Opony do turystycznego enduro najłatwiej dobrać, klasyfikując je ze względu na przeznaczenie terenowe.

 

Opony szosowe z lekkim zacięciem terenowym (90% szosa / 10% teren)

Są to opony szosowe z minimalnie głębszym i bardziej urzeźbionym bieżnikiem w porównaniu do standardowych opon turystycznych. Opony tego typu są najczęściej zakładane na pierwszy montaż do tego typu motocykli. Charakteryzują się świetnymi właściwościami na asfalcie (zarówno mokrym jak i suchym). Nie są to opony w żadnym stopniu terenowe, ale przez rzeźbę bieżnika umożliwiają pokonanie krótki odcinków po drogach nieutwardzonych – na pewno będą minimalnie lepsze w takich warunkach od typowych turystycznych opon. Nowoczesne opony tego typu są już dwuskładnikowe (po bokach miękka mieszanka, na środku twardsza), co przekłada się na równomierne zużycie i dobrą przyczepność na winklach. Jest to idealna propozycja dla użytkowników turystycznych enduro nie zjeżdżających raczej z asfaltuJ

Polecane bieżniki takich opon:

  • BRIDGESTONE BATTLAX A41 ADVENTURE
  • CONTINENTAL ContiTrailAttack 3
  • DUNLOP TRAILSMART MAX
  • METZELER TOURANCE NEXT
  • MICHELIN ANAKEE III
  • MITAS TERRA FORCE
  • PIRELLI SCORPION TRAIL II

 

Opony uniwersalne (70% szosa / 30% teren)

Są to opony dedykowane do motocyklowych turystów którzy chcą od czasu do czasu zjechać z nieutwardzonych dróg. Taka opona to idealny kompromis pomiędzy dobrymi właściwościami jezdnymi na asfalcie jak i w lekkim terenie. Przyczepność na asfalcie dla zwykłego użytkownika będzie nieznacznie gorsza, natomiast prowadzenie motocykla w terenie ulegnie znaczącej poprawie.

Bieżnik opon z tego segmentu jest zauważalnie bardziej urzeźbiony w porównaniu do typowo szosowej opony – motocykl obuty w takie opony nabiera offroadowego sznytu i umożliwia bezstresowe pokonywanie odcinków szutrowych/gruntowych jak i partii lekkiego offroadu.

Polecane bieżniki takich opon:

  • CONTINENTAL TKC-70
  • METZELER KAROO STREET
  • MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
  • PIRELLI SCORPION RALLY STR

 

Opony terenowe (50% szosa / 50% teren)

Są to opony o charakterystycznym bieżniku typu „kostka”. Dedykowane są dla motocyklistów którzy często jeżdżą w terenie. Takie opony przez agresywną rzeźbę swojego bieżnika sprawdzają się znakomicie na luźnych nawierzchniach (szuter, piasek, błoto). Nadają się również do codziennej eksploatacji po asfalcie (oczywiście przy zachowaniu zdrowego rozsądku). Kostki bieżnika mają większą powierzchnię i nie ścierają się tak szybko na twardym jak typowe opony enduro.

Polecane bieżniki takich opon:

  • BRIDGESTONE BATTLAX ADVENTURECROSS AX41
  • CONTINENTAL TKC-80
  • METZELER KAROO 3
  • MICHELIN ANAKEE WILD
  • MITAS E-07+
  • PIRELLI SCORPION RALLY

 

W motocyklach typu Adventure w zależności od rodzaju felgi spotykamy się z oponami bezdętkowymi oraz dętkowymi. Do tych drugich posiadamy szeroką gamę dętek standardowych oraz wzmocnionych (do off roadu) takich producentów jak Dunlop, Michelin, Continental czy też słowacki T-Gum. W naszej ofercie mamy również dętki montowane na pierwsze wyposażenie do m.in. Hondy Africa Twin. Prócz dętek polecamy nasze ochraniacze na felgi oraz zawory do kół bezdętkowych renomowanej firmy Alligator.

Udostępnij artykuł
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Twój głos ma znaczenie!