieczna jest wizyta w serwisie w celu dokonania pełnej diagnostyki, aby potwierdzić przypuszczenia o uszkodzonej uszczelce. W przypadku wykrycia usterki konieczna będzie jej wymiana, z którą nie należy zwlekać. 

Uszczelka pod głowicą cylindra – koszt wymiany  

Sam koszt zakupu uszczelki głowic cylindrów jest stosunkowo niewielki. Droga jest natomiast wymiana, gdyż często wymaga demontażu całego silnika i jego osprzętu. Jest to skomplikowana i czasochłonna procedura i w wielu przypadkach może wymagać regeneracji innych podzespołów, wchodzących w skład jednostki napędowej. Prawidłowo dobrana i zamontowana uszczelka głowicy cylindra nie powinna dawać symptomów przez kolejne 200-300 tys. km przebiegu. Inwestycja ta jest zatem długoterminowa, a uszczelnienie silnika może znacząco przedłużyć jego żywotność i zapewnić niezawodne działanie przez kolejne lata. 

Uszczelka głowicy – jak o nią dbać?  

Ogromny wpływ na żywotność uszczelki ma sposób eksploatacji auta. Jeśli nie chcesz doprowadzić do jej przedwczesnego uszkodzenia, pamiętaj o regularnym kontrolowaniu i uzupełniania płynu chłodzącego oraz oleju napędowego. Oszczędzaj również silnik zaraz po uruchomieniu, aby miał czas się nagrzać, zanim wejdzie na wysokie obroty. Pamiętaj także, aby stosować wysokiej jakości płyny eksploatacyjne zgodne z zaleceniami producenta, a uszczelka głowicy odwdzięczy Ci się niezawodnym działaniem przez długi czas.