Cena



Wlew paliwa LPG

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~5010746
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Wlewy paliwa LPG i przejściówki – wybierz najlepsze części! 

Samochody z LPG są niezwykle popularne w naszym kraju. Na rynku wtórnym nadal można spotkać auta z fabrycznie wbudowaną instalacją, chociażby modele takie jak: Kia Picanto, Renault Clio, Skoda Fabia czy Dacia Sandero. Nowe auta z LPG są też dostępne w salonach, choć stanowią ułamek oferty. Jednak większość pojazdów wyposażonych jest w układ, który pierwotnie nie miał modułu zapewniającego zasilanie auta gazem.  

Nie można się dziwić popularności samochodów z LPG. Gaz jest zarazem efektywnym, ale także ekologicznym paliwem. Niski koszt eksploatacji i fakt, że LPG, jest przyjazne dla środowiska, mają duży wpływ na ogromną sławę aut z tym rodzajem instalacji. Za takim popytem idą liczne pytania związane z konstrukcją układu, a także dostępem do najlepszych części, na przykład takich jak wlewy paliwa LPG

Gdzie są montowane wlewy paliwa LPG? 

Jedną z najczęściej poruszanych kwestii, jest to, gdzie są zlokalizowane wlewy paliwa LPG. Miejsce, w którym znajduje się ta część, jest uzależnione od możliwości samochodu.  

Jednym z praktycznych rozwiązań, jest zastosowanie mniejszego wlewu. Można wraz z nim używać dodatkowego komponentu, jakim jest przejściówka do wlewu paliwa. Dokręcany adapter da się potem stosować za każdym razem przy napełnianiu zbiornika. 

Kompletny wlew paliwa – montaż w latach 90. XX w.

Można tutaj posłużyć się przykładem rodem z lat 90., kiedy to wlewy paliwa LPG montowano najczęściej pod zderzakiem do blachy nadwozia, na przeznaczonych do tego celu uchwytach. Miało to jednak pewne wady. Zaliczały się do nich przede wszystkim duże trudności w tankowaniu, a także regularnie zabrudzony wlew paliwa LPG.  

Powyższy przykład jest ciekawostką, ponieważ aktualnie nie stosuje się już takich rozwiązań i nikt nie byłby w stanie przekonać kierowców do schylania się na kolana, żeby zatankować auto. 

Aktualne rozwiązania z wlewem LPG

Jak w takim razie jest montowany kompletny zestaw wlewu aktualnie? Obecnie jednym z najpopularniejszych rozwiązań jest instalowanie go w zderzaku pojazdu. Ta metoda cechuje się znacznie większą wygodą w porównaniu z wlewem paliwa LPG montowanym w latach 90. Oprócz tego w większości przypadków nie jest wymagana przejściówka wlewu LPG, gdyż pistolet dostarczający gaz, jest mocowany bezpośrednio do wlewu paliwa LPG.   

Znany jest również inny sposób na to, aby zamontować kompletny wlew paliwa. Mowa tutaj o instalacji wlotu gazu w klapce paliwa. Rozwiązanie charakteryzuje się największym poziomem wygody w porównaniu z pozostałymi dwiema odmianami. Oprócz tego nie wpływa w praktycznie żaden sposób na wygląd pojazdu. Niestety w wielu odmianach aut ze względu na charakterystykę konstrukcji, nie można zdecydować się na taki kompletny wlew paliwa. W takim wypadku zazwyczaj niezbędne jest zastosowanie przejściówki wlewu LPG

Wlewy paliwa LPG ze sklepu Inter Cars 

W sklepie Inter Cars możesz znaleźć komponenty od producentów stosujących najlepsze rozwiązania. Oferta dostawcy obejmuje zarówno kompletne wlewy paliwa, jak i przejściówki wlewu LPG.  

W katalogu produktów Inter Cars znajdują się wlewy paliwa LPG od tak znanych producentów, jak na przykład Gomet czy Tomasetto. Połączenie atrakcyjnych cen, dużego wyboru i wielu opcji filtrowania sprawiają, że warto zamówić wlewy paliwa LPG właśnie od Inter Cars. 

Jakie inne części znajdują się w instalacji LPG? 

Układ LPG zawiera znacznie więcej części niż same wlewy czy przejściówki LPG. Za sterowaniem układem zasilania silnika i dobieraniem dawki paliwa oraz czasu wtrysku odpowiada sterownik. W instalacji znajduje się też reduktor gazu, który odpowiada za kontrolę ciśnienia substancji. Zabezpiecza również przed wypływem LPG z reduktora, gdy silnik nie pracuje. 

Do ważnych części zalicza się też sensor MAP. Jest nim czujnik ciśnienia i podciśnienia gazu. Sprawny komponent to podstawa bezproblemowego działania LPG. Element jest z reguły umiejscowiony pomiędzy wtryskiwaczami a filtrem fazy lotnej. Z kolei wspomniany filtr odpowiada za oczyszczanie gazu w fazie lotnej. Chroni wtryskiwacze dzięki temu, że usuwa oleiste cząsteczki, którymi mógłby zostać zanieczyszczony gaz, chociażby w trakcie transportu na stację benzynową.  

Ważnym elementem układu LPG jest też zbiornik gazu. Istnieją dwie odmiany – cylindryczną montuje się w bagażniku, a toroidalną w miejscu koła zapasowego (też zazwyczaj w bagażniku, ale w mniej eksponowanym miejscu). Do pozostałych komponentów niezbędnych w instalacji zalicza się wielozawór i wlew gazu. 

Sekcja FAQ, czyli pytania i odpowiedzi

Czym się różni CNG od LPG?

Gazy CNG i LPG różnią się przede wszystkim składem. W przypadku CNG jest to głównie metan, z kolei LPG to mieszanina to propanu oraz butanu. Nie dziwi więc, że każde paliwo ma inne właściwości fizykochemiczne. LPG jest przechowywane w postaci skroplonej, natomiast CNG w formie gazu.

Czy w samochodach z gazem należy częściej wymieniać olej?

Tak. To odpowiednia praktyka. Spalanie gazu (nie tylko LPG, ale również CNG) odbywa się w wyższych temperaturach niż benzyny czy bądź oleju napędowego. A to przyspiesza degradację oleju silnikowego. Szkodliwa jest też siarka, której jest stosunkowo dużo w paliwach gazowych. Specjaliści rekomendują, żeby w pojazdach z instalacją gazową wymieniać olej o 25 proc. szybciej niż w autach zasilanych wyłącznie benzyną czy ON.

Czy do silników z LPG stosuje się inny olej?

O ile przez lata można było spotkać specjalne oleje do LPG, to obecnie każdy markowy olej sprawdzi się w silniku zasilanym błękitnym paliwem. Co oczywiste pod warunkiem, że spełnia normy lepkościowe i jakościowe. Trzeba jeszcze pamiętać o częstszej niż w aucie bez gazu wymianie oleju wraz z filtrem – nawet co 10 tys. km.