Auta z tzw. segmentu premium do tanich nie należą, dlatego wiele osób decyduje się na takie modele już z rynku wtórnego, gdy ich cena jest sporo niższa od ceny z salonu. Stąd całkiem spora ich podaż rynkowa. Na polskim rynku wtórnym w segmencie premium zdecydowanym liderem od lat jest Audi, a jednym z bardziej popularnych modeli jest reprezentant klasy średniej, czyli A4. Praktycznie wszystkie kolejne generacje Audi A4 cieszą się sporą popularnością, patrząc jednak poprzez liczbę ogłoszeń na popularnych portalach ogłoszeniowych, na pierwsze miejsce wybija się jednak trzecia generacja modelu (B7), choć przez wielu uznawana jedynie za gruntownie zmodernizowaną odmianę Audi A4 B6, gdyż oba warianty powstały na tej samej płycie podłogowej.

Audi A4 B7 na rynku pojawiło się w 2004 r. a produkcję zakończono już trzy lata później, co również każe poddać w wątpliwość, iż mamy tu do czynienia z odrębną generacją modelu. Przez cały okres produkcji na rynku znajdowały się wersja sedan oraz kombi (Avant), a w 2006 r. dołączył do nich jeszcze kabriolet (produkowany do 2008 r.)

W ofercie silnikowej każdy powinien znaleźć interesującą dla siebie opcję, gdyż w sprzedaży dostępne były bardzo różne jednostki napędowe. Podstawowy silnik benzynowy (1.6) miał pod maską 102 KM, zaś topowa odmiana (RS4) napędzana była przez 4,2-litrowy silnik o mocy 420 KM. Pomiędzy tymi skrajnymi jednostkami do wyboru były m.in. 1.8 T 163 KM, 2.0 130 KM, 2.0 TFSI 200 KM, 3.2 FSI 256 KM oraz 4.2 344 KM w odmianie S4. Nie mniejszy wybór mają zwolennicy diesli, choć o zdecydowanie mniejszej rozbieżności oferowanych wartości maksymalnej mocy. Bazowym dieslem jest 1.9 TDI 115 KM, ponadto na rynku znajdziemy 2.0 TDI (140 i 170 KM), 2.5 TDI 163 KM, 2.7 TDI 180 KM oraz 3.0 TDI (204 i 233 KM).

Audi A4 – rozmiary opon

Mimo sporej różnorodności dostępnych wersji silnikowych, „niemiecki porządek” znajdziemy, gdy przyjrzymy się rozmiarom opon, jakie były oferowane do Audi A4 B7. Wśród nieco słabszych odmian silnikowych montowano standardowo opony samochodowe 195/65 R15, zaś w mocniejszych wersjach pojawiały się opony 205/55 R16. Jedynie w topowej odmianie RS4 już w standardzie otrzymywało się zdecydowanie większe opony 255/40 R18, które jednak również można było zamówić do słabszych silnikowo odmian. Wśród opcjonalnych rozmiarówek ogumienia można jeszcze znaleźć m.in. 215/45 R17 czy 225/40 R18.

Jakie opony zimowe do Audi A4

195/65 R15

Choć opona zimowa Dayton DW510 EVO należy do tzw. segmentu opon budżetowych, to jednak ze względu na swoje całkiem niezłe właściwości na różnych nawierzchniach jest częstym wyborem wielu kierowców. Opona ta dobrze spisuje się zwłaszcza w surowych warunkach zimowych. Zoptymalizowany kształt bieżnika odpowiada za skrócenie drogi hamowania na lodzie i śniegu. Zaś odpowiednia sztywność klocków wpływa na wydłużenie przebiegu opony. Ciągłe rowki wzdłużne oraz zoptymalizowany kąt nachylenia rowków poprzecznych poprawiają zaś stabilność samochodu podczas jazdy na śliskiej nawierzchni, a także przy pokonywaniu zakrętów.

Dayton DW 510

>>Zobacz więcej o oponie zimowej Dayton DW510 EVO<<

Opona Pirelli Cinturato Winter jest produkowana z wysokiej jakości materiałów, co zapewnia jej dłuższą żywotność oraz wyraźne zredukowanie głośności podczas jazdy. To, co wyróżnia Pirelli Cinturato Winter, to zastosowane rozwiązanie polegające na wskazaniu zużycia bieżnika. Nowa opona Pirelli zaopatrzona jest w napisy „NOW SNOW”. Kiedy litera „W” w napisie „NOW” zniknie z bieżnika, producent zaleca zmianę opon na nowe w celu utrzymania oczekiwanych osiągów na naśnieżonej nawierzchni. Opona pokryta jest aktywnymi gęstymi lamelami 4D, które usztywniają bloki opony i zwiększają jej elastyczność. Gwarantuje to lepsze wgryzanie się w śnieg, co znacznie skraca czas hamowania.

Pirelli Cinturato Winter

>>Zobacz więcej o oponie zimowej Pirelli Cinturato Winter<<

205/55 R16

Opona zimowa Goodyear Ultra Grip 9 zapewnia pewne prowadzenie i hamowanie na śniegu oraz skróconą drogę hamowania w najważniejszych momentach – dzięki technologii Goodyear 3D BIS Technology. Opona ta zapewnia bardzo dobre parametry jazdy w każdych warunkach zimowych: na śniegu, lodzie, błocie pośniegowym czy suchym asfalcie., co potwierdzają liczne testy opon zimowych. Ultra Grip 9 zapewnia mniejsze ryzyko aquaplaningu dzięki unikalnej rzeźnie bieżnika oraz nowoczesnej mieszance gumowej z dodatkami krzemionki.
Rowki hydrodynamiczne ułatwiają odprowadzanie wody spod opony, co zmniejsza ryzyko aquaplaningu i zwiększa przyczepność na topniejącym śniegu.

Goodyear Ultra Grip 9

>>Zobacz więcej o oponie zimowej Goodyear Ultra Grip 9<<

Opona zimowa ContiWinterContact TS830 P przeznaczona jest dla samochodów średniej i wysokiej klasy o dużych mocach i pojemnościach silnika, do dynamicznej jazdy. Niezależnie od warunków atmosferycznych opona ta sprawdza się doskonale, a dowodem może być fakt, iż znalazła się w seryjnym wyposażeniu licznych producentów samochodów. Asymetryczna rzeźba bieżnika, jego strefowość, a co za tym idzie właściwe zastosowanie lamelków, rowków oraz wystających bloków umożliwia jej właściwe funkcjonowanie zarówno na powierzchniach śliskich, zaśnieżonych jak i mokrych. Cztery kanały obwodowe usuwają całą wodę oraz błoto poślizgowe dając ochronę przed zjawiskiem aqua- oraz snowplaningu.

Continental ContiWinterContact

>>Zobacz więcej o oponie zimowej Continental ContiWinterContact TS 830 P<<

235/40 R18

Opona Nokian WR A4 o asymetrycznej rzeźbie bieżnika idealnie spełnia wymagania kierowców aut sportowych. Jej agresywna struktura pozwala na utrzymanie maksymalnej sterowności przy zachowaniu najwyższej przyczepności na drogach podczas śnieżycy. Odpowiednio reaguje na nagłe zmiany pogody w sezonie zimowym. Lamele w układzie „Centipede Siping” umieszczone w części centralnej bieżnika oraz sztywny bark zewnętrzny odpowiadają za utrzymanie kontroli podczas jazdy w różnych warunkach zimowych. Podłużne i poprzeczne rowki znacząco ułatwiają odprowadzenie śniegu i błota. Dodatkowo zastosowana technologia „Nokian Tyres Coanda” wspiera proces odprowadzania wody, dzięki zakrzywionym blokom na zewnętrznej krawędzi opony. Zawarty w mieszance olej zapewnia większą wytrzymałość na rozerwanie, co przekłada się na zwiększoną odporność opony na zużycie, uszkodzenia i przebicia, a także zmniejsza masę opony i obniża tym samym opory toczenia.

Nokian WR A4

>>Zobacz więcej o oponie zimowej Nokian WR A4<<

255/40 R18

Opona Michelin Pilot Alpin PA4, dzięki bieżnikowi wyposażonymi w liczne krawędzie oraz dużą liczbę lameli, zapewnia bardzo dobre parametry podczas jazdy po zaśnieżonej lub oblodzonej nawierzchni – znakomitą przyczepność oraz krótką drogę hamowania, a także wysoką pewność prowadzenia. Z kolei technologia StabiliGrip, dzięki której zoptymalizowano rzeźbę bieżnika poprzez zastosowanie głębokich, usytuowanych pod różnymi kątami lameli, zapewnia świetną trakcję na mokrej drodze, przełamując warstwę wody i usuwając ją spod kół. Znakomitą przyczepność zapewnia dodatkowo innowacyjna mieszanka gumowa Helio Compound 3G, zachowująca optymalną elastyczność opony w niskich temperaturach.

Michelin Pilot Alpin PA4

>>Zobacz więcej o oponie zimowej Michelin Pilot Alpin PA4<<

Udostępnij artykuł
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Twój głos ma znaczenie!