Cena



Średnica wewnętrzna [mm]

Długość [mm]

Rodzaj gwintu

Miejsce zabudowy

Skok gwintu [mm]

Średnica wewnętrzna 2 [mm]

Wymiar gwintu [mm]

Strona zabudowy

Zestaw naprawczy przekładni kierowniczej

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6713010~3080
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych 

Zestaw naprawczy do przekładni kierowniczej i pompy wspomagania hydraulicznego obejmuje uszczelniacze, uszczelki i pierścienie gumowe odpowiedniej konfiguracji i rozmiarów. Są to części zapasowe, które potrzebują systematycznej i właściwej wymiany. Zestaw naprawczy do przekładni kierowniczej zawiera także tuleje łożyskowe, gumowe i teflonowe pierścienie. 

Warto pamiętać, że układ kierowniczy to jeden z najważniejszych układów w samochodzie. Bez niego niemożliwa byłaby jazda autem, skręcanie i wykonywanie innych manewrów kołem kierownicy. Sprawny układ kierowniczy jest zatem niezbędny do komfortowej i bezpiecznej jazdy. Części układu kierowniczego muszą działać bez zarzutu, dlatego powinieneś wykonywać częste kontrole techniczne pojazdu.  

Uszczelki przekładni kierowniczej to jedne z części dostępnych w zestawach naprawczych przekładni kierowniczej. Są to istotne elementy układu kierowniczego, dzięki nim ruch kierownicy przekłada się na odpowiednie zachowanie kół. Wspomniane uszczelki są bezpośrednio połączone z mechanizmem zwrotniczym – a na ten kierowca przenosi ruch. W dalszej kolejności tenże ruch przekazywany jest na koła. 

Jak działają przekładnie kierownicze? 

Najczęściej stosuje się dzisiaj przekładnie zębatkowe, które jednak znajdują zastosowanie tylko w pojazdach wyposażonych w niezależne zawieszenie. Przenoszenie ruchu obrotowego odbywa się tutaj dzięki zazębianiu się kół, jednak istnieją również inne rodzaje przekładni kierowniczych. 

Głównie w starszych pojazdach można się spotkać z modelami ślimakowymi oraz śrubowo-kulowymi, które działają na nieco innych zasadach. W celu usprawnienia pracy przekładni oraz zwiększenia jej żywotności koła zębate pokryte są smarem stałym. Sprawia on, że przekładnia kierownicza nie wymaga konserwacji w czasie jej użytkowania. 

Ważnym elementem wspomagającym pracę przekładni jest pompa wspomagania. Dzięki niej kierownica porusza się lekko, zwiększając komfort jazdy. Obecnie jest to podstawowe wyposażenie właściwie każdego pojazdu. Stosuje się zarówno pompy elektryczne, jak i hydrauliczne. Modele elektryczne mają nieznaczny wpływ na spalanie paliwa, a także zajmują niewiele miejsca, ich budowa jest mało skomplikowana, co sprawia, że są dzisiaj częściej stosowane. Hydrauliczna pompa wspomagania to urządzenie napędzane przez pasek klinowy. Praca pompy hydraulicznej znacząco zwiększa spalanie paliwa, co jest jej największą wadą. 

Obok układu kierowniczego jest układ zwrotniczy, który gwarantuje idealną synchronizację skrętu obu kół. Składa się z takich części, jak: zwrotnica z dźwigniami umieszczonymi na sztywnej osi (lub moście napędowym), drążek oraz dźwignia kierownicza.  

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych w Inter Cars 

W ofercie sklepu Inter Cars dostępnych jest wiele różnych elementów zamiennych do układów kierowniczych, w tym zestawy naprawcze do przekładni kierowniczej. Mowa tu o wszelkiego rodzaju drążkach kierowniczych oraz końcówkach do nich, jak i ich innych drobnych elementach. W ofercie są także przekładnie kierownicze. 

Zestaw naprawczy do przekładni kierowniczej to zbiór różnych części, najczęściej o-ringów, uszczelek i wypełniaczy, których można użyć do samodzielnej naprawy maglownicy. Zestawy są zwykle przeznaczone do aut podobnej klasy, pochodzących od jednego producenta. Czasami jednak potrzebna jest regeneracja lub całkowita wymiana zużytych elementów, do czego taki zestaw nie wystarcza. 

Bardzo ważnym elementem zestawów naprawczych układów kierowniczych są listwy zębate przekładni kierowniczej, w których także trzeba sprawdzić ewentualne wystąpienie odkształceń i uszkodzeń. Problemem często jest tutaj rdza, niewielki nalot można usunąć, poddać listwę szlifowaniu, ale najbezpieczniej będzie wymienić ją na nową, szczególnie jeśli korozja jest już zaawansowana. Nowa listwa często trochę podwyższa koszt regeneracji, ale jest to ważny element, warto mieć pewność, że jest najlepszej jakości. 

Zestawy naprawcze – układ kierowniczy musi zawsze być w pełni sprawny 

Elementy, które obligatoryjnie podlegają wymianie na nowe, to pierścienie teflonowe, o-ring, uszczelniacz przekładni kierowniczej  – to one zużywają się najczęściej, uszczelniacze tracą swoje właściwości i elastyczność, przez co olej wycieka na zewnątrz, a woda i inne zanieczyszczenia mogą dostawać się do wewnątrz. Znając model samochodu, można zastosować tutaj np. gotowy zestaw naprawczy maglownicy Passat B5. Należy pamiętać jednak, że nawet w ramach jednego modelu mogą wystąpić drobne różnice w zastosowanych częściach i sposobie ich montażu, dopasowanie poszczególnych elementów warto więc zostawić fachowcowi.  

Sekcja FAQ

Jakie części zawiera zestaw naprawczy do przekładni kierowniczej ?

Zestaw naprawczy zawiera uszczelki, uszczelki, pierścienie gumowe, tuleje łożyskowe, gumowe i teflonowe pierścienie.

Jakie są różnice między pompami wspomagania elektrycznymi a hydraulicznymi?

Pompy elektryczne mają niewielki wpływ na spalanie paliwa, zajmują mało miejsca i są bardziej popularne. Pompy hydrauliczne są napędzane paskiem klinowym i mają większe zużycie paliwa.

Ile kosztuje zestaw naprawczy przekładni kierowniczej?

Zakres cen za kompletne zastawy jest bardzo szeroki. Najdroższe mogą kosztować nawet więcej niż 500 zł. Po drugiej stronie skali są produkty kosztujące w granicach 10 zł.