Choć moda na ekologiczne środki transportu zaczyna nasilać się w Europie, cały czas na ulicach miast Starego Kontynentu nie brakuje samochodów sportowych o potężnej mocy. Właśnie o nich podczas aktualizowania gamy modelowej pomyślał Michelin. Francuzi stworzyli nowy typ opony. Pilot Sport Cup2 R jest o tyle ciekawą propozycją, że model z jednej strony nadaje się do amatorskich, torowych wyścigów. Z drugiej ma pełną homologację drogową. I wilk syty, i owca cała!
Francuzi przed rozpoczęciem prac inżynieryjnych dość mocno przygotowali podstawę metodologiczną nowego produktu. Model Pilot Sport Cup2 R (gdzie litera R oznacza racing) powstał z myślą o wszystkich tych kierowcach, którzy dysponują ultraszybkimi samochodami o wysokiej mocy. To jednak nie koniec. Grupą docelową są bowiem prowadzący, którzy jednocześnie posiadają wystarczające doświadczenie, aby móc swoim bolidem rywalizować na torze wyścigowym o najlepszy czas okrążenia np. podczas amatorskich, weekendowych zawodów.
![opony letnie michelin, opony letnie, michelin, Michelin Pilot Sport Cup2 R, opony letnie do samochodu sportowego, opony letnie do coupe, opony letnie na tor, opony letnie na tor z homologacją drogową](https://intercars.pl/blog/wp-content/uploads/2022/08/MICHELIN-Pilot-Sport-Cup2-R_1.jpg)
Michelin Pilot Sport Cup2 R – 10 proc. większa powierzchnia styku
Pierwszym z pól działania dla inżynierów stał się innowacyjny wzór bieżnika. Jego asymetria polega na tym, że w zewnętrznej części został pozbawiony części rowków i wgłębień. Dzięki temu powierzchnia styku z asfaltem zwiększyła się w stosunku do poprzedniego modelu o 10 proc., a samochód dobrze trzyma się w zakręcie podczas jazdy po suchym asfalcie. Likwidacja i zawężenie części rowków przynosi ogumieniu Michelin Pilot Sport Cup2 R jeszcze jedną zaletę. Sprawia, że poprawiła się sztywność opony samochodowej i wzrosła precyzja prowadzenia.
To jednak nie koniec inżynieryjnych trików. Specjaliści zatrudniani przez francuski koncern oponiarski dość długo zastanawiali się nad składem mieszanki gumowej. I choć w dużej mierze przypomina ona mieszaninę charakterystyczną dla opon szosowych, została uzupełniona elementami znanymi z ogumienia skierowanego do pojazdów wyścigowych. To poprawiło trakcję samochodu przy dużej prędkości. Nowe dodatki sprawiły, że na suchym, rozgrzanym asfalcie ogumienie dosłownie klei się do nawierzchni.
![opony letnie michelin, opony letnie, michelin, Michelin Pilot Sport Cup2 R, opony letnie do samochodu sportowego, opony letnie do coupe, opony letnie na tor, opony letnie na tor z homologacją drogową](https://intercars.pl/blog/wp-content/uploads/2022/08/Porsche-911-GT2-RS-na-oponach-MICHELIN-Pilot-Sport-Cup2-R_2.jpg)
Michelin Pilot Sport Cup2 R – 0,5 sekundy szybciej na każdy km!
Skupienie na przyczepności nowej opony Michelin Pilot Sport Cup2 R widać w warunkach drogowych. Aby się o tym przekonać, Francuzi wyposażyli w ogumienie Porsche 911 GT2 RS i GT3 RS, a następnie zabrali pojazdy na najbardziej znaną pętlę Nordschleife niemieckiego toru Nurburgring. Tam inżynierowie porównali czasy okrążeń osiągane przez nowy model opony i jego poprzednika – Pilot Sport Cup2. Różnica? Ta na każdym kilometrze sięgała 0,5 sekundy. Tym samym była naprawdę znacząca! I sprawiła, że model Pilot Sport Cup2 R ustanowił nowy rekord czasu przejazdu. Co ważne, po raz pierwszy wyczynu tego dokonały opony dopuszczone do jazdy po drogach publicznych.
Michelin Pilot Sport Cup2 R już oficjalnie trafiła do sklepów. Ogumienie choć ma specyficzny kształt bieżnika i spełnia wiele wymogów warunków torowych, posiada homologację drogową. To oznacza, że może być używane również w codziennej eksploatacji. Pomijając sieć dystrybucyjną, oponę Michelin można zamówić wraz z takimi pojazdami jak Porsche 911 GT2 RS, Porsche 911 GT3 RS i Mercedes-AMG GT. Francuzi mają w planach przygotowanie homologacji również do Ferrari 488 Pista.
Michelin Pilot Sport Cup2 R – podsumowanie:
- wzór bieżnika inspirowany torowym, jednak pełna homologacja drogowa
- opona przeznaczona na suchy asfalt
- 10 proc. większa powierzchnia styku z drogą w stosunku do poprzednika
- 0,5 sekundy szybsze auto na każdym kilometrze toru