Cena



Uszczelniacz półosi/wału napędowego

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6515010~3015
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

1 z 5 następna

Uszczelniacz półosi napędowej: niezbędny element w każdym samochodzie

Półosie napędowe są kluczowymi elementami każdego samochodu. Ich główną funkcją jest przenoszenie momentu obrotowego z silnika na koła, co pozwala na wprawienie kół w ruch. W zależności od rodzaju napędu półosie mogą łączyć skrzynię biegów z piastą koła, lub łączyć się z wałem napędowym. Konstrukcja półosi obejmuje szereg składowych, w tym przeguby i uszczelniacz półosi, które są narażone na zużycie i awarie. 

Rodzaje uszczelniaczy półosi napędowej

Uszczelniacze półosi różnią się w zależności od producenta i modelu samochodu. Wśród najpopularniejszych wytwórców uszczelniaczy półosi znajdują się firmy, takie jak: Corteco, Hans Pries, Elring, National, Korea i JC Auto. Oczywiście, jak sugeruje nazwa marki, Korea wyspecjalizowała się w produkcji części do aut z Korei Południowej (Hyundai, Kia, Daewoo czy SsangYong). Natomiast National to nazwa dobrze znana właścicielom samochodów z USA, którzy lubują się w sedanach full size, ponad 5-metrowych SUV-ach czy pony carach. W Inter Cars kupisz też uszczelki czy uszczelniacze OE, czyli stosowane na pierwszy montaż. 

Jak wybrać odpowiedni uszczelniacz półosi napędowej

Wybór odpowiedniego uszczelniacza półosi napędowej zależy od kilku czynników. Ważne jest, aby uszczelniacz był kompatybilny z modelem samochodu: informacje te można zazwyczaj znaleźć za pomocą numeru VIN. Warto również zwrócić uwagę na markę uszczelniacza: renomowane firmy, takie jak Corteco, Korea, National, Elring czy Hans Pries, oferują produkty o sprawdzonej jakości. Można też wybrać pierścienie uszczelniające OE, zazwyczaj zauważalnie droższe od markowych zamienników. 

Uszczelniacz (simmering) półosi napędowej: jak o niego dbać?

Prawidłowe użytkowanie i konserwacja uszczelniaczy półosi napędowej jest kluczowa do utrzymania ich w dobrym stanie. Ważne jest regularne sprawdzanie stanu simmeringów i ich wymiana w razie stwierdzenia pęknięć czy przetarć. Oczywiście podobnie się ma sprawa z innymi elementami układu napędowego.

Dlaczego uszczelniacz półosi napędowej jest tak ważny w praktyce

Simmering półosi napędowej pełni kluczową rolę w utrzymaniu półosi w dobrym stanie. Zadaniem uszczelniacza jest zapobieganie wyciekom smaru z półosi, co może prowadzić do szybkiego zużycia i awarii. Uszczelniacz półosi napędowej to część, która często jest pomijana podczas serwisów, a jej stan ma kluczowe znaczenie do tego, żeby napęd funkcjonował, jak należy.

Uszczelniacz półosi napędowej, czyli drobny element o sporym znaczeniu

Uszczelniacz półosi napędowej jest niezbędnym elementem każdego samochodu. Prawidłowa konserwacja i regularna wymiana uszczelniacza półosi napędowej jest kluczowa do utrzymania półosi w dobrym stanie. Warto mieć świadomość, że ta niepozorna uszczelka pełni istotną funkcję i pośrednio odpowiada za pracę innych elementów układu napędowego, jak końcówka drążka kierowniczego czy przeguby (będące elementami składowymi półosi, ale często też mylone ze wspomnianymi półosiami napędowymi).

Najczęściej zadawane pytania o uszczelniacz półosi napędowej

Czy można samemu wymienić uszczelniacz półosi napędowej?

Tak, jednak wymaga to pewnych umiejętności i narzędzi. W razie wątpliwości zaleca się skorzystanie z usług profesjonalnego serwisu.

Jak często sprawdzać stan uszczelniacza półosi napędowej?

Zaleca się regularne sprawdzanie stanu uszczelniacza, na przykład podczas przeglądów okresowych.

Ile kosztuje uszczelniacz półosi napędowej

Cena elementu zależy od kilku czynników, takich jak: model i marka pojazdu, producent uszczelki czy popularność samochodu. Najtańsze markowe simmeringi można znaleźć za mniej niż 10 zł. Najdroższe, w tym produkty OE, mogą kosztować kilkaset złotych.